• 1
  • 2
2015-09-08, 16:16
Medlem
Berias avatar
Här är länk till nya skyddet som jag tror är bättre än en säkerhetsdörr. Dock bör man ju ha en ok dörr att montera det på.

http://www.essec.se
Citera
2015-09-08, 22:17
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beria
.
Kombinera det med en RC5:a med inbrottsfals och då jävlar har du ett ordentligt skydd.
Citera
2015-09-10, 19:17
Medlem
Isnatts avatar
Jag tycker gallerdörrar kan vara läckra i rätt bostad. Är det mycket jobb med att få dit sådana, alltså ett 'stort ingrepp' på väggar och så?
Citera
2015-11-14, 00:02
Medlem
Elementarts avatar
Jag fick hem en broschyr om att man kan få köpa en säkerhetsdörr "billigt"., men hjälper det något om man har säkerhetsdörr och bor på bottenvåningen? Jag tänker mig att om tjuvar vill komma in i bostaden så gör de väl det via fönstret?
Citera
2015-11-14, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag fick hem en broschyr om att man kan få köpa en säkerhetsdörr "billigt"., men hjälper det något om man har säkerhetsdörr och bor på bottenvåningen? Jag tänker mig att om tjuvar vill komma in i bostaden så gör de väl det via fönstret?

I ditt fall är det att sminka en gris att bara sätta in en säkerhetsdörr, då den stora delen av inbrott i bottenplan/markplan sker via fönsterdörrar/fönster. Så skall du ha någon nytta av en säkerhetsdörr så bör åtgärderna utföras med liknande åtgärder på fönsterdörr/fönster också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in