http://www.friatider.se/rfsl-kritik-...s-f-r-hatbrott
Citat:
Inrikes.Flyktingbarnet mördade bestialiskt en homosexuell man medan han vrålade homo*hatande kommentarer. Men nu kritiserar RFSL att åklagaren bedömt den unge muslimens agerande som ett hatbrott, skriver GT.
Det finns en hel del av oss bögar, inte bara såna som jag som befinner oss på den yttre högerkanten, som inte känner oss särskilt representerade av organisationer som RFSL. Dels på grund av deras tydliga kulturmarxistiska profil, dels på grund av deras tidigare samröre med och hyllande av pedofili. Jag har sett en hel del personer på detta forum som satt likhetstecken mellan homosexualitet och pedofili, och för detta kan jag bara beskylla RFSL:s agerande.
Till ämnet dock: Vad tjänar RFSL på att tona ner benämningen av detta brott som ett hatbrott? Handlar det om en mental kortslutning då olika kulturmarxistiska direktiv krockar, eller tillhör detta planen på något sätt? Är det kanske en signal om att den vita ursprungsbefolkningen, däribland även sexuella minoriteter inom den, inte är något värda relativt den invandrade nyadeln?