2015-11-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Hans frågor rör dock inte en tröja som bara hänger där.

Han är orolig för om hans DNA hamnat på Lisas kläder, som han tagit i, dragit ner/upp.
Det här att han tycks oroa sig just för överföring av DNA till kläder kanske kan ge en liten ledtråd till hur han hanterat Lisa, att han vet med sig att det är kläderna han tagit i mest, kanske knappt nuddat hennes nakna kropp då det var dominans, kontroll och skändning han var ute efter och absolut inte närhet för närhet hade varit detsamma som svaghet och därmed förlust av kontroll och dominans.

Han är orolig för det långt innan någon visste att det var i ladan mordet skedde eller Nygren hade en aning om att L hade varit i ladan, ingen förutom N visste det
2015-11-12, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Detta parti är mycket talande om all denna oro om spår på arbetsplatsen. Visst fasen är det oro över hennes kläder och det ger mig tusan på att han efteråt inser han klantat sig och tagit av handskarna.

Javisst, det tror jag också. Av samma anledning som han börjar prata i förhör om att han "gjort sig illa i handen på en spik" - av oro för att de ska finna blodspår av honom vid Lisa eller så vet han att han gjorde sig illa vid mordet, nåt småsår, och är orolig pga det och DNA-spår han kan ha lämnat.
2015-11-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det fanns inga snören under trappan, och det var mer ostört inne i ladan. Respektlöst eller inte, det kan vara sant. Inget i den medicinska undersökningen motsäger självmord förutom en slutsats som en rättsläkare drar av andra orsaker än medicinska, och det finns heller inga vittnen eller andra tekniska bevis som motsäger självmord. Handsken och örhangen (3 st) kan hon ha tappat under hanteringen efter dödsfallet och skadan vid knävecket fick hon när teknikerna tog ut henne ur skåpet i byssan,vill jag minnas, men kan inte belägga det nu. Varför är det solklart att hon mördades?

Därför att handsken hittas innanför ingången till ladan, hon har blod i hjälmen, hon var halvt avklädd och hon hade blod på sin jacka bak på ryggen, och på repstumparna finns bara hennes och N: s DNA och på hennes byxor båda paren finns bara hennes och N.s DNA i , på jackan vid ärmarna finns N.s blod och på röret hon hängts i finns blod från N. Det finns DNA från frugan på L trosor och om ingen annan haft händerna i muffen på frugan så har det också kommit dit via skitgrisen N eller så har frugan varit där och pillat på L Tejpen som har L DNA är tillbakalagd i lådan och det kan vara rätt svårt att göra efter att man hängt sig själv
2015-11-12, 23:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Han är orolig för det långt innan någon visste att det var i ladan mordet skedde eller Nygren hade en aning om att L hade varit i ladan, ingen förutom N visste det
Helt korrekt. Texten sitter i sammanhanget då han ber henne (dem) säga att kläderna inte är tvättade samt att han var hemma från kl 18. Det var på måndag då de inte fick jobba.

Citat:
Mmm, det har han sagt till er att ni ska säga, och det var på måndagen?
På måndag mmm
Vet du när på måndagen han sa det?
Jag skulle gått iväg klockan nio det gjorde jag inte och dom kom hem för att äta frukost, det
var under den här tiden
För, när dom var hemma och åt frukost?
Under frukosten eller under lunchen när vi varit och rökte på trappan, därför att jag kommer
tillbaka klockan ett och då var dom redan hemma
Mmm
Mmm, dom fick inte lov att jobba ( ohörbart )
Citat:
Mmm, eh och vilka var med då på trappan?
Jag tror att Aivaras var också med
Mmm, fråga, frågade ni varför han sa så?
Är det okej om jag förklarar ( ohörbart…)
Jättegärna
( ohörbart…) hade varit på morgonen och vi röker, då hämtade eller skulle det väldigt
olyckligt att hans byxor var smutsiga igår, visst var det inte var det opassande av mig att göra
det, då sa jag kanske det var du som gjorde något mot tjejen, då kollar han på mig och säger
är du helt galen eller, och då säger ja, och sa till mig, eller till oss, tänk inte berätta att du
tvättade kläderna, annars börjar dom misstänka mig, då sa han det
Mmm, var det då han sa också att ni skulle tala om vilken, att han var hemma innan
klockan var sex?
Jag kom tillbaka innan arton inte senare sa han
Sa han något mer?
Han ( ohörbart ) mycket och tänkte, tänkte
Hur såg han ut och må, hur såg han ut och må?
Han suckade, rökte, och var hela tiden var nedstämd och fundersam, då frågade jag honom,
tänker du på din, jag fick inget svar på det, det händer som han ( ohörbart ) när jag frågade
honom, varför är du så orolig, mmm, då svarade han skulle du inte varit orolig om din
arbetsplats och dina avtryck och dina spår skulle varit på ett ställe där det hände, så var det
Mmm, hur har han mått efteråt fram tills ni blev gripna?
På söndagen då märkte jag inget ovanligt, men sedan måndag och resten av veckan vägrade
han och äta, och var ute på trappan och rökte hela tiden, mmm drack öl, mmm varken
lördagen eller söndagen drack han, men under veckan började han dricka öl
2015-11-12, 23:24
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Måste säga att NB ger ett vettigt intryck i förhören, det är inte frågan om en idiot eller ens nån svagbegåvad individ här. NB, liksom hans bror, ger närmast (nästan) ett hyfsat intellektuellt intryck.

Då blir det än svårare att begripa det besinningslöst klantiga efterarbetet till "mordet". Spår sprids hialöst omkring där han bor, och i klar riktning mot Martorp.
Hur kan detta vara möjligt? Hur kan en tillsynes klok människa, bete sig så klantigt!

Nä, jag lutar nog mot, trots den "överväldiga" bevisningen, att NB kan ha utsatts för en konspiration
2015-11-12, 23:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Därför att handsken hittas innanför ingången till ladan, hon har blod i hjälmen, hon var halvt avklädd och hon hade blod på sin jacka bak på ryggen, och på repstumparna finns bara hennes och N: s DNA och på hennes byxor båda paren finns bara hennes och N.s DNA i , på jackan vid ärmarna finns N.s blod och på röret hon hängts i finns blod från N. Det finns DNA från frugan på L trosor och om ingen annan haft händerna i muffen på frugan så har det också kommit dit via skitgrisen N eller så har frugan varit där och pillat på L Tejpen som har L DNA är tillbakalagd i lådan och det kan vara rätt svårt att göra efter att man hängt sig själv
Inget av det du räknar upp motsäger min hypotes att NB hittade Lisa hängande i ladan och förlustade sig på hennes kropp. Ett avskyvärt brott, men inte hälften så avskyvärt som det som beskrivs i gärningsbeskrivningen.
2015-11-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Måste säga att NB ger ett vettigt intryck i förhören, det är inte frågan om en idiot eller ens nån svagbegåvad individ här. NB, liksom hans bror, ger närmast (nästan) ett hyfsat intellektuellt intryck.

Då blir det än svårare att begripa det besinningslöst klantiga efterarbetet till "mordet". Spår sprids hialöst omkring där han bor, och i klar riktning mot Martorp.
Hur kan detta vara möjligt? Hur kan en tillsynes klok människa, bete sig så klantigt!

Nä, jag lutar nog mot, trots den "överväldiga" bevisningen, att NB kan ha utsatts för en konspiration

Kan du ge ett exempel på ett enda vettigt svar i förhören
2015-11-12, 23:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Klok människa? Definiera gärna vad du tycker verkar klokt hos denna så kallade individ som manipulerar sin fru och bror. Att han beter sig som han gör efter mordet är väl inte konstigt om det trots allt är första gången han mördar. Han har insett vad han gjort och stressad för att hinna skaffa sig alibi så går det som det går.

Är en komplott mer trolig än en stressad mördare som inte tänker klart?
2015-11-12, 23:33
Medlem
[quote=develi|55371502]Helt korrekt. Texten sitter i sammanhanget då han ber henne (dem) säga att kläderna inte är tvättade samt att han var hemma från kl 18. Det var på måndag då de inte fick jobba.[/QUOTE

N säger ju egentligen att han har gjort det när han dagen efter får frågan om varför han är så orolig och svarar - det hade du också varit om det var på din arbetsplats det hände
2015-11-12, 23:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Helt korrekt. Texten sitter i sammanhanget då han ber henne (dem) säga att kläderna inte är tvättade samt att han var hemma från kl 18. Det var på måndag då de inte fick jobba.
Citat:
N säger ju egentligen att han har gjort det när han dagen efter får frågan om varför han är så orolig och svarar - det hade du också varit om det var på din arbetsplats det hände
EXAKT!!! Det tog flera dagar innan dom hittade spåren i ladan efter hängningen och repen, vad vi vet nu. HUR kunde han veta att det var på hans arbetsplats det hände redan dagen efter att Lisa försvann???
Det där är mer eller mindre ett solklart erkännande från Nerijus!
Senast redigerad av Timeout 2015-11-12 kl. 23:49.
2015-11-12, 23:47
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
EXAKT!!! Det tog flera dagar innan dom hittade spåren i ladan efter hängningen och repen, vad vi vet nu. HUR kunde han veta att det var på hans arbetsplats det hände redan dagen efter att Lisa försvann???
Det där är mer eller mindre ett solklart erkännande från Nerijus!

Och hur visste han att något hänt överhuvudtaget. Hon var än så länge en försvunnen tonåring.
2015-11-12, 23:48
Bannlyst
Citat:

Är så uppenbart avslöjande.

Undrar hur stor chansen är att han inte orkar neka längre utan börjar berätta sanningen?
Förstår ju att detta makabra mord måste vara värsta SKAMMEN att erkänna - det vidriga tillvägagångssättet och hur han skändade den döda kroppen genom att brutalt trycka in den i ett plåtskåp. Allt detta mot en ung, oskyldig och försvarslös flicka. Kan nästan inte finnas värre handling.
Tror därför att han kommer att hålla tyst. Men, undrar hur det sett ut för andra sexualsadistmördare, har de flesta erkänt sig skyldiga eller "ingår det" i profilen att hårdnackat neka? Vissa "psyk-mördare" verkar ju gilla den uppmärksamhet morden gett, men i det här fallet torde det vara tvärtom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in