Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Vore ju jäkligt bra - eftersom det kan inkomma tips från allmänheten. Undrar om Ely är orten som diskuteras i tråden (via myspace)?
Ja jag funderade också på det. Men jag ska nysta. Jag tar hjälp av min syster som bor i England sen 2008, två timmar med bil från Ely i så fall. Mordet på Lisa Holm är inget vanligt mord. Det borde uppmärksammas i media med foto på den livstidsdömde N. Det kan ju som sagt komma in tips från allmänheten, tidigare arbetskamrater osv som kan hjälpa polisen.
Jag tror inte att det här är N första grova brott. Det behöver inte betyda att han mördat tidigare, men att gå från 0 till 100, känns konstigt. Det kan säkert ha gått år mellan återfallen. Kanske trodde han att giftermålet med IB skulle hjälpa honom att "friskna till från sina okontrollerade drifter" när hans fantasier och tankar kommer igång igen "bjuder" han ner sin fru till Sverige, hon ska rädda honom. När han sen märker att hennes närvaro inte alls tar bort dom sjuka fantasierna ja det är då han anklagar och bråkar med henne hela nätterna. Det som hans bror vittnar om.
Den vidriga sexualsadistiska mördaren Dariusz Ledzion som dömts för upprepade grova brott och mord lämnade fingeravtryck på en tejpbit och DNA på ett av sina offer. Han liknar perioderna när dom sexualsadistiska drifterna träder in som ett starkt sug efter narkotika, bara det att här är dom på jakt efter ett offer.
Den där jävla ladan mitt emot caffet måste verkligen ha satt den sjuka N på prov. Utsikt över lämpligt offer samtidigt som han onanerar. Alla dessa lockelser. Hans reflektion efter mordet på de flickor som gick ensamma - hur vågar deras föräldrar låta dom gå här ensamma när dom vet... Osv. Ja hur vågar dom gå där och fresta N nästan så dom får skylla sig själva när dom väcker den sjukes lustar.
Vi ska vara så tacksamma att N sitter på livstid. Men nog borde det göras en utredning om hans psyke.