Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag funderar också över den gula "byggplasten". Läst FUP med dom "ögonen"utan att hitta något.
Den "sticker" helt klart ut på något sätt. Ja, den har inte riktigt den färg man förväntar sig. Åtminstone inte jag, som har ytterst begränsad erfarenhet och spekulationsförmåga.
Den har säkert sin hemvist i någon rulle? Kan inte föreställa mig något annat.
Någon?
Jag är långt ifrån expert i ämnet, men den plasten ser ut som något som är att likna vid isoleringsplast. Tänkt för inomhusbruk/isolering. Den är tunn, mjuk, följsam och ganska slitstark. Men ingen renodlad byggplast/skyddsplast.
Om tilläggsisolering lagts i tex ladu-taket eller Blomberg 10-renoveringen, kan jag föreställa mig att sådan plast finns i väggar/tak.
Fabrikat på plasten i Sharanen är Budfol - saluförs ej i Sverige(?):
https://www.google.se/search?q=budfo...Ch0NeQ1o&dpr=1
https://www.google.se/search?q=budfo...IVzIUsCh3qgg0V
Den gula plasten är troligtvis intressant i hög grad.
EDIT
Ursäkta stark dragning åt offtopic.
Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Mitt fetade: Rullen kan finnas kvar vid någon av arbetsplatserna, men den kan inte kopplas till ett fraktemballage då man inte hittat detsamma. Det som möjligen använts kan faktiskt ligga inom området men ingen har tagit notis om det eller helt enkelt åkt med i en container eller sopkärl.
Med tanke på hur han spritt vissa tillhörigheter så tror jag att ett eventuellt emballage kan finnas kvar men inte påträffats, kanske långsökt men absolut inte osannolikt.
Man har säkert letat men det kan vara instoppat i en hålighet, under en byggnad eller under annat gammalt bråte som verkar finnas både här och där på dessa ägor.
Med tanke på det iordningställda bagaget på Sharanen, vill jag gärna ha det till att en bagagestädning skett, dagar efter 7/6. Nära på tillfället dom kneps faktiskt.
Minns att någon skribent berättat att det finns en soptipp i området/intill. Väl sent påtänkt i dagsläget kanske, men sopkärl och containerinnehåll tar ju vägen någonstans.