2015-11-02, 20:18
Medlem
ballobass avatar
Skiter eller pissar man inte ner sig per automatik vid hängning?
2015-11-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hon har alltså 9 års erfarenhet av rättsmedicin (4 år obduktion) jämfört med 30 års erfarenhet av rättsmedicin hos Adam.
Vem tror du är mest kompetent?
Kan ju vara 1 års erfarenhet i 30 år. Hmmmm
2015-11-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Har man fått sina byxor nedragna till smalbenen eller anklarna som offret fick så blir
det ytterst begränsat med nån rörlighet så att nån vägg kommer att kunna nås.

Ännu större anledning att det lämnats spår. Dvs mer än ett ENDA hårstå. Det är något som är väldigt fel.
2015-11-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Varför skulle någon vilja få det att se ut som ett sexmord? Vem i hela världen skulle vilja få ett mord att se ut som ett sexmord? De flesta tycker väl ändå att sexmord är värre?

Det hände Helene 5 år i Bergsjön som ströps av sin mamma i källaren, hon återvände senare med pennor och drog ner sin dotters byxor och skrev könsord på hennes rumpa
2015-11-02, 20:21
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Har man fått sina byxor nedragna till smalbenen eller anklarna som offret fick så blir
det ytterst begränsat med nån rörlighet så att nån vägg kommer att nås.

Nej, precis. Det kan också ses som ett alternativ att BO fått stå på knä en bit från väggen med löpsnaran upp mot röret utan att komma i kontakt med väggen.
Idag från förhören med krim teknikern sas att hårstråt satt på vattenledningsröret,kan det vara så att hårstråt förflyttat sig genom att det varit på repet och dragits upp mot väggen o fastnat där när snaran glidit på röret?

Jag har också varit inne på att plast kan ha ordnats i förväg och använts som underlag på golvet, vilket har fångat upp kroppsvätskor från LH tillika honom själv, den förslagne GM, och på så vis har dessa besudlingar undkommit upptäckt.
2015-11-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av March560
Ber om ursäkt om detta tidigare varit uppe i tråden, men den rinner iväg så pass snabbt att jag inte hinner följa med.

Är det någon tidning som mer detaljerat rapporterat vad polisen som hittade Lisa sa, samt rättsläkarens vittnesmål? Fanns väldigt stora hål i Aftonbladets rapportering kring detta.

NLT har haft en ganska detaljerad rapportering: http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.44...an-rattegangen
2015-11-02, 20:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Den polismannen som pratar om tejprullen verkar total blåst.

Hur helvete ska han kunna räkna ut hur mycket av rullen som använts.

Den kanske inte var ny från börja.
Nu tycker jag åklagarn får sluta

Vart vill hon komma???
.

Vad menar du??
2015-11-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han kanske ljög om tejprullen för att skydda AB.

Hur förklarar du då att AB har alibi vid tidpunkten för mordet och NB inte har alibi vid samma tidpunkt?
2015-11-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag är inte en foliehatt, jag vill bara ha lite synpunkter på den här tidsplanen... finns det något som talar mot den här varianten? Jag är alldeles snurrig av alla tider hit och dit, men ni kanske har bättre koll på dem?

Någonstans blev Lisa mördad, men vad är det som säger att det måste vara där hon var upphängd? Jag tror det var Jan Olsson den pensionerade kriminalinspektören som sade att om Lisa hade hängts där så hade det funnits spår efter en vilt kämpande människa som avsätter spår på vägarna där hon hängdes.

Jag tror att hon var död eller medvetslös när hon hängdes upp där i slaktrummet... hon dödades möjligtvis där men då var hon redan medvetslös eller kraftigt försvagad av något slags våld, förmodligen strypt med det repet hon sedan hängdes upp med. Jag kan fortfarande inte släppa Irinas DNA på Lisas trosor. Jag är inte så säker på att hennes DNA kom dit genom kontaminering på Nerijus lem, ansikte eller händerna.

Det fanns tid för NB och IB att besöka slaktrummet när de kom tillbaka från Källby när de handlat där på söndagen efter klockan 20.00. Skulle det sedan vara så att de på tillbakavägen från Källby hämtade upp Lisa för att sedan åka till Martorp och gömma henne. Säg att Nerijus på något sätt hade övertalat Irina om att sätta sin mun mot Lisas trosor och att det då hamnade DNA från henne där. Det talas om blandat dna mellan Nerijus och Lisa... kan det vara sekret från Lisa och blod från NB som blandats? Om så är fallet har också ett sexuellt övergrepp skett då NB har fingrat på Lisas Könsorgan.

Pappan kom till cafét 20.30 så det fanns tid för dem att lasta Lisa i bilen på baksidan. Vad jag har fått fram i fuppen så anlände polisen först kl.23:30, och tiden mellan kl 20.00-23.30 så var det inte mycket aktivitet vid cafeet, så det fanns gott om tid för NB och ev IB att flytta kroppen fast det sker senare än pappans ankomst till cafeet.

Det fetade: Det finns inte angivet när polispatrullen kom till platsen.

Vad säger du om 3 bilar i minuten på vägen utanför och inget ser något?
2015-11-02, 20:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Om man inte hittar DNA från mågon annan ska man trots detta misstänka flera för ett mord.

Då kan man ju förutse att alla mördare har en mordbutler med sig.

Asså fakta fakt

Der spår man hittat är väl den förutsättning man har, allt annat hamnar inom spekulation och möjlighet.
Icke stött av faktiska bevis.

Blir så trött.

Nu är jag ännu mera övertygad om att han är den skyldige.
Mycket klumpigt och dumt framlagt
av åklagaren.
Undrar igen vart hon vill komma.

Hade lnskat att hon varit tydlig och bankat skiten på ett tydligt rakt sätt av de saker som framkommit
Flummigt värre

Vad menar du??
2015-11-02, 20:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bankomaten
Vet någon om det har ifrågasatts att allt har hunnits med på en timme?
All teknisk bevisning lutar åt att det är åklagade men tycker att det verkar så osannolikt att någon skulle kunna mörda någon så brutalt (med sexuellt motiv och onanerat), kört i väg henne och hunnit hem på en timme.
Och våga göra det halv sju när det är ljust i en lada där andra jobbar. Hur säkra är de på tidpunkten?
16.00 - åker hemifrån och har all tid i världen att ordna med rep,tejp och emballage. Allt finns vid ladan som han var till under förevändning att leta verktyg.
18.26 - fickringning. Lurar henne till ladan, hotar henne med kniv och in i mjölkrummet.
Resor till Martorp har följande tidsaspekter:
Café - Blombergs egendom - Martorp 50 km/h. färdtid 3 min 40 sek.
Café - grusväg - Blombergs egendom - Martorp 50 km/h. färdtid 5 min och 20 sek.

19.00-19.15 ser ett vittne bilen komma i hög fart på väg till Martorp.
Nästa vittne ser honom komma från Martorp vid tiden kring halv åtta.

Han har c:a 40 minuter på sig att förlusta sig av åsynen och lägga henne i bilen på baksidan ladan.
Bara han har fått utlösning i brallan är det över för hans del - njutningen ligger i lidandet och hon lär dö relativt snabbt med den snaran och tejpen...
2015-11-02, 20:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det hände Helene 5 år i Bergsjön som ströps av sin mamma i källaren, hon återvände senare med pennor och drog ner sin dotters byxor och skrev könsord på hennes rumpa
Det ligger något i att det är ett fördelaktigt trick när förövaren är en kvinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in