2015-11-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Varför skulle folk som topsats kollas vidare när man inte hittat främmande DNA. Skärp dig Inger!

Ja, hon har samma retorik som NB-kramarna här inne, undrar vem som suttit och skrivit på FB trots gällande yppandeförbud.
2015-11-03, 15:49
Medlem
RobertoSavianos avatar
Oerhört otillfredsställande att höra IR:s slutplädering, även om man hoppas han fälls och får lagets hårdaste straff hade jag nånstans viljat ha en klar teori från försvaret angående vad som hänt.

Istället så är det ruskigt oklart vad hennes linje är.

Hon nämner massa oväsentliga saker som och hintar endast ena sekunden att det är komplott av polisen, nästa sekund att det är brodern.

Hon presenterar inget annat motiv, inget annan teori och inget alls av värde.

Totalt riktigt, riktigt dåligt.

Speciell efter att hon genom hela den här processen HELA tiden hintat om att hon har ett starkt case, med massa ess i rockärmen, men hon har verkligen underpresterat rakt igenom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Han har väl sin fulla rätt att möta idiotiska påståenden? Vem är du att komma in här och raljera? Skräp..

Jag tycker det är onödigt att ägna sin tid åt att hetsa upp sig över att andra fortfarande tror han är oskyldig. Vad spelar det för roll, när det ändå inte är han som skriver här i FB som avgör det här ärendet?

Same goes for you
Medlem
Strax sänder Expressens livesändning ljudklipp av hela Brandtlers slutplädering från rättssalen:

http://www.expressen.se/gt/rattegang...-pa-lisa-holm/
Moderator
farbror_barbros avatar
IR fösöker få det till omöjligt att få in kroppen i skåpet för en ensam GM:
Citat:
Semir Hasanbegovic:
Skulle han ha satt in henne i skåpet? Skulle han kunna lagt in henne själv. Att få in henne i skåpet som polisen behövde vara fyra för att få ut henne ifrån är väl inte tänkbart att h an skulle fixa det själv, säger Rönnbäck.
15:46, 3 November 2015
Hade kanske varit bättre att köra en "Johnny Cochran-show" i rättsalen med ett verkligt skåp och figuranter för att övertyga i så fall!

I övrigt är de mycket Flashback-teorier om Gröna Män som planterar bevis. Men nej, en svensk TR köper inte det IMO. Hon gör vad hon kan, men hon hade behövt en sagoberättelse från NB att hänga upp det på.
2015-11-03, 15:50
Medlem
I övrigt i utredningen har man missat att ta hand om telefoner. Vi vet inte vad som har hänt med telefonerna då.

Japp! Liksom mopedspår och undersökning av skorna.
2015-11-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Om du tror att hon är ensam i sitt försvarsarbete är du dum.
Självklart tror jag inte det. Har själv jobbat som assistent åt advokater inför straffärenden. Hon har säkert sisådär 10+ billiga studenter som letar upp allt fakta åt henne. På Flashback.
2015-11-03, 15:51
Medlem
Det är helt otroligt att vissa här på forumet framhärdar i att
mgm är helt oskyldig trots alla bevis och vittnesmål som pekar
mot honom. Vissa tekniska bevis är ju av mycket besvärande
art och omöjliga att bortse ifrån. Hur är det möjligt att dna 4+
från mgm finns på insidan av Lisas byxor ? Varför finns mgms
dna 3+ även på snaran som använts om han är oskyldig ?
Trots detta menar man att någon rikeman istället är skyldig.
Finns absolut inget som tyder på att någon rik person skulle
vara inblandad.
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
En fråga:Finns det en chans att han är så störd så att han har förträngt att han mördat Lisa så han tror på det själv?
Om ja, vad heter den diagnosen?

Vet inte, men som George Costanza sa i Seinfeld:

"It's not a lie if you believe in it"
Medlem
En sak som jag tänker på som dock inte borde påverka domen i det här fallet är ju att IT-forensikerna inte ger mig något starkt intryck. De verkar inte ha några goda datorkunskaper. Kan tänka mig flera här som kanske är bättre på ta fram loggar. Vara mer specifik, hur man tog fram loggarna. Specifiera var det offline/online. Vart sökte man igenom på datorn? etc etc..
Medlem
"Semir Hasanbegovic:
Är det här ett tänkbart scenario? Ja, möjligtvis. Även om man rubbar det här med rimligt tvivel men hur är det med fortsättnignen? Platsen där Lisa mördades, mjölkrummet i ladan, vilken makalös otur att just där hon blev hängd finns hans blod, säger Brandtler"

Den sista meningen där, visar den att man tar situationen på allvar? Att man visar respekt mot offrets familj eller den misstänkte?

Jag tror Nerijus är skyldig, och Tore har imponerat hittills, men när man får upp bilder i huvudet av hur en lönnfet gubbe småler för sig själv i rättssalen och raljerar, då känns det lite väl plumpt imho.
Medlem
Jag tycker nästan lite synd Inger, då hennes försvar är otroligt svagt. Väldigt dåliga saker hon påpekar. Vagt framförande, fallande argument och ingenting jämfört med åklagarsidan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in