2015-11-12, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Hon är ju mycket undergiven, helt beroende av NB, både ekonomiskt och socialt. Han var ju hennes länk utåt, hon pratar bara ryska - och han är den ende som också pratar lite ryska där. AB försökte ju lära henne lite litauiska. AB var också i beroendeställning gentemot NB som ordnat jobbet och skötte alla kontakter med arbetsgivaren då AB inte kunde prata engelska.
Tycker man märker den undergivna och lite rädda känslan hos Irina och AB i förhören, de vacklar fram och tillbaka och verkar ha mera att berätta om NB än de gör, de uppvisar lite av sådant beteende som hårt kontrollerade människor har, en rädsla för "den som bestämmer", d.v.s NB.
Tror att NB varit både lynnig och manipulativ, vilket skapar rädsla och osäkerhet.

Jag tror att NB redan söndag natt 7/6 försökte pränta in hos Irina att hon skulle ge honom alibi om polisen frågade, alltså efter att polisen varit där och berättat de sökte efter en försvunnen flicka.
Vem vet vad han kan ha sagt till henne?

Det som gör att det kan vara sannolikt baserar jag på vad som sas i ett av förhören med AB;

NB är en lättirriterad person och kan lätt bli arg sade brodern.
NB har säkert utövat påtryckningar mot broder och frugan.
NB var troligen också mycket dominant.
Klart som korvspat...att han sagt åt dom att säga si och så.
När NB sitter i rättsalen sitter han och gungar fram och tillbaka hela tiden och stinker skit och nikotin så folk i rättsalen nästan inte står ut.
Troligen en svårt sjuk person som ex: Psykopater.

Disponent

Disponent
2015-11-12, 22:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
NB är en lättirriterad person och kan lätt bli arg sade brodern.
NB har säkert utövat påtryckningar mot broder och frugan.
NB var troligen också mycket dominant.
Klart som korvspat...att han sagt åt dom att säga si och så.
När NB sitter i rättsalen sitter han och gungar fram och tillbaka hela tiden och stinker skit och nikotin så folk i rättsalen nästan inte står ut.
Troligen en svårt sjuk person som ex: Psykopater.

Disponent

Disponent
Källa på det fetstilta.
2015-11-12, 22:20
Medlem
Timeouts avatar
Jag kan inte hitta i fup någon sammanlagd längd på tejpbitarna runt Lisas huvud, men i förhöret med 79 årige pensionerade polisen så uppskattar han längden till 264 cm. Tejpen är ca 5 cm bred

Mätte nu och ett varv är ca 50 cm runt mun och näsa, 2 varv runt huvudet för att dölja mun och näsa räcker mer än väl. Då är ca 1 meter av tejpen förbrukad.
Runt halsen är det ca 35 cm och om man tar två varv där blir det ca 70 cm.
Då är ca 1 meter tejp kvar. Hur många varv har galningen tejpat stackarn

Han har dessutom använt tejp från två olika rullar.

Sidan 867-868 i fup
Slutsats
Resultaten talar extremt starkt för att fyra av tejpbitarna 5503/26565–15/S039 kommer från rullen 5503/26565–15/G107 (Grad +4).
Resultaten talar i någon mån för att tejpbitarna 5503/26565–15/S039 och tejpbiten
5503/26565–15/S219 kommer från samma rulle (Grad +1).
Tejpbiten 5503/26565–15/S229 kommer inte från rullen 5503/26565–15/G107 och
skiljer sig från alla de i ärendet undersökta tejpbitarna.
Tejpbiten 5503/26565–15/S011 kommer inte från rullen 5503/26565–15/G107 och

Var är den andra rullen tejp?
2015-11-12, 22:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag kan inte hitta i fup någon sammanlagd längd på tejpbitarna runt Lisas huvud, men i förhöret med 79 årige pensionerade polisen så uppskattar han längden till 264 cm. Tejpen är ca 5 cm bred

Mätte nu och ett varv är ca 50 cm runt mun och näsa, 2 varv runt huvudet för att dölja mun och näsa räcker mer än väl. Då är ca 1 meter av tejpen förbrukad.
Runt halsen är det ca 35 cm och om man tar två varv där blir det ca 70 cm.
Då är ca 1 meter tejp kvar. Hur många varv har galningen tejpat stackarn

Han har dessutom använt tejp från två olika rullar.

Sidan 867-868 i fup
Slutsats
Resultaten talar extremt starkt för att fyra av tejpbitarna 5503/26565–15/S039 kommer från rullen 5503/26565–15/G107 (Grad +4).
Resultaten talar i någon mån för att tejpbitarna 5503/26565–15/S039 och tejpbiten
5503/26565–15/S219 kommer från samma rulle (Grad +1).
Tejpbiten 5503/26565–15/S229 kommer inte från rullen 5503/26565–15/G107 och
Tejpbiten 5503/26565–15/S011 kommer inte från rullen 5503/26565–15/G107 och

Var är den andra rullen tejp?

På vilka bitar fanns spår av något slag?
2015-11-12, 22:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror att NB redan söndag natt 7/6 försökte pränta in hos Irina att hon skulle ge honom alibi om polisen frågade, alltså efter att polisen varit där och berättat de sökte efter en försvunnen flicka.
Vem vet vad han kan ha sagt till henne?
Det som gör att det kan vara sannolikt baserar jag på vad som sas i ett av förhören med AB;
Ja, hon påtalar ju hans överdrivna oro om spår också på arbetsplatsen.
Citat:
Han suckade, rökte, och var hela tiden var nedstämd och fundersam, då frågade jag honom, tänker du på din, jag fick inget svar på det, det händer som han ( ohörbart ) när jag frågade
honom, varför är du så orolig, mmm, då svarade han skulle du inte varit orolig om din
arbetsplats och dina avtryck och dina spår skulle varit på ett ställe där det hände
AB säger att han pratar om en tröja:[/quote]
Citat:
han var väldigt orolig för det här och för sina kläder som han har lämnat i ladugården, det var hans tröja som blev kvar där
Hans frågor rör dock inte en tröja som bara hänger där:
Citat:
han ställde sån fråga på väldigt konstigt sätt, och då säger han om jag till exempel tar och rör vid dina kläder, din klädsplagg, vems dna hamnar där
2015-11-12, 22:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Nu har jag läst hela FUP, tror jag. Men det var inte utlovade 2000 sidor, jag får det bara till ca 1800.
Är det nåt jag missat månn tro?

Det är första gången jag har läst ett FUP, så jag är lite undrande. Uppenbarligen är det en anklagelseakt mot NB. Man redovisar precis allt som talar emot den åtalade. Men hur är det med resten? Det kan man inte bilda sig en uppfattning om. Jag undrar t.ex. om alla förhör är redovisade, eller gör man ett urval där? Kanske finns andra förhör i slasken.
2015-11-12, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, hon påtalar ju hans överdrivna oro om spår också på arbetsplatsen.

AB säger att han pratar om en tröja:

Hans frågor rör dock inte en tröja som bara hänger där.

Han är orolig för om hans DNA hamnat på Lisas kläder, som han tagit i, dragit ner/upp.
Det här att han tycks oroa sig just för överföring av DNA till kläder kanske kan ge en liten ledtråd till hur han hanterat Lisa, att han vet med sig att det är kläderna han tagit i mest, kanske knappt nuddat hennes nakna kropp då det var dominans, kontroll och skändning han var ute efter och absolut inte närhet för närhet hade varit detsamma som svaghet och därmed förlust av kontroll och dominans.
2015-11-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nu har jag läst hela FUP, tror jag. Men det var inte utlovade 2000 sidor, jag får det bara till ca 1800.

Det är första gången jag har läst ett FUP, så jag är lite undrande. Uppenbarligen är det en anklagelseakt mot NB. Man redovisar precis allt som talar emot den åtalade. Men hur är det med resten? Det kan man inte bilda sig en uppfattning om. Jag undrar t.ex. om alla förhör är redovisade, eller gör man ett urval där? Kanske finns andra förhör i slasken.

tror inte du har missat nåt,

FUP skall ligga till grund för stämningsansökan,
så du har läst den rätt, tanken är inte att fälla någon annan än MGM,
men även att visa att andra tänkbara GM inte är aktuella,

slasken var väl på några tusen sidor till,
förhör med massa café besökare och annat löst folk bland annat,
2015-11-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är mycket osannolikt att Lisa skulle ha kommit åt alla fyra delarna av snöret vid den hanteringen. Det är mycket mer sannolikt att DNA:t kom dit när Lisa satte upp snöret själv, för då tar hon i snöret ordentligt, det vidrör henne inte bara.

Men nu får du väl ge dig, om hon hade velat hänga sig så hade hon kunnat göra det i trappan bakom caféet . varför slänga handsken och örhänget i ladan och slå sig själv under knävecket och hänga sig på den mest skrämmande platsen man kan hitta och den svåraste att få upp ett rep på? Jag tycker det är respektlöst att du fortsätter att tjata om självmord när det är så solklart att hon blev mördad
2015-11-12, 22:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Hans frågor rör dock inte en tröja som bara hänger där.
Han är orolig för om hans DNA hamnat på Lisas kläder, som han tagit i, dragit ner/upp.
Det här att han tycks oroa sig just för överföring av DNA till kläder kanske kan ge en liten ledtråd till hur han hanterat Lisa, att han vet med sig att det är kläderna han tagit i mest, kanske knappt nuddat hennes nakna kropp då det var dominans, kontroll och skändning han var ute efter och absolut inte närhet för närhet hade varit detsamma som svaghet och därmed förlust av kontroll och dominans.
Detta parti är mycket talande om all denna oro om spår på arbetsplatsen. Visst fasen är det oro över hennes kläder och det ger mig tusan på att han efteråt inser han klantat sig och tagit av handskarna.
2015-11-12, 23:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Aktbilaga 87 är på 1963 sidor på min dator i alla fall.
Tilläggsprotokollet Aktbilaga 88 är på 39 sidor.

Ett förundersökningsprotoll redovisar förhör och fynd på brottsplats/brottsoffer mm.
Finns det inga fynd som talar emot att Neijus har mördat Lisa så förstår jag inte hur dom ska kunna redovisa obefintliga fynd...?!

Förhör som inte kan bidra till undersökningen för att personerna helt enkelt inte har sett/vet något hamnar i slasken.
Dom fynd som finns och redovisas pekar i en riktning ----------> Nerijus!

Hade dom inte pekat i den riktningen hade det inte blivit något åtal mot Nerijus och ingen rättegång. Vad är det du inte förstår?
Senast redigerad av Timeout 2015-11-12 kl. 23:11.
2015-11-12, 23:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Men nu får du väl ge dig, om hon hade velat hänga sig så hade hon kunnat göra det i trappan bakom caféet . varför slänga handsken och örhänget i ladan och slå sig själv under knävecket och hänga sig på den mest skrämmande platsen man kan hitta och den svåraste att få upp ett rep på? Jag tycker det är respektlöst att du fortsätter att tjata om självmord när det är så solklart att hon blev mördad
Det fanns inga snören under trappan, och det var mer ostört inne i ladan. Respektlöst eller inte, det kan vara sant. Inget i den medicinska undersökningen motsäger självmord förutom en slutsats som en rättsläkare drar av andra orsaker än medicinska, och det finns heller inga vittnen eller andra tekniska bevis som motsäger självmord. Handsken och örhangen (3 st) kan hon ha tappat under hanteringen efter dödsfallet och skadan vid knävecket fick hon när teknikerna tog ut henne ur skåpet i byssan,vill jag minnas, men kan inte belägga det nu. Varför är det solklart att hon mördades?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in