2015-11-07, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Utanför caféets nordöstra del stämmer väl rätt väl överens med var Lisa hade parkerat den?

Står redan i bakgrunden till förundersökningen.

Det står inte alls någon förklaring till varför Lisa skulle ha ställt moppen borta vid åkern som SH påstår.
2015-11-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
I detta fall har man möjligen sett ett samband mellan den typen av porr i kombination med BO's tillstånd när hon hittades (snara/tejpad/halvt avklädd).

Den hängde på styret.

Inte enligt SH:s vittnesmål. Det är svårt att köra moppen med en påse hängande.
2015-11-07, 11:48
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Att använda ett tidigt fastställt facit för att i efterhand tolka in när dödsdatumet har varit är inte överensstämmande med hur rättsläkare kan /bör arbete.

Rättsläkare ska naturligtvis utöva sin profession utan påverkan av polis.
Dödsdatum finns inte fastställt.

Det finns inget som motsäger att Lisa placerades i skåpet efter att likstelheten släppt. Det är redan avhandlat.

Föga troligt!

Rättsläkarna ser inte ENBART till likstelhet.....man väger in en massa faktorer där t.ex. placeringen av likfläckarna är av betydelse.
Om kroppen hade placerats i skåpet efter att likstelheten släppt så hade t.ex. placeringen av likfläckarna påvisat detta.
Då rättsläkarna är så säkra på sin sak så måste likfläckarna ha uppkommit efter att flickan placerats i skåpet.....med andra ord omedelbart efter att hon hade tagits av daga.
2015-11-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
Bilen stod väl vid köksingången på Herrgården ? var väl onsdag-torsdag ?
om den nu larmade hela natten som det verkar ? eftersom batteriet sen var slut .
NB fick ju uppdraget byta batteriet men blev insydd innan han hann göra det ?
Åkessons var ju sen där och fixade detta

Är AJ och frun döva ????? eller var dom inte hemma ???
ett billarm som tjuter flera timmar ? borde väckt upp alla i närområdet ?
även Balt trion och resten av hyresgästerna i det huset ?
märkligt ?

Militärerna var ute och sökte hela den natten inklusive Stefan Holm. Det var han som sa att de hade hört bilen larma hela natten. Konstigt att inte militärerna reagerade - för övrigt. Om detta nu stämmer.
2015-11-07, 11:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nu är det svårt att hänga med, likadana avatarer. Ett helvete för läsarna, ni hedrar icke Lisa på
så vis. Tvärtom, en kränkning av största sort. Då är jag trots allt en ödmjuk sak.
Det är just det ifall jag har koll så har du sagt tidigare i tråden att NB är en sexualsadist, kan ha fel
pga era avatarern, men det var det jag undrade.
Jag hedrar Lisa via att ifrågasätta stormgalna inlägg om pappan främst. För övrigt vad det beträffar dig: BIG ignore. Skiter fullständigt i dina åsikter.
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Åtalet går ut på ett brott, sexualbrott. Det accepterar jag
men ifall man drar paralleller med Ulf Olsson som jag tror du gjorde( avataren!!). Såklart kan man slänga ur sig ord som psykopat, sadist osv men i min värld bör man kunna förklara begreppet, ett "begrepp" som inte svaras
av annat än en RPU. Är en sån att bli gjord? En sjua menar jag ??
Japp. Jag ser honom som en psykopat.
Likaväl som en mördare.
Stämpeln får han dock via TR eller RPU.

Edit: Glömde. Backa i tråden om du har kort minne eller svårt att läsa nick. Då får du ordning på tillvaron.
Senast redigerad av develi 2015-11-07 kl. 11:57.
2015-11-07, 11:56
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Inte enligt SH:s vittnesmål. Det är svårt att köra moppen med en påse hängande.
Såvitt jag förstått: i påsen fanns personliga tillhörigheter som smink och hon hade haft påsen med sig på arbetsplatsen. Utrymmet under sadeln rymde hjälmen. Hon kan ha hängt påsen på styret för att ta upp hjälmen innan hon la ner påsen. Förmodligen avbröts hon av gm precis när hon satt på sig hjälmen men innan hon hunnit lägga ner påsen.
2015-11-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Föga troligt!

Rättsläkarna ser inte ENBART till likstelhet.....man väger in en massa faktorer där t.ex. placeringen av likfläckarna är av betydelse.
Om kroppen hade placerats i skåpet efter att likstelheten släppt så hade t.ex. placeringen av likfläckarna påvisat detta.
Då rättsläkarna är så säkra på sin sak så måste likfläckarna ha uppkommit efter att flickan placerats i skåpet.....med andra ord omedelbart efter att hon hade tagits av daga.

Likfläckarna har vi redan avhandlat. Upprepar - det finns inget som motsäger att Lisa placerades i skåpet i ett senare skede. Däremot en del som talar för det.

Så var Lisa/Lisas kropp har varit mellan söndag kväll och fredag vet ingen.

Edit: Jo. Dräparen och dräparens hjälpare. De vet.
2015-11-07, 12:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
fel av mig ! 29-31 ska det vara !
Jag hittar ingenting, varken på karta eller i text, som tyder på att mobilen har rört sig. De två pilarna på kartan markerar mobilcellers huvudriktning.
2015-11-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Såvitt jag förstått: i påsen fanns personliga tillhörigheter som smink och hon hade haft påsen med sig på arbetsplatsen. Utrymmet under sadeln rymde hjälmen. Hon kan ha hängt påsen på styret för att ta upp hjälmen innan hon la ner påsen. Förmodligen avbröts hon av gm precis när hon satt på sig hjälmen men innan hon hunnit lägga ner påsen.

Så du menar att SH inte talar sanning i fupen?
2015-11-07, 12:02
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Så du menar att SH inte talar sanning i fupen?
Vilken sida? Jag refererar till tidiga uppgifter från när mopeden hittades.
2015-11-07, 12:05
Medlem
Gosifs avatar
Ett litet klipp om vad Lisa skulle bli när hon blev stor...

https://vine.co/v/h5Ehd73zBKn
2015-11-07, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har svarat om det i några inlägg tidigare. Jag läste i tidningen (AB) att GWP sagt att NB försökte att skaffa alibi redan innan Lisas försvinnande kommit till kännedom.

Och en pålitlig användare skrev att det stämde att han på söndagskvällen sa till sin fru och bror att säga han var hemma kl 18.
Cirkelbevis. Eftersom den användaren inte kan ha hittat uppgiften i FUP, är hen inte pålitlig. Men om du ändå skulle hitta det i FUP, så ska jag ändra mig....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in