Citat:
Jag tror inte han är hemma 19.30. Vittnena är inte helt säkra på tiderna. Och vittnen är liksom vittnen och minns bäst inom 5 minuter om dom är i de yngre åren dvs. Att bilen inte finns vid ladan eller var dom nu ser den kan betyda att han står vid sidan av den här slaktdelen. Där finns både infart och garage. Utifrån sett syns då inte bilen. Att han pratade med sin mor på datorn tror jag inte heller på.
Tiden här handlar alltså om 18.30 till 20.00. Han har mycket tid på sig att utföra det mesta på.
Tiden här handlar alltså om 18.30 till 20.00. Han har mycket tid på sig att utföra det mesta på.
NBs största problem dök nog upp mitt i en pizza-tugga, när Lisas pappa dök upp, med anslutande kollegor och sedermera polisen. Samma kväll.
Innan han hunnit "städa" efter sig. Det tror jag han hade tänkt göra redan samma kväll, åtminstone i ladan.
Jag tror inte det är ett impulsbrott, detta är förberett och planerat tror jag. Att det blev just Lisa är dock en slump.
Adriana kunde kanske ha blivit offret, men hon var mer erfaren och slank ur hans svettiga klor.
Redan då tog han ett avgörande steg från fantasi mot ett Förverkligande. Efter det fanns inga fördämningar.
Bortsett från den högst taffliga bleckplåten tror jag NB ägnade all tid på söndagen åt att förfina hur hans drömmar skulle uppnås. Det mesta var nog förberett i detalj, tror jag. Därav det snabba förloppet.
Turligt nog fanns ingen tid för "städning" vare sig av Ladan eller Lisas kropp och kläder. OM mer tid hade funnits kanske NB inte skulle sitta där han sitter.
Hemsk tanke.