Citat:
Nu skriver du massa strunt igen som vanligt.
Vad har parkeringsböter med det här fallet att göra?
Påstår du också att domstolen har påverkats av media m.fl till den milda grad att det har
påverkat deras sätt att döma? Jag är ingen lagexpert men jag kan inte se att man hade kunnat
döma annat än till skyldig. Allt annat är ju helt förkastligt att ens tänka sig. Ditt misstroende mot domstolen är tragiskt att se. Man undrar vad som ligger bakom detta sätt att tänka? Att media skriver en massa strunt hela tiden är väl inget nytt direkt och det händer väl vid alla mordfall som sker. Att domstolarna skulle fästa sådan vikt vid det som står i media och vid vad så kallade experter tror och tycker visar bara på hur snedvriden din och dina polare här i tråden syn på hur rättsväsendet fungerar är. Domstolen har gjort det enda rätta och dömt mannen till livstids fängelse.
Vad har parkeringsböter med det här fallet att göra?
Påstår du också att domstolen har påverkats av media m.fl till den milda grad att det har
påverkat deras sätt att döma? Jag är ingen lagexpert men jag kan inte se att man hade kunnat
döma annat än till skyldig. Allt annat är ju helt förkastligt att ens tänka sig. Ditt misstroende mot domstolen är tragiskt att se. Man undrar vad som ligger bakom detta sätt att tänka? Att media skriver en massa strunt hela tiden är väl inget nytt direkt och det händer väl vid alla mordfall som sker. Att domstolarna skulle fästa sådan vikt vid det som står i media och vid vad så kallade experter tror och tycker visar bara på hur snedvriden din och dina polare här i tråden syn på hur rättsväsendet fungerar är. Domstolen har gjort det enda rätta och dömt mannen till livstids fängelse.
Och varför skulle man inte få ha en annan åsikt än din?
Du tycker som du tycker. Jag som jag. Jag instämmer därtill i två andra inlägg vilket gör att jag inte är ensam i det jag tycker. Långt ifrån.
Om inte domstolar gjorde felbedömningar hade det väl varit rätt meningslöst med överinstanser som hovrätt och Högsta Domstolen.
Målet ska prövas igen. Återstå att se om det prövas på exakt samma sätt.
Jag påstår ingenting. Jag frågar mig varför saker och ting förhåller sig på ett visst sätt. Som dagens bevisläge med dna, vilket jag tagit upp även i tidigare inlägg.
Media har ett ansvar. Om jag kritisererar att de inte tar sitt ansvar får du tåla det.