2015-11-04, 09:59
Medlem
Ang. hustruns ändrade vittnesmål efter hemkomst till Litauen så är det givet att MGMs mamma har ett finger med i spelet. Hon kanske till och med har hotat att göra livet surt för henne om hon inte ställer upp och vittnar till hans fördel. Man hör också samma martyriska ton i klagandet över hur synd det är om HENNE, om hur illa polisen behandlat henne osv. Ett hopkop med husmodern vid sleven.
2015-11-04, 10:00
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det säger mig att Du bestämt dig redan på förhand.

JAg vil emellertid invända med att Inga sexuella gänrningar utförts på Lisa.
Det är en poäng man helt enkelt inte kan bortse från.

Lisas nerdragna brallor och uppdragna tröja ger däremot väldigt mycket om som något som blivit Arrangerat.
Att mördaren Ville att det skulle se ut som ett sexbrott.

Det arrangemanget är int det enda i fallet.
Tänk på att även de många spåren, fynden, också var utplacerade, arrangerade.

Någon ville vilseleda.
Även rörande motivet, sexbrott.

Men det finns inga bevis för sexbrott.

Det finns dessutom inte ens TID för en sex-brottsling att Njuta av sitt verk på den korta tid det handlade om.
Eller menar du att en sex-brottsling som Äntligen lyckats ordna fram ett offer, äntligen lyckats hänga upp ett offer och blotta hennes kropp - att han sen bara skulle Sluta ... Mitt i allting. Bara Sluta Njuta och istället plocka ner henne och stuva undan henne i ett skåp.

Det är inte Rimligt.
Nerijus hade inte den Tid som hade krävts för den form av sex-lek du föreslår, åklagaren föreslår.

Dvs din, o åklagarens förklaring är att Nerijus typ Sprungit genom hela förloppet.
Att han :
1. hittade Lisa, av en lycklig slump.
2. omedelbart sprang fram till henne och förde in i ladan
3. Omedelbart hängde upp henne.
4. Omedelbart dödade henne.
5. Drog ner hennes brallor o upp hennes tröja.
6 Tog en ultra-snabb titt.
7. Omedelbart bar ner henne.
8. Sprang med henne på axlarna ända till Martorp (alt körde med sin onda Baltomobil).
9. Tryckte in den halvt likstele kroppen i det Pyttesmala skåpet
10. Direkt Sprang tillbaka till hemmet.
11. Utan att visa några känslor ta bilen med frugan och åka och handla pizzor

etc.

Låter det som ett "sex-brott"???

Det är ju HELT sinnesjukt att ens föreslå något sådant.
Något sånt har typ Aldrig hänt tidigare i mänsklighetens historia.

Super-Balten Slår Till!!!
Nya filmen, Guldbagge och svenskt Oscar-bidrag.

Hahaha, ja ja ja, det blir säkert bra ska du se, det dröjer nog inte länge förrän det dyker upp nåt nytt fall där du kan fortsätta spåra ur. Det fetade, lever du i en isolerad värld eller du har aldrig läst om andra fall där GM INTE penetrerat sina offer men trots det har det legat sexuellt motiv bakom? Jag kan ge dig ett flertal exempel på detta om du vill. Om några veckor kommer den efterlängtade domen, jag känner mig inte speciellt orolig.
2015-11-04, 10:02
Medlem
frun till den misstänkta gm ,har vid ett tillfälle sagt att hon sa till sin man att det kunde vara han som dödade flickan, och igår så gav hon sin man alibi att han var hemma när Lisa försvan,,,,hmm
2015-11-04, 10:03
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Bra inlägg.

Åklagarens story anser jag vara helt orimlig.

Dessutom finns det många vittnen till NBs fördel.
Som tex säger att det INTE var hans bil som stod utanför ladan men att den hade samma färg.
Som tex sager att de såg honom dricka kaffe.

Döms NB till detta anser jag att det är en rättskandal.

Då får det vara en rättsskandal då, i dina ögon. Du kan ju alltid brevväxla med honom i framtiden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning

Döms NB till detta anser jag att det är en rättskandal.

Rättsskandal! DNA bevisen håller. Det är bara han som varit på henne innanför linningen (förutom frugans DNA då) och på snaran som avslutat hennes liv.

Det är därför han får livstid. Behövs inga vittnen när dessa bevis finns. Han har varit henne nära och i och med att han inte har några förklaringar på varför så är den logiska förklaringen att han har mördat henne. Svårt att pussla ihop det?
Medlem
Sedan en tanke ang. fastställande av dödsdag. Borde inte det ganska lätt kunna avgöras vid obduktion av magsäcksinnehåll- vad var det senaste offret åt, hur långt gången var matspjälkingsprocessen av den lunch man vet att hon vid 15-tiden åt med sina föräldrar på cafét?
2015-11-04, 10:11
Medlem
lindblomsgröns avatar
Skulle vilja se händelseförloppet som i film, hur mycket tid det tar.
2015-11-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modestygrace
Sedan en tanke ang. fastställande av dödsdag. Borde inte det ganska lätt kunna avgöras vid obduktion av magsäcksinnehåll- vad var det senaste offret åt, hur långt gången var matspjälkingsprocessen av den lunch man vet att hon vid 15-tiden åt med sina föräldrar på cafét?
Om detta varit möjligt så hade man väl gjort en sån analys, tror du inte?
2015-11-04, 10:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Inget L i LT?

Jag ser att du har fått ris redan, du borde ha läst noggrannare eller gått och lagt dig tidigare.

Men det är ju vittnet som föreslår Polen. Läs FUP!
2015-11-04, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Jag har hela tiden trott att byssjan var en temporär förvaringsplats, men tvivlar på det nu
Varför?
2015-11-04, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modestygrace
Ang. hustruns ändrade vittnesmål efter hemkomst till Litauen så är det givet att MGMs mamma har ett finger med i spelet. Hon kanske till och med har hotat att göra livet surt för henne om hon inte ställer upp och vittnar till hans fördel. Man hör också samma martyriska ton i klagandet över hur synd det är om HENNE, om hur illa polisen behandlat henne osv. Ett hopkop med husmodern vid sleven.

Man kan fråga sig hur ett vittnesförhör på tel går till som inplanerats på så kort varsel. Finns det någon som verifierar att det verkligen är Irina som svarar på det uppringda nr, eller om sonens moder står bredvid och kontrollerar. Tycker frågan är befogad i allmänhet gällande utvärdering.

Men Irinas vittnesmål igår var ju ett totalt fiasko, det insåg ju båda sidorna. Eller som någon med humor i tråden uttryckte sig : Irinas budskap gick fram, N pengar börjar ta slut, Irina behöver mer cash !
Senast redigerad av birkaboo 2015-11-04 kl. 10:21.
2015-11-04, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Ursprungligen postat av GoogleSEO

Men den som har ett öga stängt av silvertejp med näsan och munnen vill nog högst sannolikt se vad som händer. och kan komma att be för att få se in i den tunnelsynen. Det kanske kan ge den känsla av mening makt och kontroll som denne eftersträvade.

jag säger inte att detta är osannolikt alls, men jag läste något intressant nu om det kan vara så här också, med åtanke att han har tejpat henne delvis för att inte se henne som "död".

Taget ifrån Fornesic Patholoy Online:

http://www.forensicpathologyonline.c...phyxia/hanging

When suspension is incomplete or in the standing posture, asphyxial signs are slight, petechial haemorrhages are relatively uncommon due to the complete obstruction of the arterial system, but are usually present when hanging has been from low point. Sometimes, they are so minute and diffuse that the head and neck have a dusky appearance which may be mistaken for congestion, especially when petechiae are in subcutaneous tissues. They may be complete than usual due to congestion. Te conjunctive are open, and the pupils are usually dilated. If the ligature knot presses on cervical sympathetic, they eye on the same said may remain open and its pupil dilated. It indicates ante-mortem hanging (le facile sympathique).

Javisst precis som jag skrev. Vad som helst som är praktiskt och förefaller rationellt för denne, vilket inte alls behöver vara rationellt eller ens i närheten för någon annan. Han har nog en svårartad spegel i spegel blick för det hela. Men precis som skaraborg2 skrev det är väl inget man blir direkt glad av att se in i. Men logik finns det säkert inifrån den handlingen om vi nu utgår från att allt styrs av logik som möter tillfälligheter. Så gäller det bara att hitta logiken av det som kastar en så lång skugga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in