2015-10-31, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Om han la snöret över röret och drog neråt från andra sidan så hon drogs upp
Det är tvärtom - nödvändig kraft för att dra upp henne med repet över slangen är ca 50 % större än kroppens tyngd. Därför, och speciellt som det syns spår av 3-4 slag av repet runt slangen, har jag tidigare föreslagit att han, från knäsittande, med en arm om höfterna på kroppen snabbt lyft upp den en kort bit (kanske några dm bara), samtidigt som han med ett ryck låste repet med den andra parten (vilket kräver en obetydlig kraft om 2-5 kp). Någon med erfarenhet från jägarmiljö instämde i detta som en känd teknik för hantering av djurkroppar. Att snickarn inte skulle orka ett sådant lyft har ju avfärdats gång på gång sedan i juni. Jag har t o m visat ett Youtubeklipp med en kille springande med sin flicka på axlarna, nyligen beskrev någon en jippoartad tävling kallad Käringkånket. Snickarn var inte bara normalstark för sin ålder, han var säkert asstark p g a den dagliga träningen. Jag har sett snickare bära enorma bördor.
2015-10-31, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
TB har aldrig tackat nej, källa dagboksblad. Varför hittar du på det?

Det har han visst enligt uppgift till media. Sedan gick frågan vidare till IR.
2015-10-31, 23:45
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta vet vi förstås ingenting om, men visst kan det ha varit möjligt?

Personligen tror jag inte att så var fallet.

Fentylderivat är en nock out gas. Som bland annat användes flitigt av rysk militär. Säljs på svarta marknaden
Man misstänker att det är det man använder vid vägrån
2015-10-31, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Eftersom polis helt har mörkat omständigheterna kring pappa Holm så blir det svårt. Redan där borde varningsklockorna ringa. Varför redovisas inte innehåll i sms, var pappan har befunnit sig under kvällen/natten, vad som hände tidigare under dagen mellan pappan och LH osv?

Varför utreder inte polisen hur pappans relation med dottern var egentligen? Hur var pappa Holm inom hemmets väggar, hur behandlade pappa Holm sin familj osv?

Det finns en hel del tveksamheter kring pappa Holm. Han framstår inte som en god förälder. Han framstår som en speciell (i negativ bemärkelse) person. Vad döljs där egentligen? Pappa Holm "engagerade sig till fyllo" under veckan LH är försvunnen. Pappa Holm väljer Tore Brandtler som "målsägarbiträde". Hans beteende känns igen, det är alltför bekant...

Varför är inte skärpet undersökt? Blev det inget DNA på skärpet, om det finns innanför linningen?
Är DNA-"bevisen" logiska menar du? Eller är DNA-"bevisen" planterade dvs en efterhandskonstruktion av några som inte har tänkt hela vägen?

Samma frågor skulle jag vilja ha svar till.
2015-10-31, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Hur läser du in marken rämnar under fötter i mina rader?

ursäkta. Dessutom skulle det stått inte endast rämnar ... men det sa inte du. Det står jag för.
2015-10-31, 23:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ta fram en bättre källa än dagboksbladet. Helena Svärd förordnades först, men hon begärde entledigande pga sitt engagemang i MPS.
2015-10-31, 23:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Läst i media.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Precis samma sak har jag också läst i media.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-31 kl. 23:58.
2015-10-31, 23:52
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag hyser den största respekt för dina juridiska kunskaper. Har du hittat något fall där motsvarande bevisning som förebringats i detta fall renderat i en friande dom? I TR eller HovR. HD är att glömma, såvitt känt.

Nej, jag kan faktiskt inte påminna mig om något indiciemål där jag sett så mycket bevisning som i det här målet. Det finns både teknisk bevisning och vittnesuppgifter och dessutom mycket mer bevisning än vad som normalt krävs för att bli fälld. Det finns alltså inte en chans att han kommer frias. Även om målet än någon anledning skulle få PT i HD så kommer han fällas hela vägen.
2015-10-31, 23:53
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Varför ska jag välja en annan tidpunkt? Det är att bakvägen och snickra ihop en lämplig gm.
Precis så som Skövdepolisen Grova Brott har gjort.

Varför svarar du inte på frågan istället för att komma med undanflykter?
2015-10-31, 23:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Knock-out-gas.

Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Fentylderivat är en nock out gas. Som bland annat användes flitigt av rysk militär. Säljs på svarta marknaden
Man misstänker att det är det man använder vid vägrån

Ja vi vet ju förstås inte vad MGM kan ha inhandlat för något i Litauen. Kanske finns denna knock-out-gas där?

Fast som jag har skrivit förut, så tror inte jag att han använde sig av denna gas i samband med LH.
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Samtidigt satte Lisas föräldrar i kaféet. När de kom så hade Lisa sagt att stick härifrån. Lisa tog en paus, en tallrik soppa och gick ut och äta. Det berättar en hel del om Lisas förhållande med föräldrarana. Läste detta i morse någonstans, men tyvärr hittar inte det just nu.

Det är otroligt, pappan verkar ha lyckats dupera de flesta.

En person med ett starkt kontrollbehov tål inte när folk lyder inte.
Pappan LJÖG om Lisa för polisen andra gånger också.

Tex LJÖG pappan när han sa att Lisa gjorde slut med sin ex-kille för att "hon ville satsa på skolan."

Varför LJÖG pappan för polisen m det?

I fupen berättar Lisas vänner, Flera vänner, att orsaken att Lisa gjorde slut med ex-kille var för att hon inte hade några känslor för honom längre.
Det gjorde hennes vänner ganska så upprörda, Lisas känslokyla.

Så, pappan LJÖG alltså ytterligare en gång.

Just det du skriver om att han inte tål när någon inte lyder.
Det hade varit intressant om polisen hade satt press på honom, just pga hans kontrollbehov. Hur han inte tål att bli emotsagd etc.
Hur hade pappan reagerat då - kanske han blivit så upprörd att han försagt sig?

Vem vet. Vi vet iaf inte eftersom polisen Helt och Hållet köpt vad än pappan sagt. Helt okritiskt.
Trots att han säger Direkta Lögner - som polisen Själv hade det korrekta facit på. Ändå intresserar de sig inte för pappan, och hans lögner ...
Mkt märkligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Nej, pappan sa att golvet bara rämnar och det kändes som att falla från en skyskrapa hela vägen ner.

Men det direkt efter "har man inte upplevt det - jag rekommenderar det inte". Rekommenderar att uppleva att ens dotter blir sexmördad? Jag reagerade i alla fall på den formuleringen. Det är väl inte något man ens önskar sin värsta fiende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in