2015-10-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LockMuck
Byschan stod upp även hon vad jag läst.

Hon var ihoptryckt i skåpet, om man ser de bilder som egentligen hade sekretess så ser man att hela byltet dvs kropp och kläder befinner sig under låskolven på skåpet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Jag har läst FUP, men kommer inte riktigt nu ihåg om det står vem som faktiskt hittade kroppen i byssjan. Alltså, vem var det som öppnade skåpsdörren? Just curious.

Polisens tekniska personal.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
I tingsrätten kommer han bli fälld, men i HD är det inte så säkert att han blir det.

Vet du, om jag får spekulera fritt i vad som kommer hända, grund i min nästan obefintliga erfarenhet så kommer han få 16-18 år i TR. det kommer han överklaga och det blir livstid i HR.

HD kommer inte ta upp det.

Han är slut som människa oavsett vilket.
2015-10-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jag hittade inget om när dom hittade kroppen i fupen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Om du läst FUP så skulle du veta. SH har förklarat att dessa skador uppkommit vid ett annat tillfälle. De var alltså redan där.

Du får lära dig skillnaden på vad någon säger och på vad en utredning visar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Hur menar du? Vad bygger du detta antagande på? Hur vet du det?

Orkar du förklara hur denna" repbroms" fungerar? Jag förstår inte!
Måste man göra någon särskild knut på repet eller?
2015-10-30, 22:34
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nu låter det ju som om de också öppnade dörren, men den var inte stängd pga det som stack ut och dunken framför etc.
Läser du inte allt du svarar på ?
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbitgirl
Ni som läst FUP. Förklara varför MGM säger till Missing People att militären redan har varit här och sökt. Militären???

Pappans militärkompisar hade varit där tidigare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Orkar du förklara hur denna" repbroms" fungerar? Jag förstår inte!
Måste man göra någon särskild knut på repet eller?

Men han kanske hissade upp och sen rulla repet några gånger över röret
Medlem
Varför tog polisen blodprov två gånger på NB?
2015-10-30, 22:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gjorde detta av egen fri vilja.

Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Jag tror att denna trådens spekulationer kan mattas av.

1) Jag känner inte till att någon blivit överbevisad med DNA i liknande grad som här, och gått fri ändå.
2) Domstol går inte på konspirationsteorier ,de tar ett beslut med grund i vad som ligger på bordet.

-Han kommer inte gå fri. Det vore en rättsskandal utan dess like.

Givetvis blir han dömd. Frågan är om det blir livstid. Sannolikt. Även om han börjar prata i HR och komma med alternativteorier så faller trovärdigheten i och med att han hållit käft innan.

Många söker alternativa gärningsmän. Lägg ner. NB skulle kunna peka ut ett helt kompani som stått och runkat till den hängda kroppen ihop med honom.

Det är ju inte så att straffvärdet för detta är 40 år i finkan och kompaniet delar på det solidariskt och får 2 år var.

Givetvis delar inte några rabatter ut. NB får livstid på detta. Pekar han ut en alternativ gärningsman (kompanion) får denna givetvis samma straff, de delar knappast på det!

Sen har jag svårt att få in i min skalle hur man kommer överrens med någon att nu hänger vi henne tillsammans så vi kan stå runka till det! Okej! vi gör det!

Det tjänar NB ingenting att stå och peka på fem andra gärningsmän. Han har på något sätt haft med detta att göra, grejat med byxorna och avsatt sin dna.

Han är helt jävla torsk. Livet är slut där och då.

Ja det får vi verkligen hoppas men det s. k. "pappaspåret" dök upp nu igen.

Visst kommer Nerijus att bli dömd men hur långt blir straffet? Vi får hoppas att han erhåller "jack-pot".

Han har ingen trovärdighet. Även om han skulle komma dragande med alternativa "GM" är det ingen som kommer att tro honom.

Ja Nerijus är rökt. Hans liv kan man säga tog slut samma dag som Lisas. Även om han kommer att leva kvar bakom fängelsets murar under många och långa år. Han har heller ingen annan att skylla på för detta än sig själv. Han gjorde detta val av egen fri vilja på söndagskvällen den 7 juni.
2015-10-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Pappans militärkompisar hade varit där tidigare.

Han svarade på det, han hade sett två jeepar där tidigare och därför sa han att området var genomsökt, när han fick frågan om det så sa han att han inte visste varför han sa så

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in