2016-01-09, 17:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Ett 90-tal ensamkommande attackerade kväll efter kväll unga tjejer i Kungsträdgården förra sommaren. Polisen lyfte bort dem, men ingen är dömd, skriver DN nu och sätter ned foten: Unga tjejer ska kunna festa och ha roligt, utan att angripas. Absolut.

Hur länge skedde detta? Och var det en liga? för det skulle vara svårt att mörklägga om det hände i ett halvår med 10 våldtäkts offer.

Angrepp på kvinnor är något som anses normalt. Det som händer för ofta trubbas man av angående.
Både som offer och som ordningshavande i allmänhet.
Sverige är fullt av medberoende och konflikträdda människor som inte törs stå upp för vad som är rätt och fel. Inte ens polisen gör det ju här.

Jag tror alla kvinnor blivit ofredade mer eller mindre. Om man tänker att anmälda brott bara är toppen av ett isberg. Så skulle jag säga att 10 procent av kvinnorna i vuxen ålder blivit ofredade.
Det är ett problem på skolor, på arbetsplatser (inte inom akademikerkretsar ) men annars veterinärer, byggen, läkare etc etc.
Det är inte en unik företeelse, men här i Sverige så är det enskilda män.

Det som indignerar nu, är att allmänheten sett dessa som flyktinar liknande andra världskriget då folk flydde för sina liv, och var tacksamma att vara räddade.
Folk är arga nu för de känner sig lurade.
Lurade att tycka synd om en grupp som föraktar oss tillbaka.

Här är statistik
https://www.bra.se/bra/brott-och-sta...xualbrott.html
2016-01-09, 17:34
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doobedoo
Vaknar?
Detta är planerat - nu har de planterat virket för kaos - invandrare.
Nu ska de elda på brasan genom att börja rapportera.
Vänta ni bara, de kommer rapportera allt!

Du är inne på ett intressant spår, var snäll och utveckla.
2016-01-09, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det kommer väl i slutändan handla om att de kommer vara för många för att inte kunna säga sanningen. För många tjejer som drabbats och det de sagt om detta till sina vänner och sin familj osv. Det antalet börjar bli för stort numera för att problematiken bara ska kunna sopas under mattan. Säkerligen har detta nät redan nått även journalister som fått saker både upplevda på eget håll eller berättat om av vänner och familj.

En riktigt show är att vänta där vi kommer då njuta av fighten mellan muslimkramare och feminister. Eftersom dessa två grupper vardagligen brukar vara samma pack så får man hoppas på att splittringen blir blodig. En rörelse som är grundad på motsägelser brukar aldrig bli långvariga. (PKismen). Dock ska jag kanske tillägga att detta knappast kommer att leda till en positiv samhällsutveckling, judarna kommer att sätta sina tentakler i alternativmedian och innan man vet ordet av så präglar den "judiska objektiviteten" åter alla mediahus.
2016-01-09, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannedude
Här står det lite om det (skrivet 16 Aug 2015): http://www.deogan.com/2015/08/16/fie...-trakasserier/"

Redan den 16 agusti slog en av organisatörerna av festivalen larm och beskrev utförligt vad som pågått i Kungsan.

Vad har hänt med de uppemot 300 anmälningarna? Varför har ingen gripits?

Varför tillåter polisen och Stockholms stad att Afganska unga män får terrorisera unga kvinnor och svenska ungdommar i och omkring Kungsan utan att man sätter ner foten?

Läs ovanstånde länk och fundera på varför ingentig har gjorts från stadshuset, polisen, Löven och feministerna. Inga kulturpersonligheter har slagit larm. Och varför har inte media skrivit om detta förren nu?

AB, Expressen, DN mm har informerat oss om kvinnotrakasserier i Indien men inte med ett ord berättat om Afganska unga mäns härjningar i Stockholms innerstad.
Senast redigerad av Grävmera 2016-01-09 kl. 17:55.
2016-01-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Angrepp på kvinnor är något som anses normalt. Det som händer för ofta trubbas man av angående.

Det som indignerar nu, är att allmänheten sett dessa som flyktinar liknande andra världskriget då folk
https://www.bra.se/bra/brott-och-sta...xualbrott.html

Vidrig statistik! det är nått man inte ser som normalt men man måste bekämpa det. Det enda som krävs för att ondska skall spridas är att snälla människor är tysta!

Men det är ju mest flyktingar. Ville inte tro det själv men det är en annan kultur...
2016-01-09, 17:47
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja precis! Våra fåfänga politiker har velat spela humanistisk stormakt på skattebetalarnas bekostnad. De har vågat locka med svenskt PUT och förmånliga bidrag i tron att få migranter skulle klara hindren att ta sig hit. Medelhavet, Dublin-förordningen och transportörsavtalet skulle reglera så bara en rännil överlevande skulle komma till åtnjutande av de annonserade "lockvarorna". De som hjälpte flyktingar till Europa riskerade att stjälpa denna plan och klassades som egoistiska "flyktingsmugglare", även de som hjälpte människor av ideologiska och humanitära skäl som Amir Heidari, Irans Raoul Wallenberg. Våra skenheliga svenska politiker uppförde sig som en grym gubbe som lockar barn med godis på andra sidan en livligt trafikerad motorled och samtidigt förbjuder någon vuxen att hjälpa barnen över.

Detta svenska hyckleri har redan kostat många människoliv och kommer skapa ännu mer olycka i framtiden då vi nu saknar realistiska planer både när det gäller ekonomi, bostäder och integration på arbetsmarknaden för de som nu kommer. Man har misslyckats i tjugo år så hur ska man lyckas nu när utmaningarna är mångfalt större? Jag ser framför mig arbetslösa desillusionerade invandrare som hamnar i ett livslångt utanförskap och bidragsberoende. Jag ser framför mig deras barn som tappar respekten för sina föräldrar, misslyckas i skolan och som känner mer gemenskap och solidaritet med det kriminella kompisgänget än med det svenska samhället. Jag ser framför mig en ökad radikalisering och polarisering i samhället; en miljö där fascism, islamism, anarkism och rasism frodas. Jag blir så förbannad på dessa ideologiska fundamentalister i Sveriges senaste regeringar som är ansvariga för detta, ivrigt påhejade av opportunistiska mediapersoner. Sverige kommer inte bli känt som en humanistisk stormakt utan den naiva dumhetens och hyckleriets högborg.

Ja tyvärr så har det ju redan hänt. Vi är ju till åtlöje redan.

De flesta människor är enkelt tänkande varelser, de behöver ett VI och DOM tänk. De behöver ett svart- vitt tänkande. Rasisterna på sitt sätt, och halalhippisarna på ett annat.
Någon måste demoniseras, mer avancerat verkar de flesta inte kunna tänka.

Den enda vägen, tror jag är nolltolerans för brott.
Det är ända sättet för att folk ska kunna veta om människor med mörk hudfärg är friend or foe.

Folket kokar. Något måste göras för att det inte ska bli samma upplopp som i England.
https://www.youtube.com/watch?v=8OXzaOif4k0
2016-01-09, 17:50
Medlem
Om detta pågår än idag tycker jag att AFA skulle kunna lägga ner lite energi på att bekämpa detta. eller så ordnar vi här på FB en grupp människor som hjälper till.
2016-01-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Lösningen är lika enkel som självklar. Jag har redan beskrivit den i tråden om de Nordafrikanska "barnen" i GBG som begår brott med straffimmunitet.

Steg 1 är att registrera dom med fingeravtryck och DNA. Då erbjuds dom att ange en ålder (som givetvis kollas upp att den är rimlig). Detta blir i fortsättningen deras officiella ålder.

Steg 2 är sluten ungdomsvård i lägerform, dvs man lyfter bort dom från gatan

Steg 3 är en chans till återanpassning i samhället när dom fyller 18 år. Gäller inte de grövsta förbrytarna.

Steg 4 är slutförvaring i läger om de inte kan avvisas till sitt hemland.

Men vi är ett par år bort från detta. Svensson börjar vakna men det krävs att brutala gängvåldtäkter blir vardagsmat och att alla har någon kollega eller annan nära som drabbats, dvs cirka 5% av befolkningen, innan man kan få Svensson att svälja sådana metoder.

Grejen är att det aldrig kommer att gå så långt. När problematiken blir tydlig nog börjar istället samhället successivt anpassas och folks beteendemönster förändras vilket planar ut statistiken. En normalisering av att inta större riskberedskap ute i samhälllet helt enkelt
2016-01-09, 17:53
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Vidrig statistik! det är nått man inte ser som normalt men man måste bekämpa det. Det enda som krävs för att ondska skall spridas är att snälla människor är tysta!

Men det är ju mest flyktingar. Ville inte tro det själv men det är en annan kultur...

Man är ju uppfostrad med att alla är lika, och den erfarenhet man har är ju den adopterade i klassen. Och kan man inte deras språk så vet man ju inte vad dom säger...
Kolla videon. Det är ABC news de kan inte snacka bort detta.
https://www.youtube.com/watch?v=qfQmt54dAEg

Storbrittanien och Sverige har ungefär samma procent muslimer.
2016-01-09, 17:55
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Om detta pågår än idag tycker jag att AFA skulle kunna lägga ner lite energi på att bekämpa detta. eller så ordnar vi här på FB en grupp människor som hjälper till.

Det behövs ju något liknande farsor på stan.

Fast mer "pojkvänner" på stan
2016-01-09, 17:56
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja tyvärr så har det ju redan hänt. Vi är ju till åtlöje redan.

De flesta människor är enkelt tänkande varelser, de behöver ett VI och DOM tänk. De behöver ett svart- vitt tänkande. Rasisterna på sitt sätt, och halalhippisarna på ett annat.
Någon måste demoniseras, mer avancerat verkar de flesta inte kunna tänka.

Den enda vägen, tror jag är nolltolerans för brott.
Det är ända sättet för att folk ska kunna veta om människor med mörk hudfärg är friend or foe.

Folket kokar. Något måste göras för att det inte ska bli samma upplopp som i England.
https://www.youtube.com/watch?v=8OXzaOif4k0
Problemet är ju i mångt och mycket den svenska flatheten gentemot invandrare. Det är alltid synd om dem, och de som det är synd om kan man inte vara sträng mot. Något i den stilen tycks ju genomsyra myndighetssverige samt media och då får de ofta hållas och övergrepp slätas över. Ohållbart givetvis.
2016-01-09, 17:59
Medlem
På kort sikt så har vi ett guldläge vad gäller just Afghanska ensamkommande.

Det är ju redan beslutat att vi ska införa ålderstest så vi kan ju börja med de som begår brott. Så oavsett hur litet brott så åldersbestämmer vi "barnet".

Sverige är en stor bidragsgivare till Afghanistan vilket ger Sverige ett bra läge att förhandla. Så vi förhandlar fram att om brottslingen är över 18 (enligt vårt test) så skickas mannen hem till Afghanistan och får avtjäna straffet där. Oberoende om är samhällstjänst, villkorligt eller fängelse.

Jag tror det skulle få ensamkommande Afghanska män att akta sig noga från att bete sig som rövhål...

Ett bra samhälle byggs av någon form av gemensam moral. Det behövs inte så mycket "straffande".

I ett samhälle utan gemensam moral så måste "straffet" vara det som får människor att bete sig rätt. För sin egen vinning så beter sig människor rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in