2015-11-27, 15:17
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Sedan Gustav och hans dotter Victoria kommit från Årnäs går de in i Herrgården. Enligt NB och Fub 1488 stannar han kort tid inne i Herrgården och kommer ut med en kvinna som sannolikt är Victoria och de sätter sig i bilen och åker iväg mot Gum där de har en bostad.
Irina som kommit ut för en rök sitter bredvid NB på trappen utanför huset, och ser samma sak, enligt Fub 1293, 1294 att Gustav och en kvinna, som Irina anser är inte Gustavs fru, de sätter sig i bilen och kvinnan kör bilen ut mot Gum.
/.../

NB säger att Gustav hade en ljusblå skjorta med vit krage.
Detta hade ju varit lätt att kontrollera med en fråga tiil de närvarande vid festen i Årnäs, Gustavs dotter och bror samt föräldrarna som sett Gustav den här kvällen. Den frågan har aldrig ställts då risken för ett säkert alibi för NB var uppenbar. Ingen i utredningen har sökt omständigheter till NB's fördel, inte heller NB's ombud som måste ifrågasättas vilken roll hon egentligen har. Är hon planterad av ett korrupt rättsväsende?

FUP sid 1488; "Och det kan jag säga han hade en ljusblå skjorta, jag tror till och med, med en vit krage, och min hustru satt bredvid"
2015-11-27, 15:19
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det fanns ingen dammavsättning på blodfläcken som det fanns i övrigt på röret.

Läs i länken som förklarar varför det inte ska finnas något damm på blodfläcken.
2015-11-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
NB säger att Gustav hade en ljusblå skjorta med vit krage.
Detta hade ju varit lätt att kontrollera med en fråga tiil de närvarande vid festen i Årnäs, Gustavs dotter och bror samt föräldrarna som sett Gustav den här kvällen. Den frågan har aldrig ställts då risken för ett säkert alibi för NB var uppenbar. Ingen i utredningen har sökt omständigheter till NB's fördel, inte heller NB's ombud som måste ifrågasättas vilken roll hon egentligen har. Är hon planterad av ett korrupt rättsväsende?

FUP sid 1488; "Och det kan jag säga han hade en ljusblå skjorta, jag tror till och med, med en vit krage, och min hustru satt bredvid"
Eftersom du hävdar konspiration mot NB så blir min fråga: Vem kan ett så starkt motiv att sätta dit NB att hen tar ihjäl Lisa och planterar NBs och IBs DNA och blod på offret. Riskerar att åka dit på livstid om hen blir avslöjad. Hade det bara varit frågan om ett "vanligt" mord hade GM lämnat offret i ladan utan planteringar. Alltså var planteringarna att sätta dit NB huvudsaken. Offret var en bisak. Mig veterligen var NB ingen person som på något sätt stack ut från de flesta i Blomberg. Dessutom skulle han åka hem i slutet av juni. Varför straffa honom på det här sättet. När man hävdar konspiration så bör man i alla fall presentera ett rimligt motiv till att folk begår mord för att sätta dit någon annan oskyldig för mordet.
2015-11-27, 15:30
Medlem
Citat:
NFC hävdade i TR att det var fråga om färskt blod. Kan vi inte lita på NFC? Varför har vi förresten NFC om man bara kan vifta bort det som de kommer fram till?
Det går inte att åldersbestämma blod, det måste vara någonting du har missförstått.
2015-11-27, 15:33
Bannlyst
Citat:
Källhänvisningen är förhör med Irina sid 1320, 1322 i förundersökningen.
a
Har du missat att både frugan och brorsan senare tog tillbaka alibiuppgifterna om när NB var hemma i bostaden när Lisa försvann?
2015-11-27, 15:45
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Eftersom du hävdar konspiration mot NB så blir min fråga: Vem kan ett så starkt motiv att sätta dit NB att hen tar ihjäl Lisa och planterar NBs och IBs DNA och blod på offret. Riskerar att åka dit på livstid om hen blir avslöjad. Hade det bara varit frågan om ett "vanligt" mord hade GM lämnat offret i ladan utan planteringar. Alltså var planteringarna att sätta dit NB huvudsaken. Offret var en bisak. Mig veterligen var NB ingen person som på något sätt stack ut från de flesta i Blomberg. Dessutom skulle han åka hem i slutet av juni. Varför straffa honom på det här sättet. När man hävdar konspiration så bör man i alla fall presentera ett rimligt motiv till att folk begår mord för att sätta dit någon annan oskyldig för mordet.

Du har hamnat i fel tråd. Dina ryggdunkare hittar du i den gamla och totalt degenererade tråden; (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad .

Mina inlägg handlar om uppenbara fel och brister i utredning och domslut. Inte konspirationer eller förnekande av NB's eventuella skuld.

Din inställning och oförmåga att bemöta mina inlägg i sak visar på en panisk rädsla för att något kan vara fel så för ditt eget välbefinnande rekommenderas att du stannar kvar i gamla tråden där du kan få all den tröst och stöd du behöver.
2015-11-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Har du missat att både frugan och brorsan senare tog tillbaka alibiuppgifterna om när NB var hemma i bostaden när Lisa försvann?
Jag känner till deras vittnesuppgifter:
Det är Gustav som ger alibi till NB genom att NB ser bilen hans komma förbi bostaden vid 19.00 tiden från Årnäs. Gustav startar från Årnäs 18.30 och det är dottern Victoria som kör bilen till Blomberg, och hon uppskattar att det tar 20-25 minuter sträckan är 25 km.
Eftersom NB sitter ensam framför huset och känner igen bilen en vit Audi bevisar det att NB fanns i huset vid 19.00 tiden, polisen justerade Gustavs ankomsttid till 18,46.

Gustav och dottern stannar inte lång tid i Herrgården enligt NB, och de sätter sig i bilen och åker sannolikt hem till Gum. När de åker hem har Irina kommit ut på trappen för en rök och ser samma sak som NB.
Den här tiden när de lämnar det här stora sällskapet i Herrgården och åker hem är det ingen som vill avslöja, deras kommentarer är de kommer inte ihåg och liknande.
Sedan kan man alltid spekulera om orsaken till det.
2015-11-27, 16:02
Bannlyst
Citat:
Jag känner till deras vittnesuppgifter:
Det är Gustav som ger alibi till NB genom att NB ser bilen hans komma förbi bostaden vid 19.00 tiden från Årnäs. Gustav startar från Årnäs 18.30 och det är dottern Victoria som kör bilen till Blomberg, och hon uppskattar att det tar 20-25 minuter sträckan är 25 km.
Eftersom NB sitter ensam framför huset och känner igen bilen en vit Audi bevisar det att NB fanns i huset vid 19.00 tiden, polisen justerade Gustavs ankomsttid till 18,46.

Gustav och dottern stannar inte lång tid i Herrgården enligt NB, och de sätter sig i bilen och åker sannolikt hem till Gum. När de åker hem har Irina kommit ut på trappen för en rök och ser samma sak som NB.
Den här tiden när de lämnar det här stora sällskapet i Herrgården och åker hem är det ingen som vill avslöja, deras kommentarer är de kommer inte ihåg och liknande.
Sedan kan man alltid spekulera om orsaken till det.
Anser du inte att det är ytterst besvärande för NB när fru och bror tar tillbaka sina uppgifter? Eller bortser du helt sonika från detta?
Senast redigerad av Goonsteady 2015-11-27 kl. 16:12. Anledning: Text
2015-11-27, 16:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Menar du att polisen och åklagaren i det här fallet avsiktligt planterat NBs DNA och blod bara för att sätta dit NB? Hoppas att HR inte köper det. I så fall blir det omöjligt att döma någon i framtiden eftersom om något går emot kan man alltid hävda att polisen planterat bevisen.
Visst skulle polispersonal kunna plantera bevis, det händer ofta i narkotikaärenden, men min konspirationsteori är att sog-militärer hittade kroppen innan polisen och att skummisar inom någon underrättelsetjänst eller så planterade DNA spår innan polisen och forensiker tog hand om kläderna. Arrangemanget i ladan bör ha fejkats under andra avspärrningen (som inte är hävd ännu) som gjordes sedan en militärvän till familjen i ladan hittat ett örhänge där en kommissarie intygar att inget örhänge fanns.
Senast redigerad av iesho 2015-11-27 kl. 16:20.
2015-11-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Du har hamnat i fel tråd. Dina ryggdunkare hittar du i den gamla och totalt degenererade tråden; (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad .

Mina inlägg handlar om uppenbara fel och brister i utredning och domslut. Inte konspirationer eller förnekande av NB's eventuella skuld.

Din inställning och oförmåga att bemöta mina inlägg i sak visar på en panisk rädsla för att något kan vara fel så för ditt eget välbefinnande rekommenderas att du stannar kvar i gamla tråden där du kan få all den tröst och stöd du behöver.
Ber om ursäkt om jag missuppfattade dig. Trodde att även du körde konspirationsteorin. Jag har inte drabbats av någon panik hittills i alla fall. Kommer antagligen inte att känna någon panik efter HR heller oavsett hur det går där eftersom jag på intet sätt är inblandad i mordet. Mig kvittar det vem som är mördaren bara rätt person blir dömd. Tror på NBs skuld och tror att han blir fälld även i HR. Det är inte bara jag som är i fel tråd. Även du är i fel tråd om du inte tror på konspirationer. Men enligt min mening kan man vara i båda trådarna samtidigt och ifrågasätta det mesta, både den officiella versionen och konspirationsversioner i respektive tråd. Tycker bara att det är bra med ifrågasättanden.
Senast redigerad av Vierstein 2015-11-27 kl. 16:27.
2015-11-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Anser du inte att det är ytterst besvärande för NB när fru och bror tar tillbaka sina uppgifter? Eller bortser du helt sonika från detta?
Irina hon säger att hon blev psykad vid förhören, men hon säger att hon är 100% säker att NB fanns i bostaden vid 19.00 tiden.
Irina blev nervös vid förhören de skrämde henne med långt fängelsestraff m.m.
Hon påstod att de kom i tid och otid och knackade på hennes fönster och glodde in som att hon var en apa. När hon blev anhållen skall hon ha blivit knuffad och hon påstod när hon kom till stationen hånskrattade alla åt henne. Hon hade inget positivt att säga om bemötandet hon fick av auktoriteten.
2015-11-27, 16:35
Bannlyst
!

Citat:
Irina hon säger att hon blev psykad vid förhören, men hon säger att hon är 100% säker att NB fanns i bostaden vid 19.00 tiden.
Irina blev nervös vid förhören de skrämde henne med långt fängelsestraff m.m.
Hon påstod att de kom i tid och otid och knackade på hennes fönster och glodde in som att hon var en apa. När hon blev anhållen skall hon ha blivit knuffad och hon påstod när hon kom till stationen hånskrattade alla åt henne. Hon hade inget positivt att säga om bemötandet hon fick av auktoriteten.
Bla bla bla! Källa på dina påståenden! Faktum kvarstår! Fru och bror drog tillbaka alibina för NB! Fattar du trögt?
Senast redigerad av Goonsteady 2015-11-27 kl. 16:43. Anledning: Text

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in