2016-01-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag tror inte han är hemma 19.30. Vittnena är inte helt säkra på tiderna. Och vittnen är liksom vittnen och minns bäst inom 5 minuter om dom är i de yngre åren dvs. Att bilen inte finns vid ladan eller var dom nu ser den kan betyda att han står vid sidan av den här slaktdelen. Där finns både infart och garage. Utifrån sett syns då inte bilen. Att han pratade med sin mor på datorn tror jag inte heller på.
Tiden här handlar alltså om 18.30 till 20.00. Han har mycket tid på sig att utföra det mesta på.

NBs största problem dök nog upp mitt i en pizza-tugga, när Lisas pappa dök upp, med anslutande kollegor och sedermera polisen. Samma kväll.

Innan han hunnit "städa" efter sig. Det tror jag han hade tänkt göra redan samma kväll, åtminstone i ladan.

Jag tror inte det är ett impulsbrott, detta är förberett och planerat tror jag. Att det blev just Lisa är dock en slump.

Adriana kunde kanske ha blivit offret, men hon var mer erfaren och slank ur hans svettiga klor.

Redan då tog han ett avgörande steg från fantasi mot ett Förverkligande. Efter det fanns inga fördämningar.

Bortsett från den högst taffliga bleckplåten tror jag NB ägnade all tid på söndagen åt att förfina hur hans drömmar skulle uppnås. Det mesta var nog förberett i detalj, tror jag. Därav det snabba förloppet.

Turligt nog fanns ingen tid för "städning" vare sig av Ladan eller Lisas kropp och kläder. OM mer tid hade funnits kanske NB inte skulle sitta där han sitter.

Hemsk tanke.
2016-01-02, 22:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NBs största problem dök nog upp mitt i en pizza-tugga, när Lisas pappa dök upp, med anslutande kollegor och sedermera polisen. Samma kväll.

Innan han hunnit "städa" efter sig. Det tror jag han hade tänkt göra redan samma kväll, åtminstone i ladan.

Jag tror inte det är ett impulsbrott, detta är förberett och planerat tror jag. Att det blev just Lisa är dock en slump.

Adriana kunde kanske ha blivit offret, men hon var mer erfaren och slank ur hans svettiga klor.

Redan då tog han ett avgörande steg från fantasi mot ett Förverkligande. Efter det fanns inga fördämningar.

Bortsett från den högst taffliga bleckplåten tror jag NB ägnade all tid på söndagen åt att förfina hur hans drömmar skulle uppnås. Det mesta var nog förberett i detalj, tror jag. Därav det snabba förloppet.

Turligt nog fanns ingen tid för "städning" vare sig av Ladan eller Lisas kropp och kläder. OM mer tid hade funnits kanske NB inte skulle sitta där han sitter.

Hemsk tanke.
Enligt domen överföll han Lisa där örhängena hittades. Hur planerade han att hon skulle gå dit?
2016-01-02, 22:05
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Enligt domen överföll han Lisa där örhängena hittades. Hur planerade han att hon skulle gå dit?
Kanske hovrätten kan korrigera så att det inte står att hon överfölls just där? Exakt var det fysiska överfallet skedde går inte att veta, och är oviktigt.
2016-01-02, 22:08
Medlem
Citat:

Du menar typ på centimetern när?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Kanske hovrätten kan korrigera så att det inte står att hon överfölls just där? Exakt var det fysiska överfallet skedde går inte att veta, och är oviktigt.
Det finns mycket hovrätten kan korrigera. Vänta och se, vänta och se.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Det ter sig ganska märkligt att ingen advokat reagerat där och när dina påstådda tortyrsekvenser ska ha inträffat.
En väldigt central frågeställning i det hela. Varför gör inte varken Svärd, Rönnbäck eller den som ersatte henne en gång (Grimlund) ett enda ingripande, ett enda tillägg då varje förhör avslutas med en fråga om de vill tillägga eller klargöra nåt?
... Om det nu vore så förfärligt tortyraktigt.
13/6
Citat:
Försvararen har du nåt som du vill ha med, nej. Då gör vi så att då bryter vi förhöret
för idag.
Jag har alltså en fråga, får jag ställa en fråga?`
Ja jag ska säga en sak innan jag bryter förhöret, åklagaren har beslutat om
yppandeförbud gällande alla som sitter här inne.
Har du nån fråga som du vill ha med i förhöret eller är det nåt vi ska ta efter?
Frågan har ingenting med förhöret att göra.
Nej men då gör vi så att då bryter vi.
14/6
Citat:
Helena har du något du vill ha med?
Nej.
15/6
Citat:
Försvararen (ohörbart) nån fråga?
Ja, bara någon enstaka, jag undrar hur, hur är förhållandet mellan dig och din fru och
förhållandet mellan dig och din bror?
22/6
Citat:
Har du några frågor till äh, Nerijus eller till oss?
Nej, det har jag inte
Nej, då gör vi så här, att klockan är nu 12.59 och vi avslutar förhöret. Och är det så att
äh, Nerijus i kontakt med dig Inger önskar att vi ska hålla ytterligare nåt förhör så får
ni påkalla detta
Absol, absolut, det gör vi.
23/6
Citat:
Har advokaten någon fråga?
Nej.
10/7
Citat:
Inger något ytterligare?
Nej
18/8
Citat:
Inger har du några fråga, eller något du vill vi ska ta upp
(ohörbart)
Mmm, nej jag har den uppfattningen också, har Nerijus någonting som du vill ta upp
innan vi avslutar
15/9
Citat:
Har Inger någon fråga är det någonting har?
Nej.
Citat:
Finns det någonting i utredningsväg som har framkommit, som ni önskar att vi ska
göra?
NB: Och jag vet ingenting.
IR: Inte just nu. Vet man när vi kommer och få (ohörbart …) med utredningen, ungefär?
Ja vi …
IR: Någon gång efter Litauen, gissar jag.
Ja. Äh det är ju en del till som kvarstår hos NFC och tids
IR:NFC (ohörbart …?)
Ja NFC och, och äh det vågar jag inte säga när de är helt klara med det då.
IR:Nej.
2016-01-02, 22:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du menar typ på centimetern när?
Nej, hon gick in genom porten och svängde vänster in genom en dörr till och där överfölls hon och tappade örhängena. Enligt domen överfölls hon där örhängena låg precis innanför porten, men det stämmer inte med FUP. Hur planerade NB att Lisa skulle gå dit där örhängena låg, inte på centimetern när, men genom en port och en dörr?
2016-01-02, 22:13
Medlem
Grandiosos avatar
Så här mot slutet av den långa historien om en ung flickas våldsamma och fruktansvärda
död och turerna som följt med en genomförd rättsprocess plus den transportsträcka som
hovrättsspektaklet kommer att utgöra, kan man dystert nog konstatera att även det
värsta slagets mördare samlar folk kring sig som strider för dennes räkning.
För värsta slagets mördare är det nämligen frågan om.
Det är ett så grymt mord som utförts att man blir illa till mods bara man tänker på det ett
enda ögonblick.
En person rövar med sig ett flickebarn på 17 vårar i avsikten att utsätta det för ett
lidande bortom det fattbaras gräns med en oundviklig död som slutpunkt.
Ett lidande och en död denne mördare kommer att njuta av att bevittna från första till
sista sekund. Och denne mördares skuld är bevisad på ett så övertygande sätt att inte
ett uns av tvivel föreligger.

Och en sån ondskefull individ tycker man är värd att kämpa för.
Det är så man äcklas när man ser det. Och förundras över vad det finns för slags människor
i detta samhälle.
Man försöker förringa själva gärningen. Frånta mordet sin rätta karaktär som bortom
allt jävla tvivel stavas till SEXULSADISTISK.
Varför? Varför förmår man inte läsa av brottet som det har skett och i vilket syfte
det kommit till stånd?

Beror detta påtagliga motstånd inför att möta verkligheten som den tar sig ut övertydligt
på att det bara är för vidrigt och sjukt och så sällsynt förekommande på våra
breddgrader? Klarar man inte av att ta det till sig helt enkelt?

Inte ens hängningen går fri från försök att ifrågasättas.

Fakta: Tre meter silvertejp virat runt ett huvud. Om ett ansikte så att andningsvägarna
var helt blockerade. Ett ÖGA lämnades öppet. Resten dolt med denna SILVERTEJP.
Balsnöre åtdraget runt en hals där snören skjuter upp innanför detta förbannade
sexualsadistiskt färgade tejphelvete och vittnar med bestämdhet om att hängning
har ägt rum och själva platsen för denna vedervärdiga avrättning
medelst hängning kan säkerställas bortom vartenda jävla litet tvivel och denna plats
är inrymd i en kaklad tillbyggnad till denna groteskt fula ladugård.
Sen har vi en hängd flicka som fått sitt kön och sina bröst blottlagda.
Och fortfarande förefaller det för somliga snedseglare i tråden som osannolikt med
ett sexualsadistiskt lustmord som blivit begånget.

Låt dem tro vad fan de vill förresten om vad som hänt och vem som istället ligger bakom
Lisas hemska öde. De har inget som helst inflytande över den dom som snart följer
när väl den där transportsträckan är avverkad nångång denna månad.

Nu vet man i alla fall att också den ruskigaste typ av mördare finner sina försvarare
på detta forum.
Det är tur att man slipper ha med sånt folk att göra i sitt eget liv utanför verksamheten här.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-02 kl. 23:04.
2016-01-02, 22:13
Bannlyst
Hur var det nu? Var Lisas moped synlig från "byvägen" eller inte.Nån som kan bekräfta hur det ligger till med detta? Gustav .J. säger ju sig ha sett mopeden "mitt på gårdsplanen" när han och hans dotter åkte förbi där på söndagskvällen. Så här säger vederbörande i förhör angående mopeden:

"Jag störde mig på att den stod parkerad mitt på gårdsplanen,liksom. Och så var det bara helt tomt på bilar".

Får en känsla av "Hm, stämmer det här verkligen" när jag lyssnar både på G.J och V.J:s förhör måste jag säga.

Nån annan än mig som får samma vibbar?

Länkar till dessa :

http://www.rättegång.se/lisa-holm-blomberg/
Senast redigerad av Kvasta-Sara 2016-01-02 kl. 22:16.
2016-01-02, 22:18
Bannlyst
Citat:
Det finns mycket hovrätten kan korrigera. Vänta och se, vänta och se.

Vad skulle hovrätten korrigera? Att hon inte blev dödad av någon annan eller vadå? Vad är det vi ska vänta och se? Har du skickat in dina egna hypoteser till advokaten och tror att någon tror på dom?
2016-01-02, 22:18
Medlem
develis avatar
Citat:
femtioelva...femtiotolv...

ruse/cone attack innebär att han planerat innan i sin sjuka hjärna hur han ska få Lisa över vägen/till bilen. Adriana är ett lysande exempel på sådant dagen innan.
Att sen anfalla en späd tjej för en manlig, vältränad hantverkare lär inte vara det största problemet dvs sen hastigt dra in henne genom dörrarna till ladan.
2016-01-02, 22:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Vad skulle hovrätten korrigera? Att hon inte blev dödad av någon annan eller vadå? Vad är det vi ska vänta och se? Har du skickat in dina egna hypoteser till advokaten och tror att någon tror på dom?
Kan korrigera, skrev jag.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
femtioelva...femtiotolv...

ruse/cone attack innebär att han planerat innan i sin sjuka hjärna hur han ska få Lisa över vägen/till bilen. Adriana är ett lysande exempel på sådant dagen innan.
Att sen anfalla en späd tjej för en manlig, vältränad hantverkare lär inte vara det största problemet dvs sen hastigt dra in henne genom dörrarna till ladan.
Okej, då är du inte heller överens med domstolen om var överfallet skedde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in