2015-11-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Då pratar vi om den där oturen och försummande lilla chans att Nerijus färska blodsdroppar skulle hamna på Lisas byxor och precis där man sätter fingrarna när man knäpper upp ett par byxor... nej bättre kan du.

Källa på att det är färska blodsdroppar?
2015-11-03, 18:22
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
nlt.se citat;

Hustrun har så gott hon kunnat svara på frågor. Hon har fått fram att dte var många följdfrågor och ledande frågor. Hon fick inte sova och hon kände att man försökte förvirra henne. Hon saknar sina tillhörigheter, hon fick med sig telefoner men inte sina troso, de är fortfarande borta, säger Rönnbäck

Var är IB:s trosor, ett mysterium.

Det påverkar förmodligen inte domstolens bedömning av NB:s skuld, men det vore intressant att veta var hennes trosor är.
Det är inte omöjligt att Claes ligger och sniffar på dom? Han skulle ju skicka kläder till henne, och har ännu inte gjort det.
2015-11-03, 18:23
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
vanligtvis säger man "utom", bortom funkar också,

https://sv.wikipedia.org/wiki/Beviskrav

det jag menade är att det är inte "allt rimligt tvivel"

det vore orimligt att begära 100%:iga bevis,
och hur skulle det gå till?

så man får nöja sig med dryga 95% eller nåt sånt,
och vi har ju inte dödsstraff som tur är,

Ja, jag vet, men det är ett tillägg vi har gjort i Sverige för frasen på engelska är " beyond reasonable doubt" .
2015-11-03, 18:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
De betalade ingen hyra för huset. Hon gjorde dagsverken åt AJs fru. Precis som det ska vara för bövelen.
Javisst - under Feodaltiden möjligen...
Vad jag skrev var förvåning över att hon bor i Sverige och har lämnat sin 11-åriga son sen över två år tillbaka för att laga blinier till gubben (som inte ens duger) och skura golvet åt AJ:s fru.
2015-11-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Inte troligt. Du får inte blod på insidan av byxorna om du inte har varit den som rört byxorna. Samma sak med snöret, skulle han av en tillfällighet rört exakt det snöre som har både hans och Lisas DNA? Det är inte sannolikt.
Han har inget alibi, han har en sexuell störning där han uppenbarligen tänder på våldsporr något som stämmer med hur Lisa dödades, han har blivit utpekad, han har haft möjlighet att bevaka kaféet under lång tid.

Herregud... Sexuell störning?! 😂 Du är också fastlåst i den tidiga idén om att det måste vara NB som är mördaren.
Vad är det för ytterligare topsningar och blodprover som tagits? Hade polisen tappat bort de första proverna eller är det prover tagna till andra saker?
Har man fått några svar på det, ngn som vet?
2015-11-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Javisst - under Feodaltiden möjligen...
Vad jag skrev var förvåning över att hon bor i Sverige och har lämnat sin 11-åriga son sen över två år tillbaka för att laga blinier till gubben (som inte ens duger) och skura golvet åt AJ:s fru.

En fråga vad rör det oss?
2015-11-03, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Varför skulle folk som topsats kollas vidare när man inte hittat främmande DNA. Skärp dig Inger!
Människor kan hjälpa polisen genom att frivilligt lämna DNA-prov. Advokaten kritiserar dock polisen och de har ju att följa lagen. Ingen kan tvingas till topsning, som inte vill det, som inte är föremål för misstanke om brott med fängelse i straffskalan. Beslut om tvångsmässig topsning fattas av åklagaren. Såvitt vi känner till är det inte några andra än de tre häktade som varit misstänkta och därmed kunnat bli föremål för tvångsmässig topsning. Allt detta vet naturligtvis advokaten, men rider på antagandet att åtminstone nämndemännen inte känner till detta ?
2015-11-03, 18:30
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja vem vet... Eller så försökte hon få sin man friad för att slippa skammen med att vara gift med en sadistisk mördare. Hon lever ju även på hans pengar som han tjänar.

Både åklagaren och försvarsdvokaten var överens om att det inget tillförde.
Frun snurrade in sig i tider och inget stämde i princip med det hon hade uppgett i förhör.
http://www.expressen.se/nyheter/hust...ats-med-tiden/

OK , jag hängde med en stund när hon började förhöras , fick en känsla av att hon egentligen inte ville vara med då .
Man undrar ju om frun och lillebror verkligen vill ha NB fri , jag är inte så säker på det .
2015-11-03, 18:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Han har bevisligen träffat Lisa, annars hade inte hans blod och dna varit på hennes byxor och på det snöre som användes vid mordet.

Om hans blod finns på golvet när GM drar ner hennes byxor och det finns MGM-blod där så hamnar blodet på byxornas insida, eventuellt också utsidan.
DNAt på snöret kan ju tillkommit vid ett tidigare tillfälle.

Inget av dessa fynd går att tidsbestämma.
2015-11-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ja, hon har samma retorik som NB-kramarna här inne, undrar vem som suttit och skrivit på FB trots gällande yppandeförbud.
Intressant men läskig fråga, lika relevant som all möjlig annan konspirationsteori. Definitivt hade hon varit en produktiv och spännande aktör i den här tråden.
2015-11-03, 18:33
Medlem
några funderingar. ladan där hängningen skedde och som ligger mit emot kafet, hur långt är det i avstånd?

har aldrig riktigt uppfattat det. kan man stå vid ladans entre och ropa så att den som står där LH:s moped stod kan höra?

Och ang Martorps gård eller rättare sagt byssjan och rishögen, där LH hittades; hur väl "undangömd" ligger denna plats? Skulle en person som aldrig varit där tidigare kunna hitta dit?

Och joggerskan, varför skulle hon hitta på en historia om den inte var sann? Om hon hittar på så skyddar hon nån i Jönsson-ligan, vilket jag inte tror på.

LH skulle ju lyssna på musik och köra moped. så antingen måste NB varit där bakom kafet eller gått /sprungit dit när han såg att "kusten var klar".

en tredje hypotes jag har men som är mindre trolig är att LH inte fick igång mopeden (kom ihåg att pappan som är motorkunnig inte fick igång mopeden först utan behövde ett par ggr på sig) men bad om hjälp...
2015-11-03, 18:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Herregud... Sexuell störning?! 😂 Du är också fastlåst i den tidiga idén om att det måste vara NB som är mördaren.
Vad är det för ytterligare topsningar och blodprover som tagits? Hade polisen tappat bort de första proverna eller är det prover tagna till andra saker?
Har man fått några svar på det, ngn som vet?
Vad ÄR problemet med topsningen borde frågan vara snarare. Helt ointressant från IR:s håll att ta upp detta.
Citat:
Hur många gånger har du blivit topsad, frågar Rönnbäck.
"Fyra gånger."
"Första gången hemma hos mig på tisdagen. Andra gången på fredagen när jag greps och kördes till Skövde."
"Tredje och fjärde var med tio minuters uppehåll på Skövdes polisstation"
"Dom har tagit prover från mina sår, skrapmärken på händerna"
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6293238

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in