2015-11-06, 15:35
Medlem
Finns det några bilder läckta från sekretessbelagda materialet?

Tack på förhand
2015-11-06, 15:40
Medlem
5 Månader i isolering i häktet har varit tufft för NB
Vi får verkligen hoppas att han är skyldig

http://www.expressen.se/gt/bilderna-...s-forvandling/
2015-11-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Tycker fortfarande att det känns som att pappan kan ha kommit undan.
Trist att han har avfärdats, OM han nu har en finger med i spelet så att säga.
Han verkar vara en väldigt oförutsägbar pappa.

Enligt statistiken bör pappan vara en av de första man undersöker, men det har väl gjorts?
2015-11-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Finns det några bilder läckta från sekretessbelagda materialet?

Tack på förhand
Nej! Jag tror absolut inte att det finns några såna bilder som läckt ut.
2015-11-06, 15:49
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
I.a.f. behöver du inte vara sarkastiskt om min tro. Man kan vara trevlig mot andra istället att håna dem

F.ö., är den platsen som hundarna markerade är det berömda onaneringsrummet?
CITAT:
I sydöstra hörnet av ladugården fick sökhundar markering i ett rum som synes ha varit ett omklädningsrum/personalrum. Det var smutsigt och dammigt på golvet där hundarna markerade. Platsen topsades.
FUP sid 43
Tycker du att jag har hånat dig? Det var märkligt. Möjligen var jag lite sarkastisk mot att du skriver en uppgift i ett retoriskt syfte och hänvisar till att du tror att du har läst det i FUP.

Den sydöstra delen av ladan är just den del där man har uppsikt över kafeterian.
2015-11-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Undrar vem som läckt denna från polisen?
Enligt den expertkommentator som var med i TV4:s studio under rättegången så har polisen inte rätt att filma förhör.

Jag tror att den som läckt filmen tror att NB kan vara oskyldig.

Vilket trams, de har visst rätt att filma förhör, det framgår väl med önskvärd tydlighet i FUP när man sätter sig i ett av förhören och skall ställa in kameran, då vill inte advokaten IR inte sitta i bildfånget.

Jag har sett ett antal sådana här förhör så det är inget jag höjer ögonbrynen för.

Den stärker snarast NB vid brottet när han "inte vet" hur ett uppsjö av Dna kan kopplas till honom på offer, fyndplats, mordplats.

Han kan sitta i lipa där bäst fan han vill för ingen sörjer en flickmördare, ja då möjligen frugan som måste söka ny födkrok i Litauen.
2015-11-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Tycker du att jag har hånat dig? Det var märkligt. Möjligen var jag lite sarkastisk mot att du skriver en uppgift i ett retoriskt syfte och hänvisar till att du tror att du har läst det i FUP.

Den sydöstra delen av ladan är just den del där man har uppsikt över kafeterian.
Tack för svaret. Då litar jag på dig att det var runkrummet.
2015-11-06, 15:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det fetstilta skedde på sid 602:

Kommissarien skojar inte.

Det är just det PMet sid.602 jag läst flest gånger av alla PM också. Jag anser rakt inte att man bör tvivla. Ett rejält uttryck av polisinsatschef väger ganska tungt. Det ser ut som Axelsson själv undrar över detta, iaf då det begav sig, men det blir omöjligt att bedöma utan att förstå personlighet hos både pic:en samt den vän till familjen som "fyllde luckan" samt om berörda kommunicerat med varandra utanför fup?

Det är inte okänt att det inom polisen kontra militära är en viss jargong/tävlan, men dessa ord får läsas med stor reservation, då ärendet rimligtvis ej tillåter denna jargong.
Men med detta sagt är det också sannolikt att det är utrett, med tanke på ärendets art - någon har förhoppningsvis krupit till korset sedan 11/6?
Att detta genererar frågetecken när man läser det i fup är solklart, men det kanske inte är meningen att vi ska begripa allt.
2015-11-06, 15:58
Medlem
Citat:
5 Månader i isolering i häktet har varit tufft för NB
Vi får verkligen hoppas att han är skyldig

http://www.expressen.se/gt/bilderna-...s-forvandling/

Mitt fetade: Det kan du vara fullständigt säker på, det var en straffspark tack vare länsman goda arbete och åklagare som skötte korten rätt.

Han är ej frisläppt utan TR funderar på påföljden och plitar ned domen.

Kan inte bli annat än livstid.
2015-11-06, 16:02
Medlem
Nu har jag sett flertalet inlägg där folk nämner sina misstankar mot SH och kände att jag behövde flika in min åsikt. Med all fakta som finns presenterad tycker jag detta är helt skandalöst.
-"Kontrollbehov?" Han verkar vara en av få i detta land som faktiskt tar ansvar och bryr sig om vad hans dotter gör. En förälder är inte en bästis, utan ska vägleda och uppfostra.
-"Konstigt att han hittat några av fynden?" Han är utbildad inom militären, han har nog större kunskap än gemene man om hur man söker av områden.
-"märkligt att han var med så mycket i söket". Skulle han suttit hemma och rullat tummarna?? Självklart gör man allt i sin makt för att hitta sitt barn!
Med mera med mera...

Enligt mig har föräldrarna gjort alla rätt man kan göra. Stackars familj som måste genomlida saknaden efter en älskad dotter och syster som tagits ifrån dem på detta vedervärdiga vis. ALL heder till dem och minnet efter Lisa.
2015-11-06, 16:16
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tack för svar. Märker man det på små fläckar med NFC:s standardmetod?
Det tycker jag att man ska. Är det tillräckligt små fläckar är problemet snarast om man ser att det alls finns en fläck utan hemoglobinet. Jag skulle alltså göra annorlunda - sätta en fläck med alldeles riktigt blod och sedan krydda den fläcken med redan uppamplifierat DNA från den person som jag vill sätta dit. Då kan man tillsätta sådan mängder att den endogena signalen från blodet inte går igenom. Det kan man iofs syna genom att testa provet med kvantitativ PCR, men sånt tror jag inte att NFC ägnar sig åt, inte i dagsläget, i alla fall.

Men det kräver kunskap och utrustning. Plus att man måste amplifiera upp precis alla mikrosatelliter som NFC någonsin använder för att vara säker på att ingen misstänker nåt.
2015-11-06, 16:17
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Enligt statistiken bör pappan vara en av de första man undersöker, men det har väl gjorts?

Då säger jag som jag gjort till flera medlemmar av intelligensreserven före dig: Vänligen räkna upp alla fall i den svenska kriminalhistorien från de senaste 50 åren där en etnisk svensk pappa har mördat en dotter i övre tonåren.

Din "statistik" finns bara på ett ställe: I din totalt verklighetsbefriade fantasi.

Naturligtvis gör man en rutinmässig koll av familjemedlemmar i en sån här utredning. Men någon skäl att misstänka den här pappan har givetvis aldrig funnits. Om pappan på något vis fick tag i nån av dem i tråden som suttit och haft mundiarré om att han betett sig misstänkt och kanske mördat sin egen dotter så skulle jag ha den fullaste förståelse för om vederbörande efter det mötet fick tillbringa det kommande året i skytteltrafik hos tandläkaren med att sätta in en komplett uppsättning lösgaddar. Vidriga och sjuka svin som garanterat inte själva har några barn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in