2015-11-18, 22:34
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Hur kan du veta något om vad de kommit överens om? Om NB skulle ha ogillat det hon sa om AB i rätten, tror du inte han skulle ha reagerat då?!
Får ens en advokat hitta på egna alternativ, rikta misstankar åt annat håll utan att klienten är med på det?

Nej det är bara trams. En advokat för sin klients talan. En advokat som "free-base:ar" i domstol är osannolikt!
2015-11-18, 22:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förnekelse blir ett slags försvar för NB.

Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja, förträngning tror jag inte på. Han är mycket medveten om vad han har gjort och hur omvärlden ser på sådana som gör så. Aldrig i helvete att han erkänner det.

Inte jag heller tror på någon förträngning men däremot på förnekelse.

Visst är han mycket medveten om hur hans situation ser ut samt hur den kommer att se ut. Då återstår endast förnekelse som ett slags försvar från hans sida.

Ur den numera livstidsdömde Nerijus Belevicius synvinkel, så kan han inte göra på något annat sätt.
2015-11-18, 22:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
LISA HOLM Obduktions protokoll

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Kriminalteknisk platsundersökning
Undersökningen har ägt rum 2015-06-13 mellan klockan 04:40 och 06:40.
Rättsläkare Lena Ström har kommit till platsen klockan 04:40.
På bild nr 5 och 6 ses (LH) liggande på rygg. Man kan på bilderna se att silvertejp har applicerats på ansiktet, över näsa och mun, upp till ögonen.
På bild nr 7 och 8 ser man att håret ligger mellan huden på halsen och snaran.
Ja det där vet jag och det är ett utdrag ur ett protokoll Kriminalteknisk platsundersökning och inte hela protokollet för vissa delar är sekretessbelagda. Det är alltså INTE obduktionsprotokollet!

Men lika förbannat så visar förhörsledaren en bild för Nerijus i fup sidan 1662 där det stå...
Äh vi har ytterligare en otäck bild här. Här ser man den
silvertejpen jag pratade om,
det är änden på den silvertejpen som sitter kring hennes
huvud, som har sammanpassats med den tejp som fanns i ladan, man kan också se att
det här snöret eller repet går in under tejpen och det går ju uppåt det snöret, vilket
tyder på att hon har först hängts och sen tejpats äh på Lisas … man kan också titta här
på den bilden, där ser man Lisas ansikte framifrån och tejpning, här är vänster öga,
höger öga är övertejpat och håret går in under tejpen.
2015-11-18, 22:40
Medlem
Citat:
Nej det är bara trams. En advokat för sin klients talan. En advokat som "free-base:ar" i domstol är osannolikt!

Varför för i så fall IR fram AB som tänkbar alternativ GM? Och NB säger att han inte tror på det?
2015-11-18, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ja, förträngning tror jag inte på. Han är mycket medveten om vad han har gjort och hur omvärlden ser på sådana som gör så. Aldrig i helvete att han erkänner det.

Ja, han är medveten om vad han gjort men förtränger nog sina skuldkänslor, känner inte skuld - än - känner bara en förtvivlan över att han är fast nu. Så länge han förnekar vad han gjort, så länge han inte erkänner, så har han det sista kvar - sin familj - och så fortsätter lögnen, han och familjen säger att han är oskyldig, att han är ett offer. Mamman tycker riktigt, riktigt synd om honom (officiellt). Det han gjort är det ultimata skambrottet, att erkänna det drar den mörka skammen över hans familj, för alltid. Så, man fortsätter att låtsas, det är bäst för de inblandade, d.v.s Nerijus och hans familj.
2015-11-18, 22:44
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför för i så fall IR fram AB som tänkbar alternativ GM? Och NB säger att han inte tror på det?

Som jag ser det kommer det förslaget från NB. Två som skyller på varandra och går fria kanske?

På det valde AB att sjappa
istället för att nappa!

Och där står advokaten och framför en teori som NB vill glömma.
2015-11-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ja, han är medveten om vad han gjort men förtränger nog sina skuldkänslor, känner inte skuld - än - känner bara en förtvivlan över att han är fast nu. Så länge han förnekar vad han gjort, så länge han inte erkänner, så har han det sista kvar - sin familj - och så fortsätter lögnen, han och familjen säger att han är oskyldig, att han är ett offer. Mamman tycker riktigt, riktigt synd om honom (officiellt). Det han gjort är det ultimata skambrottet, att erkänna det drar den mörka skammen över hans familj, för alltid. Så, man fortsätter att låtsas, det är bäst för de inblandade, d.v.s Nerijus och hans familj.

just detta - förnekelse - talar starkt för att han gjort det tidigare.

han tänker - hur kunde jag åka dit??

omöjligt. det kan inte vara sant! jag? nej, det går inte. finns inte på kartan. jag har ju gjort det tidigare. nej, jag har inte gjort det.

tror faktiskt ett erkännande kan komma...om kanske 10 år...

en fundering. tror ni att han kommer lära sig svenska i häktet?

och hur lång tid brukar livstid vara? generellt...
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nu är hans kapital av förtroende noll. Vad än Nerijus kommer att säga är det ingen som kommer att tro honom.
Jag kan inte låta bli att fundera över vad som hade hänt om detta brott hade inträffat för några decennier sedan, innan DNA-analyser kunde göras.
Hade han kunna övertyga omgivningen genom sitt skådespel? Personer med bedrägligt beteende kör ju med den metoden så länge det går.
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Korrekt analys. Håller helt med dig.
2015-11-18, 22:50
Medlem
katws avatar
Ett leende som alltid kommer minnas
En färgstark människa som satt sina spår
En saknad som aldrig kommer försvinna
En lättnad och aning tröst efter domen
Men ett hat som aldrig kommer sluta gro

http://nouw.com/elinaxen/en-saknad-21490821
2015-11-18, 22:52
Medlem
en annan fundering. vem betalar skadeståndet till lisas familj?

nb har väl inte såna stålar? eller tömmer man hans konto först? indirekt kanske aj får betala eftersom han väl var skyldig lön till litauerna?

och kommer ab och ib få pengar för tiden i häktet?
2015-11-18, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag sa att de inte hade kommit överens om att skylla på brorsan.

Citat:
Hur kan du veta något om vad de kommit överens om? Om NB skulle ha ogillat det hon sa om AB i rätten, tror du inte han skulle ha reagerat då?!
Får ens en advokat hitta på egna alternativ, rikta misstankar åt annat håll utan att klienten är med på det?

Citat:

Tack för svar, det var så jag tänkte. Måste väl vara det grundläggande - att advokaten gör som klienten vill, att advokaten inte kör egna, påhittade varianter. Då för ju advokaten inte längre sin klients talan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in