2015-10-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
I tingsrätten kommer han bli fälld, men i HD är det inte så säkert att han blir det.

Jo du, oroa dig inte. Hänvisar dig till Arboga-fallet.
2015-10-30, 22:26
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
I tingsrätten kommer han bli fälld, men i HD är det inte så säkert att han blir det.
I TR ja, men knappast i HD där har du rätt. Fallet kommer aldrig dit. Men han lär dömas också i HovR.
2015-10-30, 22:26
Medlem
Andy Flags avatar
Jag har läst FUP, men kommer inte riktigt nu ihåg om det står vem som faktiskt hittade kroppen i byssjan. Alltså, vem var det som öppnade skåpsdörren? Just curious.
2015-10-30, 22:27
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Att mordet och bortforslande av kroppen till arbetsboden ska ha skett på en dryg timma (enligt teori) är förunderligt. En timma är ingen lång tid. "Råkade det bara bli ett mord" i "bara farten"? Om det rör sig om den MG sexuella fantasier så förstår jag inte vad han han "lyckades" få ut av det?

Nog ett sundhetstecken att du inte kan förstå. Min egna teori är att hon dog snabbare än han förväntat sig eller t o m att hon dog. Jag anser att vi inte kan svara på vad hans mål var, det kan bara GM.
Målet var en sak, men resultatet stressade GM till max.
2015-10-30, 22:27
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Makt och kontroll som i sin tur ger honom rejäl tillfredsställelse, om än mental sådan. Som med våldtäkt. Handlar inte rätt och slätt om kåthet utan om makt, förnedring, kontroll.

Jag är av samma uppfattning - troligtvis kände han sig i underläge i många andra sammanhang (livet i övrigt alltså) så detta blev ett område där han kunde hävda sin dominans. Dessvärre.
2015-10-30, 22:28
Medlem
Citat:

HR fäller honom också och HD kommer inte pröva ärendet alls.
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja det är konstigt, tiden är för knapp.
Detta mord är inget sexmord, tror jag. Någon vill få det att se ut som det.

Ja, det här är i mångt och mycket obegripligt.
Medlem
Citat:
HD? Varför tror du att Högsta domstolen beviljar prövningstillstånd efter en runda i Hovrätten?
2015-10-30, 22:29
Medlem
Titianas avatar
Detta med för gammalt blod för dna test....hur snabbt blir det för gammalt. Om det blod som var på Lisas tröja var för gammalt när har blodet som matchas med MGM satts dit? De borde ju för faen var lika gamla och lika värdelösa ur dna-synpunkt. Hur har MGM blod-dna har kommit dit senare?
Hur snabbt blir blod värdelöst ut dna-synpunkt?
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Obefintlig. Han är inte på något sätt unik. Kriminalvården handskas med såna fall hela tiden. Han får bevakning. Medicinering. Isolering. De kommer göra det omöjligt för honom att ta livet av sig.

Fast att försöka och att faktiskt lyckas är inte riktigt samma sak.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Tanke på att NB är van att lyda sin slottsherre så skulle han nog under viss hot och press kunna lyda en bestämd kontrollerande herre till. Han en van att vara tillhjälplig.

Skulle vilja veta var befann sig SH mellan 18-20. Själv sa han i dag i rätten att han hade all världens tid för till sin förfugande. Och vad han har för en bil, helt privat. Han har väl även en tjänstebil till förfugande.

Nåt sånt här händer inte oss - Lisa gör inte så här - Vi är en helyllefamilj. SH i Fup
Men han var hemma. Ha åkte någon minut efter åtta.
2015-10-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
I TR ja, men knappast i HD där har du rätt. Fallet kommer aldrig dit. Men han lär dömas också i HovR.

Menar givetvis hovrätten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in