2016-01-02, 20:10
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Försök till alibi kommer han inte långt med. Men nice try.

För en gångs skull måste du väl ändå hålla med om att han hunnit?

Edit. Det skulle isf förklara en hel del ...
Senast redigerad av Ydrik 2016-01-02 kl. 20:13.
2016-01-02, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Absolut inte omöjligt och är redan förklarat x antal ggr av ett antal personer inklusive mig. Du ställer, sen FUP offentliggjordes, samma fråga om och om igen.

# Lisa luras över vägen (tar sekunder i anspråk) till bilen och öppningen.
# Dras direkt in i ladan (tar sekunder i anspråk) och en kamp uppstår på insidan - hon tappar handske och örhängen. (nån minut).
# Han kan ha hotat henne med kniv mot strupen och hon går själv genom ladan. Att han har kniv tar jag för givet eftersom han ska skära ner henne sen (tar några minuter i anspråk)
Total tid 5 min.
# Han tvingar in henne i mjölkrummet och stryper henne troligen medvetslös med snaran runt halsen direkt (tar nån minut i anspråk,medvetslös inom 20 sek)
# Han arrangerar rep och hänger upp henne och börjar sin vidriga tejpning. Han drar ner kläderna så kön är blottat och betraktar sitt verk. Onanerar ev eller så går det för honom i byxorna. (10-15 min?)
# Sen är han ointresserad och ska snabbt därifrån. Skär ner henne, rafsar ihop sakerna. Han hämtar bilen och kör till baksidan. (5 min)
# Han bär ut henne i bilen (tar några minuter i anspråk). Plast ligger redan bak på golvet i bilen.
Total tid hittills 25-30 min.
# Han ses komma i hög fart av vittnen vid 19-19.15 mot Martorp. Total restid Martorp är 3-5 minuter. Dess innan när vittnet inte iakttar bil på framsida (som två vittnen gjort innan vid ladudörren) har han antingen kört bilen till baksidan alt. är redan iväg.

Edit: Kläm in en lös skithög vart du vill. Det hinner han med i hypotetiskt schema.
Utan att ifrågasätta ditt händelseförlopp kan jag föreslå alternativ i två moment, som t o m förbättrar ditt tidsschema:

Han kan ha burit henne genom ladan, t o m springande (bonus: beklagad brist på spår av offret genom ladan får en förklaring). Att detta var möjligt rent fysiskt är ställt utom rimligt tvivel.

Jag anser att spåren och den mekaniska innebörden i upphängningen tyder på att snöret redan var förberett på platsen.
2016-01-02, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Och där visade du hur du kränker människor.

Du får också lära dig skillnad mellan kritik av rättsväsendet och maktmissbruk som tillhör ett rättssamhälle, och att som du kränka privatpersoner utan myndighetsansvar.

Angående tjänstefel och tortyr - det har jag redan skrivit om. Du får läsa om igen - sakta.

Jag "kränker" en vidrig person som i sin tur har mördat och kränkt en ung flicka enbart på grund av sina sjuka sexuella lustar. Därefter har han fortsatt kränka offret genom att likt skräp trycka in henne i ett klädskåp i en skitig bod. Han förtjänar all avsky man kan tänka sig. Och likaså du eftersom du sitter och försvarar detta tvåbenta monster. Ditt skitsnack går ju bara ut på att förtala hela rättsväsendet, det är en väldig skillnad särskilt med tanke på att du inte redovisat ett enda hållbart bevis för att något av det skriver stämmer. Var i lagtexten står det som bevisar att förhören gått till på ett regelvidrigt sätt? Din påstådda tortyr och ditt snack om dessa avskyvärda förhör du dillar om hela tiden existerar ju inte i verkligheten. Man kan ju titta på inlägg du har gjort i andra ämnen så ser man ju din röda tråd.
2016-01-02, 20:22
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
/.../Intresset för snöranordningen bottnar i en förhoppning om att kunna närmare belysa förloppet – dels som en medmänsklig strävan, dels som ett försök att bidra till styrkandet av uppsåt och av förberedelse=planering. Det finns säkert de som tycker att bevisningen är tillräcklig och att dessa bekymmer är onödiga. Men det är mycket som i onödan diskuteras i tråden, i bästa fall av ren nyfikenhet. Jag själv har inga problem med att nöja mig med befintlig bevisning och därpå grundad dom.

Nöjer mig också med befintlig bevisning men undrar ändå om hon inte slutligen kunde ha blivit kvävd av tejpen och varför inte den varianten nämnts.
2016-01-02, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Utan att ifrågasätta ditt händelseförlopp kan jag föreslå alternativ i två moment, som t o m förbättrar ditt tidsschema:

Han kan ha burit henne genom ladan, t o m springande (bonus: beklagad brist på spår av offret genom ladan får en förklaring). Att detta var möjligt rent fysiskt är ställt utom rimligt tvivel.

Jag anser att spåren och den mekaniska innebörden i upphängningen tyder på att snöret redan var förberett på platsen.

Jag delar develi och dina åsikter till viss mån.
Jag tror han hade ett snöre på c:a 1-2 meter och inne i ladan drog han åt snaran hårt, och på foto i FUP kan man se släpspår, trolig kamp.
Hon blev kanske redan då död eller medvetslös och därefter burit henne in till upphängningsplatsen ser jag som det mest troligaste.
Man kan också se på Lisas byxor att hon legat på rygg och blivit dragen Foto FUP tycker jag också verkar det mest troligaste.
Men vi har ungefär samma åsikter, det är några smådetaljer som jag har mindre åsikter om.
2016-01-02, 20:29
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Han hade så gott om tid så han kunde ta en rökpaus hemma på trappan 18:55. Där vinkade han åt GJ/VJ i ett försök att få alibi..
19:00 trampade han gasen i botten igen och ses av vittnen komma i hög fart vid 19-19.15 mot Martorp.

Ja tiden räcker väl om mordet utförs 18.30 och att han är hemma 19.30. Men det tror ju jag att det innebär en resa från kafèet till Martorp, fyndvägen-mot sin bostad-förbi Thomas-korsningen där L o M ser honom-Martorp.

Där tar det lite tid och sen direkt hem via Thomas-skogen-bostaden.

Tror inte att han har åkt omkring på kullen, utan en väg dit en väg hem.
2016-01-02, 20:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Och där visade du hur du kränker människor.

Du får också lära dig skillnad mellan kritik av rättsväsendet och maktmissbruk som tillhör ett rättssamhälle, och att som du kränka privatpersoner utan myndighetsansvar.

Angående tjänstefel och tortyr - det har jag redan skrivit om. Du får läsa om igen - sakta.
Kära nån då!
Tar du så illa vid dig när det konstateras olika saker kring den livstidsdömde Nerijus.
Som att han besudlat vissa väggar och golv med sin fortplantningsvätska.
Då kan det väl för allt i världen inte anses särskilt kränkande om man råkar benämna
honom som en spermaskvättare. För skvätt och sprutat har han ju bevisligen gjort
omkring sig på somliga håll.

Du med flera tycks vara av den bestämda uppfattningen att vederbörande i själva verket
är oskyldig. Alla DNA-träffar är ingenting att fästa sig vid tydligen. De har antingen
planterats eller uppkommit till följd av kontaminering; detta älsklingsord bland skaran
av strävsamma alternativister.

Så vem är istället den riktige mördaren frågar jag dig och dina likasinnade?
Namnge honom tack och förklara gärna samtidigt varför denne alternative GM inte lämnat
så mycket som ett ynka spår efter sig?
Fram med ett trovärdigt alternativt scenario, tack!
Från dig eller nån som är som du.

För övrigt hoppas jag verkligen att inga av Lisas anhöriga besöker den här alltmer
sjuka tråden någon enda gång så de slipper se hur det ansträngs bland somliga för
att få deras älskade flickas överbevisade mördare att framstå som mindre skyldig och rentav
gå fri från sitt rysliga sexualsadistiska mord.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-02 kl. 20:47.
2016-01-02, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Jag "kränker" en vidrig person som i sin tur har mördat och kränkt en ung flicka enbart på grund av sina sjuka sexuella lustar. Därefter har han fortsatt kränka offret genom att likt skräp trycka in henne i ett klädskåp i en skitig bod. Han förtjänar all avsky man kan tänka sig. Och likaså du eftersom du sitter och försvarar detta tvåbenta monster. Ditt skitsnack går ju bara ut på att förtala hela rättsväsendet, det är en väldig skillnad särskilt med tanke på att du inte redovisat ett enda hållbart bevis för att något av det skriver stämmer. Var i lagtexten står det som bevisar att förhören gått till på ett regelvidrigt sätt? Din påstådda tortyr och ditt snack om dessa avskyvärda förhör du dillar om hela tiden existerar ju inte i verkligheten. Man kan ju titta på inlägg du har gjort i andra ämnen så ser man ju din röda tråd.

citrusdoft: Ett av de bästa inlägg jag läst om en galning som gett sig på en liten försvarslös flicka som var i starkt underläge mot en hantverkare.
Han borde få samma behandling själv, fast mer långdraget.
Han förtjänar inte maten han får, bröd och vatten kanske han kan få någon gång.
Förhörsledarna tycker jag har varit på tok för mesiga och töntiga, det kanske är därför dom inte fått några svar av NB.
Sådana personer ska man ta i med hårdare tag mot, och inte hålla på och fjanta med en Flick-Mördare av äckligaste slag. Tvi och Fy för sådana personer.
2016-01-02, 20:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja tiden räcker väl om mordet utförs 18.30 och att han är hemma 19.30. Men det tror ju jag att det innebär en resa från kafèet till Martorp, fyndvägen-mot sin bostad-förbi Thomas-korsningen där L o M ser honom-Martorp.

Där tar det lite tid och sen direkt hem via Thomas-skogen-bostaden.

Tror inte att han har åkt omkring på kullen, utan en väg dit en väg hem.

Jag tror inte han är hemma 19.30. Vittnena är inte helt säkra på tiderna. Och vittnen är liksom vittnen och minns bäst inom 5 minuter om dom är i de yngre åren dvs. Att bilen inte finns vid ladan eller var dom nu ser den kan betyda att han står vid sidan av den här slaktdelen. Där finns både infart och garage. Utifrån sett syns då inte bilen. Att han pratade med sin mor på datorn tror jag inte heller på.
Tiden här handlar alltså om 18.30 till 20.00. Han har mycket tid på sig att utföra det mesta på.
2016-01-02, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Lisa observerades vid cafeet mellan kl 18:30 och 18:40 vid sin moped*.

Så förklara gärna hur det skulle vara möjligt att NB skulle hunnit alt detta på 20-30 minuter;

Överfalla Lisa
Transportera inn Lisa i ladan och mjölkrummet
Binda snara om halsen på Lisa
Tejpa Lisa's huvud
Hänga upp Lisa i röret
Dra ner/upp Lisa's kläder
Utföra sin sexuella handling
Ta ner Lisa från hängningen
Bajsa i ladan pga adrenalinpåslag
Packa in Lisa's kropp i plast eller liknande för att undgå DNA etc i bilen
Bära ut Lisa's kropp ur mjölkrummet/ladan
Lägga ifrån sig Lisa's kropp och öppna bagageluckan på bilen
Lägga in Lisa's kropp i bagageluckan
Köra från Ladan till där vid skogen det påstås att vittnena Lars och Malin ser en ljus Litauenmärkt bil
Helt enkelt OMÖJLIGT !
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Menar du att ett enda vittne, som är osäker i sin tidsangivelse, ska omkullkasta allting annat?

Du anser att just NB inte skulle ha hunnit med mordet inklusive sina sexualsadistiska riter, bajsning och annat men anser samtidigt att någon annan hunnit utföra mordet och dessutom planterat NB:s DNA på Lisas kläder, på röret där hon hängdes och på snörstumpar samt fraktat bort kroppen UTAN att någon ser den personen som dessutom inte lämnar ett enda spår?

Hur går detta ihop?
Varför har inget vittne sett denna person?
Hur har det gått till att de droppat NB:s färska blod direkt på mordplats och på Lisas kläder?
När, i den tajta tidsramen, hann de med detta?
Och hur har det gått till att IB:s DNA fanns på Lisas trosor?
Varför försökte NB få AB och IB att ljuga och ge honom alibi, d.v.s att de skulle säga att han var hemma från kl.18.00?
2016-01-02, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Du verkar inte hänga med i diskussionen om blodet. Det sägs inte att det är färskt. Blod kan inte åldersbestämmas. Det sägs att det är vått. Helena från NFC medger att blod som är vått inte behöver vara färskt i förhöret med henne. Man "förväntar sig" att blod som är vått är färskt men att det inte kan åldersbestämmas och det därmed finns en möjlighet/risk att det inte är det utan återfuktat blod.

Vad spelar det för roll? Hade blodet kommit från tröjan och (eller) skjortan som du tydligen far efter så hade väl NFC sett i sin analys att det var gammalt koagulerat och återfuktat blod. Eller tror du att att blod på kläder håller sig färskt i flera månader? Dessutom så syns det mycket väl på ena ärmen av offrets jacka att det är färskt blod precis som en annan postare mycket riktigt påpekade. Med andra ord är de kastade kläderna ointressanta i sammanhanget.
Senast redigerad av citrusdoft 2016-01-02 kl. 21:34.
2016-01-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Nöjer mig också med befintlig bevisning men undrar ändå om hon inte slutligen kunde ha blivit kvävd av tejpen och varför inte den varianten nämnts.

Jag tog upp det i ett ganska tidigt skede.
Att han skulle kunna dra en story om att hon kvävdes
av misstag.

Det loppet är förmodligen helt kört, även om
han skulle börja prata. Jag anser att han är helt jävla rökt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in