Citat:
Ursprungligen postat av
depla
Jo det finns alltid konstiga men oftas är de konstiga och fungerar dåligt även i andra situationer med människor.
NB är fullt frisk. Det är en avsevärd skillnad varför det måste ställas mycket höga krav på bevisning. Han saknar dessutom motiv.
Nog vill väl även du att det ska vara svårt att döma någon för mord som faktiskt nekar.
Hans spermafläckar bryr mig inte och balsnöre kan han ha rört vid i ett tidigare skede.
Jag tror också att NB är fullt frisk. Ida-mördaren är också frisk i lagens mening, men begick ett besinningslöst våldsdåd mot en okänd människa utan planering. Det är alltså inget krav.
Det är svårt att döma den som nekar. Menn lite lättare om denne lämnar 10 (!) DNA-spår på offret samt sin frus DNA på offrets trosor för säkerhets skull.
Citat:
Jag tror faktiskt inte någon som skulle hänga nån skulle använda balsnöre... Men å andra sidan har aldrig studerat strypning/hängning. Vad brukar användas? Allt och inget?
Strypning ok
Hängning nää.
Wow. Nä, du tror inte det så då var det inte så. Fast nu råkar det vara så att LH ströps och /eller hängdes just med ett balsnöre. Inget annat. Det råkar också vara så att bitar av sådant snöre hittats nedanför röret där hon hängdes och i rummet bredvid, och dessa bitar har hennes DNA och ett hårstrå samt NBs DNA.
Men du tror inte det.
Citat:
Lite långsökt att han skulle studerat cafetjejetns genom ett fönster. Vadå? Med kikare?
Varför inte en helt vanlig porrtidning eller sätta på grannens fru i ladan?
Men vad i h-e. Är du ett troll eller bara oförmögen att öppna en zip-fil med FUP i?
Titta på bilderna i FUP så ser du att hörnrummet ligger direkt över vägen från kafét. Poängen är ju precis att han inte använde en porrtidning på dass utan onanerade och ejakulerade i just detta hörnrum med insyn från två håll, men också med utsikt över kafét. Kan du ge ett enda skäl till varför han onanerade just där som inte har med utsikten att göra?