Hur man än vrider och vänder på kakan så smular den…
Om någon skulle erbjuda mig 1 miljard för att skapa lagar som löser problemet med prostitution, med villkoret att jag måste betala tillbaka pengarna om jag inte lyckas att lösa problem… Ja då skulle jag tacka nej till erbjudandet. Det går inte att lösa! Det är nog ungefär lika lätt som att skapa fred på jorden.
Och den svenska lagen i sin nuvarande form är ju så idiotisk så det finns knappt ord för det.
Bara en sådan sak att man har gjort det möjligt för den säljande parten av sexuella tjänster att söka F-skattesedel… Samtidigt som man har gjort det straffbart att köpa tjänsten…
Men herregud! Vad var det för en idiot som kom på detta?
Jag kan då inte se att det ÖVERHUVUDTAGET skulle kunna gå att skapa några lagar som skulle kunna få ”världens äldsta yrke” att försvinna?? Ja det kanske skulle vara då om man instiftade lag om ovillkorlig arkebusering för både säljare och köpare, men jag ger mig fan på att inte ens det skulle få prostitution att försvinna till etthundra procent. Och det skulle ju absolut inte hjälpa den utsattes position…
Personligen ser jag nog en fördel i att det blir fullt lagligt att köpa och sälja i någon form av liknande det system som Tyskland har med FKK klubbar, schablonbeskattning, hårda kontroller av säljare, gör det till ett krav att säljare måste föra journal med egenkontroller som regelbundet och överdrivet ofta kontrolleras av myndigheter.
Utländska säljare får göra en ansökan om att komma in i systemet.
Stifta samtidigt en stenhård lag om att det är totalförbud mot att sälja tjänsten utanför detta system. Hur fan nu DET ska gå till??
Instifta LÅNGA fängelsestraff (20år>)för koppleri men gör det samtidigt möjligt att söka licens för att bedriva koppleri... En licens som ska vara skitsvår att få och som ska ha stenhårda kontroller.