Citat:
Hon är ju mycket undergiven, helt beroende av NB, både ekonomiskt och socialt. Han var ju hennes länk utåt, hon pratar bara ryska - och han är den ende som också pratar lite ryska där. AB försökte ju lära henne lite litauiska. AB var också i beroendeställning gentemot NB som ordnat jobbet och skötte alla kontakter med arbetsgivaren då AB inte kunde prata engelska.
Tycker man märker den undergivna och lite rädda känslan hos Irina och AB i förhören, de vacklar fram och tillbaka och verkar ha mera att berätta om NB än de gör, de uppvisar lite av sådant beteende som hårt kontrollerade människor har, en rädsla för "den som bestämmer", d.v.s NB.
Tror att NB varit både lynnig och manipulativ, vilket skapar rädsla och osäkerhet.
Jag tror att NB redan söndag natt 7/6 försökte pränta in hos Irina att hon skulle ge honom alibi om polisen frågade, alltså efter att polisen varit där och berättat de sökte efter en försvunnen flicka.
Vem vet vad han kan ha sagt till henne?
Det som gör att det kan vara sannolikt baserar jag på vad som sas i ett av förhören med AB;
Tycker man märker den undergivna och lite rädda känslan hos Irina och AB i förhören, de vacklar fram och tillbaka och verkar ha mera att berätta om NB än de gör, de uppvisar lite av sådant beteende som hårt kontrollerade människor har, en rädsla för "den som bestämmer", d.v.s NB.
Tror att NB varit både lynnig och manipulativ, vilket skapar rädsla och osäkerhet.
Jag tror att NB redan söndag natt 7/6 försökte pränta in hos Irina att hon skulle ge honom alibi om polisen frågade, alltså efter att polisen varit där och berättat de sökte efter en försvunnen flicka.
Vem vet vad han kan ha sagt till henne?
Det som gör att det kan vara sannolikt baserar jag på vad som sas i ett av förhören med AB;
NB är en lättirriterad person och kan lätt bli arg sade brodern.
NB har säkert utövat påtryckningar mot broder och frugan.
NB var troligen också mycket dominant.
Klart som korvspat...att han sagt åt dom att säga si och så.
När NB sitter i rättsalen sitter han och gungar fram och tillbaka hela tiden och stinker skit och nikotin så folk i rättsalen nästan inte står ut.
Troligen en svårt sjuk person som ex: Psykopater.
Disponent
Disponent