Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-12-18, 08:22
Medlem
somaliasommeliers avatar
http://www.friatider.se/rfsl-kritik-...s-f-r-hatbrott

Citat:
Inrikes.Flyktingbarnet mördade bestialiskt en homosexuell man medan han vrålade homo*hatande kommentarer. Men nu kritiserar RFSL att åklagaren bedömt den unge muslimens agerande som ett hatbrott, skriver GT.

Det finns en hel del av oss bögar, inte bara såna som jag som befinner oss på den yttre högerkanten, som inte känner oss särskilt representerade av organisationer som RFSL. Dels på grund av deras tydliga kulturmarxistiska profil, dels på grund av deras tidigare samröre med och hyllande av pedofili. Jag har sett en hel del personer på detta forum som satt likhetstecken mellan homosexualitet och pedofili, och för detta kan jag bara beskylla RFSL:s agerande.

Till ämnet dock: Vad tjänar RFSL på att tona ner benämningen av detta brott som ett hatbrott? Handlar det om en mental kortslutning då olika kulturmarxistiska direktiv krockar, eller tillhör detta planen på något sätt? Är det kanske en signal om att den vita ursprungsbefolkningen, däribland även sexuella minoriteter inom den, inte är något värda relativt den invandrade nyadeln?
Citera
2015-12-18, 08:30
Medlem
Stackars invandrare tar prioritet över homohat. En invandrare kan således aldrig beskyllas för homofobi eller hatbrott. Det visste vi redan efter prideparaden i alby(?) där rsfl och andra liknande grupper åkte ut för att demonstrera mot rasism.
Citera
2015-12-18, 08:31
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Tänk vad duktiga barnen är på bestialiskt mördande i så tidig ålder. Min världsbild rämnar lite grann. Nu skall jag mumla "det handlar om baarrn" 10 ggr så blir det nog bättre...
Citera
2015-12-18, 08:32
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliasommelier

Det finns en hel del av oss bögar, inte bara såna som jag som befinner oss på den yttre högerkanten, som inte känner oss särskilt representerade av organisationer som RFSL. Dels på grund av deras tydliga kulturmarxistiska profil, dels på grund av deras tidigare samröre med och hyllande av pedofili. Jag har sett en hel del personer på detta forum som satt likhetstecken mellan homosexualitet och pedofili, och för detta kan jag bara beskylla RFSL:s agerande.

Till ämnet dock: Vad tjänar RFSL på att tona ner benämningen av detta brott som ett hatbrott? Handlar det om en mental kortslutning då olika kulturmarxistiska direktiv krockar, eller tillhör detta planen på något sätt? Är det kanske en signal om att den vita ursprungsbefolkningen, däribland även sexuella minoriteter inom den, inte är något värda relativt den invandrade nyadeln?

Skulle jag gissa så är det är det på grund av samma orsak som att fackföreningarna spelat ut sin roll i samhället.
Man har övergått från att ha den homosexuellas rättigheter (eller arbetarens om man tänker fackförbund) och istället har den politiska inriktningen blivit den viktiga. Organisationerna har övertagits av människor som driver en helt annan agenda än vad som initialt var tanken.
Citera
2015-12-18, 08:39
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Man vill kanske inte sätta det på pränt men hen anser att gärningsmannen måste vara en vit heterosexuell man för att det skall kunna klassas som ett hatbrott. När en nordafrikan uttryckligen skriker hatiska ord om homosexuella och dräper någon så är det inte ett hatbrott till skillnad om en vit person gjort det. Det skall vara olika lagstiftning för rasifierade och icke-rasifierade. Icke-rasifierade är ju en priviligerad grupp och ska därför ha strängare påföljder. Fullkomligt rimligt naturligtvis. Det är värre när vita människor hatar.
Citera
2015-12-18, 08:49
Medlem
Det handlar främst om "damage control", det är allmänt känt att många homosexuella inkluderat uppenbarligen du och jag inte fullt stöder invandring ifrån MENA. Vad RFSL försöker att göra är att förhindra att fler HBTQ personer utvecklar rasistiska tankebanor.

Dessutom skulle ett erkännande av att vissa invandrare har värderingar som är homofobiska, legitimera den falang av homosexuella som anser att de flesta homofobiska samhällsproblemen härstammar ifrån att religiösa samfund vinner mark. Många anser också att det har en direkt relation till invandringen.

Sen är det lite personliga syntax errors högst upp i RFSL's organisation. Menar det är rätt sektliknande, en vanlig ideologisk grundbult är att man ska kämpa för alla minoriteters rättigheter. Vilket även inkluderar asylsökande. Minoriteter kan självklart inte visa hat emot varandra utom hat kan enbart komma ifrån majoritets befolkningen(främst vita heterosexuella män). Så om hatet inte kommer ifrån förprogrammerade kodord, så funkar inte hjärnkontoret och det blir ett syntax error.

Hat från ASYLSÖKANDE. -Syntax Error-
Hat från VIT MAN. -Accepted, initiate full aggressive warfare protocol-
Citera
2015-12-18, 08:52
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:

Varför skulle det inte vara ett hatbrott? Står det något om det i artikeln? Jag vill helst inte gå in på Fria tider.
Citera
2015-12-18, 09:15
Bannlyst
Citat:
Jag har sett en hel del personer på detta forum som satt likhetstecken mellan homosexualitet och pedofili, och för detta kan jag bara beskylla RFSL:s agerande.

Vill du utveckla detta?
Citera
2015-12-18, 09:26
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Här är fallet som diskuteras: (FB) Hung Tran hittad död i lägenhet i Göteborg - polisen misstänker mord (2015-06-25)
Citera
2015-12-18, 10:56
Medlem
Suecotes avatar
RFSL är en del av det marxistiska propagandaministeriet. Ända sedan 68-vänstern började infiltrera det svenska samhällets institutioner. Deras största inkomstkälla är statliga bidrag, och givetvis vill de inte bita den hand som föder dem. Precis som med presstödet, som får alla lokala svenska Pravdor att trycka samma lögner och propaganda i hela landet.

Nu när homo har blivit mainstream och i stort accepterat bland den svenska befolkningen, vågar man liksom feministerna inte utmana den importerade homofobin av rädsla för att det ska smälla. Istället ger man sig på de mest tacksamma offer som finns - vita svenska män, som kuvats att tiga och lyda av militanta feminister i decennier. Öppnar en vit man någonsin truten och säger ifrån flödar hatet omedelbart.

Vi behöver en vit maskulinistisk jämlikhetsrörelse nu. RFSL har spelat ut sin roll för länge sen.
Citera
2015-12-18, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Vill du utveckla detta?

RFSL har bland annat lobbat för en sänkning av byxmyndigheten till 12-13 år vilket kan leda till tankekedjan att:

RFSL lobbar för att man ska få knulla barn => RFSL=bögar => Bögar vill knulla barn.

Korrekt antagande är väl att det är RFSL som är pedofiler och ingen annan, då rådande lagstiftning säger att om du 12-13 år så är du ett barn.
Senast redigerad av Friskytt 2015-12-18 kl. 11:02.
Citera
2015-12-18, 11:11
Medlem
BewilderedHulders avatar
RFSL-ordföranden Ulrika Westerlund behöver avprogrammeras. Övertygad om att det ligger någon sorts hjärntvätt bakom det här. Vad skulle det möjligtvis annars kunna vara som gör att hon upplever verkligheten så brutalt annorlunda när det kommer till bruna människor? Människor är människor som är människor. Även när de är bruna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in