Citat:
Ursprungligen postat av
Poppsan
Han är orolig för det långt innan någon visste att det var i ladan mordet skedde eller Nygren hade en aning om att L hade varit i ladan, ingen förutom N visste det
Helt korrekt. Texten sitter i sammanhanget då han ber henne (dem) säga att kläderna inte är tvättade samt att han var hemma från kl 18. Det var på måndag då de inte fick jobba.
Citat:
Mmm, det har han sagt till er att ni ska säga, och det var på måndagen?
På måndag mmm
Vet du när på måndagen han sa det?
Jag skulle gått iväg klockan nio det gjorde jag inte och dom kom hem för att äta frukost, det
var under den här tiden
För, när dom var hemma och åt frukost?
Under frukosten eller under lunchen när vi varit och rökte på trappan, därför att jag kommer
tillbaka klockan ett och då var dom redan hemma
Mmm
Mmm, dom fick inte lov att jobba ( ohörbart )
Citat:
Mmm, eh och vilka var med då på trappan?
Jag tror att Aivaras var också med
Mmm, fråga, frågade ni varför han sa så?
Är det okej om jag förklarar ( ohörbart…)
Jättegärna
( ohörbart…) hade varit på morgonen och vi röker, då hämtade eller skulle det väldigt
olyckligt att hans byxor var smutsiga igår, visst var det inte var det opassande av mig att göra
det, då sa jag kanske det var du som gjorde något mot tjejen, då kollar han på mig och säger
är du helt galen eller, och då säger ja, och sa till mig, eller till oss, tänk inte berätta att du
tvättade kläderna, annars börjar dom misstänka mig, då sa han det
Mmm, var det då han sa också att ni skulle tala om vilken, att han var hemma innan
klockan var sex?
Jag kom tillbaka innan arton inte senare sa han
Sa han något mer?
Han ( ohörbart ) mycket och tänkte, tänkte
Hur såg han ut och må, hur såg han ut och må?
Han suckade, rökte, och var hela tiden var nedstämd och fundersam, då frågade jag honom,
tänker du på din, jag fick inget svar på det, det händer som han ( ohörbart ) när jag frågade
honom, varför är du så orolig, mmm, då svarade han skulle du inte varit orolig om din
arbetsplats och dina avtryck och dina spår skulle varit på ett ställe där det hände, så var det
Mmm, hur har han mått efteråt fram tills ni blev gripna?
På söndagen då märkte jag inget ovanligt, men sedan måndag och resten av veckan vägrade
han och äta, och var ute på trappan och rökte hela tiden, mmm drack öl, mmm varken
lördagen eller söndagen drack han, men under veckan började han dricka öl