Ja, för att hänga på (i skrivande stund. post daterad 23:28) senaste inlägget. Hårddrar man det, så det enda riktiga beviset mot hantverkaren är det 10-tal DNA spår på Lisas kläder, speciellt på insidan av kläderna, så hon inte kunde ha fått dem av att tex råka gnida sig mot en möbel eller sätta sig på en bänk.
KUNDE de inte varit utplacerade? Jag vet mycket väl att svensk polis INTE är känd för att placera ut falska bevis. Men finns det någon skugga av möjlighet att det kunde skett här, den här gången?
Det behövde inte ens göras organiserat, det kunde räckt att en enda person i polis-eller laboratoriegruppen ville klämma åt "den jävla utlänningen". Eller nåt.
Jag menar, svenska åklagare och domstolar antas ju vara raka oh så. Nån gång KAN de falla offer för misstag, eller sina fördomar - men de sysslar inte med förfalskningar och tarvliga manipulationer.
Må de´?
För en stund såg jag ett reportage från en extremt illa skött utredning och rättegång.
Där det var enkom en kombination av en förstklassig advokat, och en kolumnist på hugget, som avslöjade det tarvliga fulspelet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21801667.ab
Kan en erfaren statlig åklagare göra såna fula rackarspel, att fullt medvetet dölja nyckelfakta, så kan säkert andra rättsbetjänster böra sig illa åt.