2015-11-03, 12:37
Medlem
Så det slumpar sig att pga teknikstrul först och sedan tolkstrul får vi inte höra ett av de viktigaste vittnena fullt ut? Det måste väl vara en fullständig fars och ett praktfiasko? Inger Rönnbäck får alltså inte ens fråga ut sitt stjärnvittne?
2015-11-03, 12:37
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det verkar som det finns många som kommenterar nu som inte har läst tråden alls. Det blir väldigt tjatigt att harva om allt. Jag ber därför: läs mina tidigare inlägg och svara sakligt. För att höja nivån.

Du kan ju börja med att svara min tidigare fråga. https://www.flashback.org/sp55261762
Den vart ännu mer intressant nu när du drog fram rasistkortet. Då menar du att alla experter och övriga i tråden är rasister. Utom ni fyra pappskallar.
2015-11-03, 12:39
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Jag ber dig; läs fupen - innan du blir skogstokig.

Det borde du också göra. Pappan var drivande i hennes självständighet och vem vill inte beskydda sin dotter? Har du själv barn? Det hoppas jag inte. Läs gärna de sidor som handlar om DNA-bevisning mot NB också, du kan inte bara hoppa över dessa och dra rasistkortet.

Jag frågade dig tidigare om bevisen mot pappan att han besökt NB i häktet, var är dem?
Senast redigerad av softmoon 2015-11-03 kl. 12:42.
2015-11-03, 12:39
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Det där har vi redan avhandlat. Utredningen är bristfällig. Rasism i tråden är uppenbar och har varit det från början dvs innan fupen blev offentlig.

DNA-spår ej något ha p.g.a. att utredningen är bristfällig. Trots att uttalanden av folk som kan sina förundersökningar tycker det motsatta. Sedan är DNA-spåren också inget att ha p.g.a. rasism. Som sedan skall mynna ut i att fattiga behandlas annorlunda än rika i detta sammanhang. (?)

1. Utredningen är inte bristfällig, tvärtom. Väl genomförd.
2. Rasismen i denna tråd har inget med DNA-fynden att göra.

Ignorerar det mesta du skriver för du verkar tycka tvärtemot allt bara för att ha något att skriva. Tråkigt. Bättre diskussion om folk håller en mer nyanserad ton.
2015-11-03, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Just nu: Inga fler
förhör med frun
Det blir inga fortsatta förhör med den mordmisstänktes 35-åringens hustrun.

Relaterat
Åklagaren Lars-Göran Wennerholm säger till NLT att han och advokat Inger Rönnbäck är överens om att förhören med kvinnan inte tillför förhandlingarna tillräckligt mycket och att det inte är meningsfullt att fortsätta.

I eftermiddag vidtar istället slutpläderingar.
Åklagare och försvarsadvokat överens om att kvinnan svamlar
2015-11-03, 12:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlekovsky
Så det slumpar sig att pga teknikstrul först och sedan tolkstrul får vi inte höra ett av de viktigaste vittnena fullt ut? Det måste väl vara en fullständig fars och ett praktfiasko? Inger Rönnbäck får alltså inte ens fråga ut sitt stjärnvittne?
IR har ju valt att avstå från vidare förhör.
Vore nu IB ett "stjärnvittne" och IR ansett att försvaret vilade på det hon kunde tillföra så hade man inte fattat beslut om att bryta - nej.
Då hade man lagt till en dag om det behövdes.
2015-11-03, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
IR har ju valt att avstå från vidare förhör.
Vore nu IB ett "stjärnvittne" och IR ansett att försvaret vilade på det hon kunde tillföra så hade man inte fattat beslut om att bryta - nej.
Då hade man lagt till en dag om det behövdes.

Ja, men hade det inte strulat med tolk och teknik hade vi fått höra henne fullt ut, du tycker inte att det är en självklarhet?

Man skulle fått höra en henne fullt och, så om det tex blir strömavbrott kan man sen enas om att strunta i vittnen, det är ju helt bisarrt.
2015-11-03, 12:41
Medlem
IB fick i varje fall fram det som var viktigt.

Att hon snart inte har några cash kvar på hans kreditkort.
2015-11-03, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad skulle NB med en plåtsax till? Fönsterblecket var det som hade suttit på plats innan målningen, det hade försvunnit men hittats igen, borde passa utan att klippas till tänker jag.
Han påstår att fönstren vid renoveringen valts att/måst göras smalare.
2015-11-03, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Forensikern sade att det yttersta hudlagret består av döda celler och jag tolkade detta förtydligande som att dessa inte innehåller användbart DNA. En psoriasispatient tappar väl just döda celler. Hur kan det då hävdas att just MGM:s psoriasis medför riklig kontaminering av lokalerna ?

Precis. Har egen erfarenhet av psoriasis.
2015-11-03, 12:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför får man sällan svar från er alternativteoretiker. Skriver det igen då, Så När Leif Silbersky säger : ”Ingenting talar för att han är oskyldig” och Leif GW säger " jag är inte orolig längre, Lisa Holm-bevisen håller" Då är dom helt ute och cyklar menar du? Vad jag sett så har samtliga experter varit eniga, utredningen är fullständig. Det finns inte mycket tvivel kvar längre. Vad har du att säga om det?
Lägger till DNA-expert JBs kommentar vs IR:
Citat:
– Det finns många konstigheter i den här utredningen, säger Inger Rönnbäck. Det kommer att bli tydligt i rätten.
Men SvD:s juridiska expert Johanna Björkman, före detta åklagare och nu biträdande jurist, anser att bevisningen är tillräcklig.
Den samverkande bevisningen är väldigt stark, säger hon.
Polisen har lagt ner mycket energi på den tekniska delen.
– Flera dna från blod i kombination med de avskrapningsskador som hittats på 35-åringen och att de dessutom har en tydlig koppling till gärningen är starka bevis. Talande är också att man inte heller har hittat något spår som pekar åt ett annat håll.
http://www.svd.se/lisa-holm-hittades...od-nara-kafeet
2015-11-03, 12:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiffUpper-lip
Åklagare och försvarsadvokat överens om att kvinnan svamlar
Nej, det är de helt säkert inte. Däremot har försvaret redan fått det väsentliga i vittnesmålet - att hon säger att NB var med henne större delen av tiden då brottet antas ha hänt..

Åklagaren verkar inte anse att det finns någon poäng med att gå djupare in i det än han redan gjort -- troligen på grund av tolkstrulet bl a, men också för att vidare förhör inte kommer tillföra så mycket mer av vikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in