2016-01-04, 13:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jaa, jag vet inte men om fruns sekret är fuktigt så borde det
hålla även hans egna DNA fuktigt och uppblandat med fruns.
Men det är bara vad jag tycker, har
inte den kunskapen så jag kan komma med påståenden.
Fast jag menade att hennes sekret fanns på utsidan av NB's kalsonger. Men det kanske du förstod.
2016-01-04, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast jag menade att hennes sekret fanns på utsidan av NB's kalsonger. Men det kanske du förstod.

Hans egna kalsonger borde ju va pepprade med hans egna DNA.
En fuktfläck går ju rakt igenom direkt vare sig den kommer
från insidan eller utsidan.

Om han stått där och "ruskat tupp" så skulle det sannolikt minst ha
kommit sekret/försats som fuktat igenom kalsongerna.

Men som sagt jag ligger inte inne med kunskapen.
2016-01-04, 14:31
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
När det gäller joggerskan så tar tingsrätten, som sagt, lätt på vittnesmålet.

Det är långt från säkert att det var NB hon såg. Ingen arbetskompis har träffat brorsan efter att NB greps. Precisera vad du menar med ena gången, andra gången respektive tredje gången.

1 ger alibi för att mördaren är hemma
2 nästa andetag var han inte det
3 ringde ju när rättegången var och skulle tala om hur oskyldig han var när det blev nåt fel eller vad det var.

kolla bakåt i tiden, jag ids inte, för många inlägg.
Tror nog joggerskan sett NB många gånger, kanske blivit tystad till att inte känna igen honom. bilen, tja...
2016-01-04, 14:41
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Hans egna kalsonger borde ju va pepprade med hans egna DNA.
En fuktfläck går ju rakt igenom direkt vare sig den kommer
från insidan eller utsidan.

Om han stått där och "ruskat tupp" så skulle det sannolikt minst ha
kommit sekret/försats som fuktat igenom kalsongerna.

Men som sagt jag ligger inte inne med kunskapen.
Jo, du kan ha rätt i att det skulle fuktats igenom.

Kanske hennes sekret satt på nedre delen av ärmen på hans tröja då, kanske, att det fördes över när tröjan nuddade vid/strök över trosorna i samband med att han drog ner Lisas byxor - eller via handskar han hade på sig.
Senast redigerad av ReedMe 2016-01-04 kl. 14:46.
2016-01-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
3 ringde ju när rättegången var och skulle tala om hur oskyldig han var när det blev nåt fel eller vad det var.

Tror nog joggerskan sett NB många gånger, kanske blivit tystad till att inte känna igen honom. bilen, tja...

Dom hade blivit presenterade för varann vill jag minnas.
Samma dag om jag inte är ute å cyklar.
2016-01-04, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HUR DNA KAN HA AVSATTS - hypotetiskt förlopp

NB attackerar Lisa med handskar på sig. Han vet givetvis att det är kritiskt med DNA - det syns i diskussionerna med sin bror.
Han har hämtat silvertejpen ur spiklådan - den har endast Lisas DNA (sekret).
Han tvingar henne i mjölkrummet, sätter snaran runt halsen och stryper henne troligen medvetslös. Hon gör inget motstånd, avsätter inga spår.
Han kan ha arrangerat snöret i röret vid sina åkturer till ladan alt lagt snöre redo på golvet i mjölkrummet. Det här sättet att mörda uppstod inte plötsligt samma minut, det finns en tanke/fantasi innan.
Han drar upp henne och börjar linda silvertejp runt huvudet. Snara runt halsen samt tejprulle saknar DNA från NB.

Han tar av sig handskarna - gissa varför...
Han drar ner jackan, drar upp bh:n, drar ner byxorna och avsätter DNA.
Äcklet iakttar henne och onanerar. Hans kåthet har troligen gjort att han tappar kontrollen och inser inte att ha sölar ner med blod. Det finns inget spår av sperma men han kan ha fått utlösning omgående och lagt satsen i kalsongerna.

När han är klar skär han ner henne.
Hennes hårstrå finns på tröjärmen och övre delen fastar i murbruket vid röringången (hänger ner är ordval i FUP) då han sträcker upp armarna. Han skär lös snöret från röret (avsätter blod) och snörbitar ses nedanför golvet med DNA samt på snören vid diskhon.

Han tar upp handskarna och sätter dem på sig igen. Han samlar ihop hennes saker som troligen ramlat ur jackan (mobil, nycklar) samt tar med tejprullen. Han går för att hämta bilen och slänger tillbaka rullen i spiklådan.
Bilen har redan plast utlagd och han kör till baksidan. Han avsätter inget blod i varken bilen, på tejprullen eller tillhörigheter han sen kastar ut i efterförloppet.

Övrigt: Det saknas en tejprulle (troligen tom, räckte till två bitar).
I nåt skede avsätts DNA (sekret) från IB på troskanten fram. Kan ske efteråt då han flyttar henne från mjölkrummet likaväl. Oavsett när så pekar detta än en gång på NB och kröner hela DNA-tårtan som en ros.
Allt i denna hypotes låter mycket logiskt och trovärdigt. Jag tror också att NB (såklart!) tagit av sina handskar för att onanera och i samband med detta dragit ner/upp hennes kläder för att under sin "akt" få titta på hennes blottade bröst och kön. Utlösningen har hamnat i hans kalsonger, eller - i den omtalade lampkupan som han i förväg kan ha lagt dit, när han var i "planeringsstadiet".
Sen visar också rättsintyg att NB har flera hudavskrapningsskador på underarmar som kan ha avsatt blod, så hans blodbesudlingar behöver inte ens komma från händer utan kan ha kommit från hans underarmar i de olika moment där han behövt sträcka armarna, lyfta något o.s.v, han egna tröjärmar kan då lätt ha åkt upp.
Citat:
Jag tycker att Hamilkars teori om hur IB's dna kan ha avsatts är bäst hittills. Att NB's kalsonger ska ha överfört det genom att han strök sin snopp mot Lisas trosor medan kalsongtyget låg emellan. Han passade säker på att stryka med snoppen lite över allt på henne, kan jag tänka, men inte direkt på då alltså, utan med kalsongerna som "skydd" för att inte föra över dna.
Jag tror också på denna teori, att NB:s kalsonger "smittat av sig" med IB:s DNA på Lisas trosor.
NB trodde han var "säker" bakom kalsongtyget. NB kan också haft IB:s sekret på ärmen på sina kläder eller någon annanstans, kanske utanpå sina byxor om han gnuggat sig mot henne.

En annan variant, väldigt, väldigt långsökt kanske, det vore att NB hade med sig ett par av IB:s använda trosor som han gnuggade mot LH:s för att sen ha kvar, som en mycket sjuk "trofé" av mordet. Ett minne att ha kvar för att stimulera fantasin för att användas i sin fortsatta tvångsonanering.
2016-01-04, 15:03
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Jo, du kan ha rätt i att det skulle fuktats igenom.

Kanske hennes sekret satt på nedre delen av ärmen på hans tröja då, kanske, att det fördes över när tröjan nuddade vid/strök över trosorna i samband med att han drog ner Lisas byxor - eller via handskar han hade på sig.

En +3-träff är en riktigt ren avsättning i förhållande till vad det satts av på, samt att det är i en blandbild med Lisa´s egna DNA.

Jag anar en mer direkt överföring än textil mot textil. Eller om jag säger såhär; Jag tror inte avsättning är gjord av "misstag".
2016-01-04, 15:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En +3-träff är en riktigt ren avsättning i förhållande till vad det satts av på, samt att det är i en blandbild med Lisa´s egna DNA.

Jag anar en mer direkt överföring än textil mot textil. Eller om jag säger såhär; Jag tror inte avsättning är gjord av "misstag".
Du tror att frugan kan ha varit med i leken?
2016-01-04, 15:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Allt i denna hypotes låter mycket logiskt och trovärdigt. Jag tror också att NB (såklart!) tagit av sina handskar för att onanera och i samband med detta dragit ner/upp hennes kläder för att under sin "akt" få titta på hennes blottade bröst och kön. Utlösningen har hamnat i hans kalsonger, eller - i den omtalade lampkupan som han i förväg kan ha lagt dit, när han var i "planeringsstadiet".
Sen visar också rättsintyg att NB har flera hudavskrapningsskador på underarmar som kan ha avsatt blod, så hans blodbesudlingar behöver inte ens komma från händer utan kan ha kommit från hans underarmar i de olika moment där han behövt sträcka armarna, lyfta något o.s.v, han egna tröjärmar kan då lätt ha åkt upp.

Jag tror också på denna teori, att NB:s kalsonger "smittat av sig" med IB:s DNA på Lisas trosor.
NB trodde han var "säker" bakom kalsongtyget. NB kan också haft IB:s sekret på ärmen på sina kläder eller någon annanstans, kanske utanpå sina byxor om han gnuggat sig mot henne.

En annan variant, väldigt, väldigt långsökt kanske, det vore att NB hade med sig ett par av IB:s använda trosor som han gnuggade mot LH:s för att sen ha kvar, som en mycket sjuk "trofé" av mordet. Ett minne att ha kvar för att stimulera fantasin för att användas i sin fortsatta tvångsonanering.
Jo, frugans trosor är nog lite långsökt. Han hade nog behållit Lisas trosor istället om han varit nån sorts troféjägare. I allt övrigt håller jag med dig. Jag har samma tankar som dig. Och vi kommer att få fortsätta att gissa oss fram. NB lär aldrig berätta för oss hur det gick till.
2016-01-04, 15:18
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Du tror att frugan kan ha varit med i leken?

Oh nej..!
Det är en sekundär avsättning, även om den är stark nog att kunna vara direkt.

Men på något vis har NB "burit med sig" ganska framträdande och därtill ickekontaminerat Irina-DNA, eftersom +3an har avsatts på en i termerna väldigt stark framträdande DNA-placering beträffande Lisa.

Därefter blir det en spekulation som jag nog helst undviker, men i min gissning är det starkt begränsat med tänkbara möjligheter för NB att bära och avsätta ett såpass "starkt" DNA.
Senast redigerad av rotesau 2016-01-04 kl. 15:22.
2016-01-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123

Nja. om han hade velat haft nån trofe så hade han nog tagit lisas trosor. Långsökt som du sa.
2016-01-04, 15:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Du vet alltså inte.
Citat:
Tystad? Det var under rättegången som hon pekade ut honom. Har hon tystats sedan dess? Hur vet du det?
Citat:
Dom hade blivit presenterade för varann vill jag minnas.
Samma dag om jag inte är ute å cyklar.
De hade inte presenterats för varandra.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-01-04 kl. 15:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in