2015-11-03, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Han kommer att frias, antingen i TR eller annars i HR.
DNA:at kommer fälla honom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Han kommer att frias, antingen i TR eller annars i HR.

På vilka grunder kommer han frias?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Fråga utåt.

Kan hustrun komma att anhållas - skyddande av brottsling - efter det att ev morddom avkunnats?
Det borde väl kunna vara möjligt? Man har väl ett visst ansvar i en sån här situation och får inte ljuga hursomhelst. Jag hoppas att man gör allt för att döma även henne när hon nu ljuger och försvårar rättegången.
Medlem
Colossos avatar
Hon är fruktansvärt osäker med tider.
Medlem
-poke-s avatar
Hon bekräftar alltså att hon inte är säker på om han var hemma vid den tidpunkt brottet begåtts, han var hemma för att hämta "en bra sax för att skrära i en plåt", och verktygen de har hemma är mestadels stulna verktyg?
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Bra att IB uppger olika tider då NB kom hem den 7 juni .... HELA tiden. Trovärdigt

Sicken skojare!

Kan man åtala henne och brodern för skyddande av brottsling såhär efteråt undrar jag?
2015-11-03, 10:49
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Fråga utåt.

Kan hustrun komma att anhållas - skyddande av brottsling - efter det att ev morddom avkunnats?
Jag kan inte EU-reglerna i detalj men normalt sett så lämnas du bara ut om du riskerar ett straff på minst två år. Så tveksamt om frugan blir utlämnad för att lämna falskt alibi.
2015-11-03, 10:50
Medlem
Jag GISSADE att klockan var runt sju när jag klev ut.
2015-11-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Lås in kärringen också.

Ja, såhär med facit i hand borde man kanske inte släppt henne på fri fot. Hon bara svamlar. Grattis, Inger Rönnbäck.
2015-11-03, 10:51
Medlem
Asså vad håller dom påmed? Tror dom nån e pantad och dum. Hon har ju inte alls ett alibi åt han för hon vet inte själv. Detta är bara rörigt med alla tider och hon gör de värre för alla.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
om vi följer den tanken hela vägen innebär ju det i så fall att den som använde internet medan brodern utförde dådet visste vad som skedde och att det var planerat redan innan.

hur troligt är det?

Jag menade inte att X på nätet försökte ge bilden av att vara Y med flit, utan att de kanske hade ungefär samma aktiviteter för sig jämt, lånade varandras lösenord o.s.v.. Som sagt - det beror på vad som gjorts på nätet på denna tid, om det går att knyta till enbart en person eller inte.
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det vi vet om Irina, och hennes roll i denna sak som hustru och tidigare misstänkt för delaktighet eller skyddande av brottsling innebär att det finns inget att hämta, eller ställa henne till ansvar för.

Jag anser att det är fel att plåga henne och söka upp henne överhuvudtaget för hon har inte kapaciteten att hantera detta.

Åklagaren påtalade att det var ärekränkning när advokaten Inger Rönnbäck pekade ut brodern.

Inder Rönnbäck behöver någon som får ta smällen av dåligt juridiskt arbete och vara målvakt för hennes möda med att hitta "tvivel". Det har inget med de åtalade att göra, det har endast med Inger Rönnbäck att göra och hur hon arbetar. Hon har målat in sig själv i ett hörn, och det vanliga i Sverige är att man kommer undan med dåligt arbete om man jobbar i staten eller i rättsväsendet!

Jag vill se broderns advokat göra sitt jobb när detta är klart och plocka av Rönnbäckskan arvodet i en skadeståndstalan! För det är ärekränkning Inger Rönnbäck sysslar med. Det inte kan bli mer kränkande än så här!

I belysning av att den tekniska bevisningen och allt annat som binder den åtalade så är detta bara sadism mot enkla människor som försöker fortsätta det som är kvar av deras liv.

Instämmer i hur du resonerar till fullo i de flesta av dina inlägg.

Var så säker att Rönnbäck nu är en bruten människa och kommer inte få några fler jobb eller framgångar i sin vidare yrkesutövning. Se bara på hennes olyckliga uppsyn hur detta mål har påverkat hennes person under dessa rättegångsdagar. Tror inte hon kunde förutse vilken mediabevakning detta skulle få eller inse hur hennes taktik skulle komma att kritiseras. De mördarpengar hon nu kämpat desperat efter att få leva gott på är väl också risk att hon inte kommer kunna tillskansa sig med gott samvete.

Vidrigt att höra expressens reporter som haft en del kontakt med frun och har gjort sig till hennes talesman ang hur hon mår och hur hon känner. Enbart frosseri under täckmantel av empati.

Oerhört stor skada naturligtvis IR orsakat genom sitt förtal och högst tvivelaktiga sätt att dra växlar på idiotresonemang, som dessa människor inte ens har förmåga att analysera och inse konsekvenserna av.
tex idag slutar hon inte med att chockera genom att dra upp ev förhållande mellan brodern o frun, tala om NB.s o IBs bröllopsfoto som outats i media mm . Det fanns ju fö på deras facebook.

Hon utnyttjar sin maktposition över alla inblandade enbart för egen vinning. NBs kommentarer idag visar tydligt att han inte ens hängt med i hennes hittepåsåtvivel och han har inte heller något att tillföra eller utveckla vidare i något öht i det hon säger, vilket han med stor sannolikhet skulle ha kunna göra om han var mer begåvad än han är.
Senast redigerad av PhDSalander 2015-11-03 kl. 10:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in