2015-11-05, 21:50
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Sverige har ingen laglig rätt att avvisa flyktingar utan asylprövning. Regeringen måste helt enkelt hitta bostäder. Om inte annat får man väl införa undantagstillstånd och expropiera de lokaler som krävs. I första hand bör man beslagta allmänna byggnader som föreningslokaler och kyrkor. I andra hand vinterbonade sommarstugor i lämpliga lägen. I tredje hand inackordering hos folk som har utrymme över. Vi kan inte låta våra medmänniskor frysa och svälta, det är snart vinter!

Och nu säger även immigrationsminister Morgan Johansson:
"Dublinreglerna säger att det är i första asyllandet som du ska söka asyl. Det är ett budskap som vi gett den tyska regeringen idag att det är i Tyskland som dessa personer ska registreras i." (källa, tidkod 21:17:40)
Citera
2015-11-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är skrämmande att Morgans plan strandade direkt när den sjösattes. Ännu mer skrämmande är att han inte har någon livbåt, stormen kommer att fortsätta och hur det slutar begriper vilken sjöbuse som helst förmodar jag.

Krafter inom "socialdemokratiska" partiet styr vad han får säga. Kulturmarxistiska krafter som vill förstöra Sverige bestämmer i regeringen - och har gjort så i 30-40 år ....
Citera
2015-11-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, vad var det jag sa. Inget stoppar dom.

Närmare 2000 flyktingar väntar i tyska Rostock för att komma till Sverige.
Många struntar i att det nu inte kan garanteras tak över huvudet.
– Vi åker ändå, och sover på gatan om det behövs, säger Hassan från Iran.
De sover på gatan. Sen blir det kallt. I valet mellan att frysa ihjäl eller hitta boende så kommer dessa att skaffa tak över huvudet på natten, till varje pris. Jag förutspår vilt kaos i Malmö och Stockholm inom 5-6 veckor.
Citera
2015-11-05, 21:51
Medlem
Sqrbankens avatar
Läst igenom tråden och det mesta jag känner är redan sagt. Det jag har kvar att tillföra för vad svenska politiker gjort för landet får bli en enkel
Citera
2015-11-05, 21:52
Medlem
Citat:
Det är skrämmande att Morgans plan strandade direkt när den sjösattes. Ännu mer skrämmande är att han inte har någon livbåt, stormen kommer att fortsätta och hur det slutar begriper vilken sjöbuse som helst förmodar jag.

Men samtidigt så är det Aftonhoran som skrev det, Afotnhoran gav säkert flyktingen pengar för att säga så, dom älskar ju att förstöra Sverige.
Citera
2015-11-05, 21:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Just nu hänger allt på Miljöpartiet.
Att inte tala om volymer är deras hjärtefråga och risken är att regeringen faller om S tvingar MP till restriktioner i flyktingfrågan.
Just nu låter det mest som om S målar upp ett skräckscenario som de sen kan dumpa över på Miljöpartiet att lösa. Och på så sätt lägga skulden på MP om de fortsätter att kräva att ingen begränsning får ske.
Jag har inte hört något uttalande från MP de senaste dagarna, vilket måste ske snart.

Vad ska Romson och Fridolin säga då? De sitter i en verkligt omöjlig sits såvida de inte har en hemlig plan för att lösa det akuta problemet. Vad den planen skulle kunna vara vågar jag knappt tänka på. Något som har med intrång i den fria ägande och förfoganderätten skulle inte förvåna mig ett dugg. Att tvinga folk att hyra ut sina sommarstugor är i stort sett den enda lösningen som MP kan föreslå.

Hur som helst, även när alla sommarstugor är fulla så kommer tsunamin att fortsätta att överskölja oss, det finns bara ett alternativ, stäng gränsen. Ja, det går!
Citera
2015-11-05, 21:53
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Och nu säger även immigrationsminister Morgan Johansson:
"Dublinreglerna säger att det är i första asyllandet som du ska söka asyl. Det är ett budskap som vi gett den tyska regeringen idag att det är i Tyskland som dessa personer ska registreras i." (källa, tidkod 21:17:40)

Ja, det har väl gällt i alla år vi har tagit emot migranter, men Sverige har ju struntat blankt i att detta helt har ignorerats.
Citera
2015-11-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srinivasa
Journalister? Det är ju själva motorn i bedrägeriet.
Jo tack, det var mer en slarvigt formulerad uppgivenhet från min sida om svenska journalister i allmänhet. Inte så att förväntar mig att de gör sitt jobb.
Citera
2015-11-05, 21:55
Medlem
LuckyLukeSkywalkers avatar
Hahaha, Morgan står fortfarande och ältar om att Europa ska ta ansvar för flyktingarna.
Citera
2015-11-05, 21:55
Medlem
Citat:
Vad ska Romson och Fridolin säga då? De sitter i en verkligt omöjlig sits såvida de inte har en hemlig plan för att lösa det akuta problemet. Vad den planen skulle kunna vara vågar jag knappt tänka på. Något som har med intrång i den fria ägande och förfoganderätten skulle inte förvåna mig ett dugg. Att tvinga folk att hyra ut sina sommarstugor är i stort sett den enda lösningen som MP kan föreslå.

Hur som helst, även när alla sommarstugor är fulla så kommer tsunamin att fortsätta att överskölja oss, det finns bara ett alternativ, stäng gränsen. Ja, det går!

Eller öppna era hem, snart anvisar staten det!
Citera
2015-11-05, 21:56
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Fortfarande alldeles för mesiga journalister. Här är ju ett läge att fråga om alla lögner som 7klövern sagt senaste året vad gäller invandringen och köra hårda motfrågor.
vad är det du har missat? Det är ju journalisternas fel. De har skrämt alla till tystnad, tvingat partier att ta avstånd och fått alla att måla in sig i små hörn. För att lyckas så har de vinklat, ljugit eller mörkat allt negativt med invandringen. De har, gemensamt och synkroniserat, hjärntvättat svenskarna så att de inte ens klarar av att tolka verkligheten längre.

De är de första som ska straffas, och de ska straffas hårdast. Självklart är ingen regering de senaste 12 åren utan ansvar, men glöm aldrig vilka det var som möjliggjorde detta. Utan media så hade planen aldrig fungerat.
Citera
2015-11-05, 21:57
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Hur orolig är du för den här situationen?
– Jag är mycket orolig. Jag skulle ljuga som jag sa något annat

Citat:
Ska regeringen bli tuffare nu?
– Svar ja, säger Ygeman.
– Vi gör den största humanitära insatsen sedan andra världskriget och vi värnar asylrätten, men en förutsättning för det är att vi klarar att motivera dem som inte har asylskäl att återvända. Då krävs det både tvångsavvisningar men framförallt att vi kan motivera dem som får avslag att återvända självmant.

Äntligen börjar det gå upp för dem! Åkesson förutspådde detta redan för 2 år sedan!

Först har de kört ner Sverige i helvetet. Och nu ska de strama åt. Sorry Steffe. It's to late! 1 miljon flyktingar är redan här.

Grattis Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in