Citat:
MP-personerna berättade ju i sina dagboksantackningar hur det gick till.Intressant att alla media verkar citera den luriga och lögnaktiga MP:aren.
Har media inte lyssnat? Eller är det svensk smygrasism som gör att litauers ord är inte mycket värt medan en uppenbart falsk utsaga av en svensk militärmoderat med uppblåst självbild som är kompis med pappan är det? Han som smutskastar litauern trots att han inte känner honom? Varför gör han det?
Fråga: Jag förstår när man är ute såhär att man får olika områden. Du sa att här konstaterade du att det var en lögn. Där har ingen varit och letat.
Svar: Det var vad jag trodde där och då.
Svar: Vi var där hela torsdagen och vi kom dit fyra stycken fordon.
MP:arna står och stirrar på litauerna i 1-2 minuter ändå har de mage att påstå att det är litauerna som glor på dom. Det är ju tvärtom!! Snacka om rasistiskt uttalande.
Har media inte lyssnat? Eller är det svensk smygrasism som gör att litauers ord är inte mycket värt medan en uppenbart falsk utsaga av en svensk militärmoderat med uppblåst självbild som är kompis med pappan är det? Han som smutskastar litauern trots att han inte känner honom? Varför gör han det?
Fråga: Jag förstår när man är ute såhär att man får olika områden. Du sa att här konstaterade du att det var en lögn. Där har ingen varit och letat.
Svar: Det var vad jag trodde där och då.
Svar: Vi var där hela torsdagen och vi kom dit fyra stycken fordon.
MP:arna står och stirrar på litauerna i 1-2 minuter ändå har de mage att påstå att det är litauerna som glor på dom. Det är ju tvärtom!! Snacka om rasistiskt uttalande.
Dvs de där MP kom fram till balterna, och omedelbart blev den ena av dem "misstänksam" mot dem - och den andra MP:aren sa att han litade på dennes "intuition".
Dvs så resultatet var ju att dessa MPare förmodligen betedde sig Väldigt tölpigt mot balterna.
Ifrågasatte varför balterna berättade att platsen hade blivit genomsökt. Började omedelbart tjäfsa emot.
Och när balterna frågade om de hade hittat något än, så började MParna mopsa upp sig ännu mer, typ "Det har ni inte med att göra"
Och som de berättade för polisen så var de otroligt negativt inställda till balterna, att de hade direkt "felkänsla". Att "inget stod rätt till med balterna". "Allt var bara fel."
Etc.
Och ändå så gjorde balterna inget.
De berättade artigt att stället blivit genomsökt,
och sen så frågade de om man hade hittat något.
Och MParna var arroganta och kaxiga.
Självklart hade balterna då haft all rätt att bli konfundersamma, titta frågande på dem osv.
MParna trodde de var nån slags fritidspoliser, typ "Här kommer vi och ni ska baar göra som vi säger, för vi är minsann Missing People - Beundra vår "auktoritet", ge oss den respekt vi är förtjänta av."
Typ