2015-11-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
IBs resa ordnade ambassade åt henne.
ABs vet jag inte, men förmodar att det var samma där

Har du nån aning om varför? Hade de inte pass? De var väl inte här illegalt?
Både AB och NB jobbade, borde funnits pengar till hemresa tänker jag.
2015-11-02, 13:30
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyLucian0
& Hur mår katten? Hur ställer han sig till att hans ägare står misstänkt för något sånt här?

Herregud, har polisen ens förhört denna katt?
Polisen har en skyldihet att se till att husdjur blir omhändetagna i samband med frihetsberövande. Det har inte skett.
Medlem
Kalle.v1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Band han Lisas händer först? Borde bli enklare att tejpa henne då. Eller hängde han henne utan tejp runt huvudet?

Eftersom balsnörena är korta så hade han troligen tidigare knutit samman några för att få en snara. Långsökt att han först tog henne och sedan började knyta...

Enligt FUPen så är det högst troligt att tejpen över mun och näsa applicerats efter hängningen av kroppen.
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
I varje fall kan repet och tejpen varit förberedda. Tänker på att GM hade tid att lägga tillbaka tejprullen i lådan där den låg innan.

Ja men då måste han varit o hämtat den sen igen då Lisas DNA fanns på denna rulle

Ur FUP sid499

"5503/26565-15/G107
Rulle med silvertjep - I ladan bredvid grävmaskinen i en
skruvlåda
Forums materialnr: 201501049316
DNA
Fingeravtryck
I fyra områden på insidan av pappersrullen samt tejpänden påvisades sekret/DNA. Resultaten talar extremt starkt för att sekret/DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.
Vidare kunde blod inte påvisas.
På materialet säkrades inga avtryck som bedömdes vara användbara för individualisering.
"
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Denne Torbjörn verkar vara aktiv herre och uppskäftig. Han bor rätt så nära familjen Holm och har åtminstone en dotter i samma skola som Lisa gick. Han är en vän till SH.

http://www.sla.se/skovde/2013/12/19/...rbjorn-bergman

Varför skulle det vara en besvärande omständighet ? utveckla gärna
Utgår från att många anhöriga hjälpt till i söket
2015-11-02, 13:31
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Denne Torbjörn verkar vara aktiv herre och uppskäftig. Han bor rätt så nära familjen Holm och har åtminstone en dotter i samma skola som Lisa gick. Han är en vän till SH.

http://www.sla.se/skovde/2013/12/19/...rbjorn-bergman

Är hans vittnesuppgift jäv i så fall ?
2015-11-02, 13:31
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Jasså det är vida känt? Tortyr av djur och insikter är vanligt bland barn som är psykopater eller har liknande störning t.ex..

Sant. Dock är inte "psykopat" den enda diagnosen - långt ifrån, antar att du vet. NB känns inte som den typiske psykopaten dock. Hade du läst lite mer psykologi så hade du förstått mitt inlägg bättre; utgår jag ifrån.
2015-11-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Är hans vittnesuppgift jäv i så fall ?

Märklig tankevurpa.
2015-11-02, 13:37
Medlem
Nu är det nog rättsläkarens tur, eller någon expert av annat slag.
2015-11-02, 13:38
Medlem
Citat:
En torr och dragig plats skulle kunna mumifiera kroppen. Då luktar inte kroppen. Hur lång tid tar mumifiering så det har jag ingen aning om. I varje fall kan inte det gälla Lisa.

Diskussionen handlade inte alls om det, utan huruvida en filt genererar värme på kalla ting (vilket den inte gör).
Medlem
Dagen efter mordet (måndagskväll) Söktes ladan mittemot kafeet med lik, blod _och spermahund men den markerade inte några platser. Den hunden kan inte vara pålitlig om han varit i mjölkrummet där funnits lik, blod och sperma!
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Står det något i fup:en om att de har hämtat mask vid Martorp tidigare? De har bott där ett tag, gillar uppenbarligen att fiska och det finns gott om mask hemma i deras trädgård (som de tydligen inte vetat om), men just denna gång är anledningen att skitmask är bättre än mask i vanlig jord.

Om jag inte missminner mig från fup så säger NB att fiskarna inte tyckte om maskarna som fanns på närmare håll (än Martorp)...
Senast redigerad av countrychick 2015-11-02 kl. 13:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in