2015-11-02, 20:26
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Nej, precis. Det kan också ses som ett alternativ att BO fått stå på knä en bit från väggen med löpsnaran upp mot röret utan att komma i kontakt med väggen.
Idag från förhören med krim teknikern sas att hårstråt satt på vattenledningsröret,kan det vara så att hårstråt förflyttat sig genom att det varit på repet och dragits upp mot väggen o fastnat där när snaran glidit på röret?

Jag har också varit inne på att plast kan ha ordnats i förväg och använts som underlag på golvet, vilket har fångat upp kroppsvätskor från LH tillika honom själv, den förslagne GM, och på så vis har dessa besudlingar undkommit upptäckt.

Länka gärna till nåt som styrker löpsnara.
Personligen tycker jag det tyder på lindat snöre x antal varv och 2 ändar ihopknutna över röret.
Under tejpen nämns lindning och att 2 ändar sticker ut.
2015-11-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur förklarar du då att AB har alibi vid tidpunkten för mordet och NB inte har alibi vid samma tidpunkt?
AB har bara alibi från IB. Och IBs alibi kommer från AB.
2015-11-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
AB har bara alibi från IB. Och IBs alibi kommer från AB.

Så NB:s fru skulle alltså hellre skydda brodern än sin egen make?
2015-11-02, 20:28
Medlem
ieshos avatar
Som jag förstått fanns Lisas blod på hennes kläder, men hon hittades med byxorna nerdragna och blottad hud. Finns det uppgifter i FUP om blod på den blottade huden.

Även om de flesta undviker frågan om blodet och dess ursprung så har det en del att berätta om händelseförloppet.
2015-11-02, 20:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Har man fått sina byxor nedragna till smalbenen eller anklarna som offret fick så blir
det ytterst begränsat med nån rörlighet så att nån vägg kommer att nås.

NB lyckades att hissa upp offret utan att hon nuddade väggen, skickligt gjort med tanke på att det bara är 10-11 centimeter mellan vägg och rör vid den ena väggen.

Hur hamnade hårstrået på väggen om kroppen inte nuddade väggen?
Medlem
Leif GW dömer ut försvarets taktik. Han tycker det verkar som att försvarsadvokaten tittat för mycket på amerikanska TV-serier. Inget vidare försvar alltså!

http://www.expressen.se/tv/nyheter/i...m-rattegangen/
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du läser kanske Aftonbladet, mycket talar för det eftersom att du har undanhållits verkligheten.

Jag redovisade vad Expressens undersökning säger, den är inte vetenskapligt gjord, dock så finns det en undersökning att förhålla sig till, ditt....så fan heller, har du något som styrker din inställning?

Hur som helst, NB har runkat på sin arbetsplats, många andra har också gjort det, inget konstigt.

Kan så vara, men hur många stänker ner väggar och lämnar en lampskärm efter sig

Tror det är nanopromille av alla som runkat som beter sig så....
2015-11-02, 20:31
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
NB lyckades att hissa upp offret utan att hon nuddade väggen, skickligt gjort med tanke på att det bara är 10-11 centimeter mellan vägg och rör vid den ena väggen.

Hur hamnade hårstrået på väggen om kroppen inte nuddade väggen?

Vad har du som tyder på att kroppen inte nuddade väggen?
2015-11-02, 20:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Som jag förstått fanns Lisas blod på hennes kläder, men hon hittades med byxorna nerdragna och blottad hud. Finns det uppgifter i FUP om blod på den blottade huden.
Även om de flesta undviker frågan om blodet och dess ursprung så har det en del att berätta om händelseförloppet.
Nej, det finns det inte.
2015-11-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Intressant att alla media verkar citera den luriga och lögnaktiga MP:aren.
Har media inte lyssnat? Eller är det svensk smygrasism som gör att litauers ord är inte mycket värt medan en uppenbart falsk utsaga av en svensk militärmoderat med uppblåst självbild som är kompis med pappan är det? Han som smutskastar litauern trots att han inte känner honom? Varför gör han det?

Fråga: Jag förstår när man är ute såhär att man får olika områden. Du sa att här konstaterade du att det var en lögn. Där har ingen varit och letat.

Svar: Det var vad jag trodde där och då.

Svar: Vi var där hela torsdagen och vi kom dit fyra stycken fordon.

MP:arna står och stirrar på litauerna i 1-2 minuter ändå har de mage att påstå att det är litauerna som glor på dom. Det är ju tvärtom!! Snacka om rasistiskt uttalande.

Jag förstår inte heller att alla medier skriker att NB ljuger.
Vi har uppenbarligen ingen rättssäkerhet och heller inga oberoende medier.
Jag är chockad.
Jag har följt rättegången hela dagen och känner inte igen den bild som media ger.
Medierna framhåller i princip allt som åklagarsidan sagt och ser det som sanning.
Bryr sig inte ens om den mycket erfarne kriminalkommissariens synpunkter som försvaret kallat, trots att denne man är mycket mer kunnig och erfaren än någon av mordutredarna i Skövde.
2015-11-02, 20:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Visst kan man spela offline:

http://free.rpgs.to.play.offline.2015mmogames.com/
Free Rpgs To Play Offline - League of Angels is a hybrid turn-based fantasy MMORPG/strategy game. Combining familiar multiplayer features with some new twists, League of Angels is a polished, unique experience in browser gaming. Players will embark on engaging quests, compete in massive PvP battles, and conquer challenging events, minigames, and more – all with the aid of mighty heroes and radiant Angels! Set off on your journey to re-awaken the Angels and bring peace back to a broken world!

Men nu har ju åklagaren framfört att teknikernas undersöknng visat att INGEN aktivitet förekommit på datorn. Dvs vi pratar inte internetaktivitet eller inte.
Windows loggar helt enkelt all aktivitet på datorn oavsett om du är online eller offline.
Men vi får kanske mer klarhet i detta imorgon, vem vet:

"Semir Hasanbegovic:
Åklagare Lars-Göran Wennerholm säger att teknikerna ska undersöka igen.
18:10, 2 November 2015"
Senast redigerad av T34Panzer 2015-11-02 kl. 21:32.
2015-11-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han har fullt upp att förklara hur vanligt hängning är som dödsorsak
Jag antar att de flesta av de fallen är självförvållade?
Jag tror att det är 60/40 att det är strypning med snara där Bo ligger ner, kontra hängning.
Till att börja med måste polisen veta om det var en snara eller en fast ögla, men de har inte publicerat detta eller också gör de ingen skillnad på begreppen. Jan Olsson undrade om detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in