2016-01-09, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
En intelligent och bra sammanfattning.

Nero plockades upp av polisen innan den tekniska bevisningen var klar, med DNA som bekräftade att polisen hade fått tag på rätt gärningsman.

Tack #Vresrosen

Din sammanfattning här beskriver ju också precis vad det var som hände.
Är inte svårare än så. De hade rätt gärningsman.
2016-01-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Vilka är de professorer som trodde att mördaren gick lös? Om du menar GWP, Då, måste du veta att han bara kritiserade polisarbetet för att de hade koncentrerat sig bara på en person som inte stämde med hans brottsstatistik. Aldrig sa han att fel person sitter häktad och mördaren går lös!! Sprid inte trådsanningar!

Det är sant att L WGP sa det. Och det var skrivit i tidning.
2016-01-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Nä precis. Det var en intervju. Som han säkert fick betalt för. Betyder inte ett skit.
Okej! Nu är jag med. Jag ber om ursäkt för att jag var otrevlig mot dig i mitt inlägg/svar. Det enda som jag vill är att rättvisa skall skipas när en så ung tjej dödades och dumpades på ett sånt förnedrat sätt . Jag själv har en dotter!
2016-01-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vilken överraskning att Irina inte vill komma och vittna denna gång heller.

Även om det saknar betydelse för utgången hoppas jag att hovrätten inte viker sig för advokaten, utan avvisar begäran om telefonförhör.

Annars känns det ganska meningslöst att spekulera i vad denna kvinna tror och inte tror. Jag kan tänka mig att hon är tämligen kluven på alla punkter vad gäller mannen. Annars hade hon naturligtvis tagit sig hit för att göra allt hon kunde för att få honom friad. Sen behöver ju inte den uppgivna rädslan vara ett rent påhitt, utan kan också vara ett skydd hon skjuter framför sig själv för att slippa sätta sig i rättssalen, se sin man på de anklagades bänk och veta att ju mer hon försöker försvara honom, desto mer kommer hon att konfronteras med de uppgifter hon lämnade inledningsvis i förhören.

I viss mån gäller det naturligtvis även brodern.

Nu tror jag iofs att alla i tråden som är vid någorlunda sunda vätskor förstår att det är så här det ungefär förhåller sig. Man måste nog själv lida av paranoida vanföreställningar för att tro på advokatens version här.

Att hon inte skulle vilja närvara var väntat. Det går helt i linje med hur advokat Rönnbeck arbetar kring detta mål. Ett vidrigt sexualsadistiskt mord på ett barn med besvärande DNA-bevis viftar hon bort. Ett vanligt polisförhör med förhörsledare, advokat närvarande, tolkar vill hon få till tortyrliknande metoder och polisbrutalitet. Irinas hjärtproblem och viljan att lämna sitt barn hemma i Littauen hindrade inte henne tidigare när hon valde att följa med sin make hit till Sverige. Även jag hoppas att hovrätten avvisar begäran om telefonförhör, vad skulle det tillföra annat än den tidigare cirkus Irina visat upp.

Irina borde åtalas för falsk ryktesspridning / förtalsbrott så även N advokat såvida de inte ämnar gå vidare med tortyranklagelserna gällande polisförhören samt när de påstår att en läkare med risk för att bli av med sitt läkarlegitimation skulle ha låtit det " brutala" förhören fortgå efter läkarkontroll av den hjärtsjuka Irina. Vittnen saknas ju inte till händelsen, så vad väntar dom på ?
2016-01-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Tack #Vresrosen

Din sammanfattning här beskriver ju också precis vad det var som hände.
Är inte svårare än så. De hade rätt gärningsman.

Polisutredningen håller absolut högsta klass. Att det var en lokal GM fick iaf jag väldigt tidigt innan man fann offret. Moppen kvar vid ett fik ute i landskapet blev liksom en stark aning att det är ingen stråtrövare utan någon som har lokalkännedom, fynden efter grusvägen stärkte det markant, nu är det en lokal lirare. det var en lokal lirare nu när vi sammanfattar.

Polis löste detta och skall ha all cred för ett genomtänkt arbete så GM kunde både hittas och bindas till brottet.
2016-01-09, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Konstigt att de hittade ett "rosa" bylte. Den syntes tydligt särskilt med tanke på att helikoptrar hängt överallt. Vad ska vi ha dem till?

Jaså? Vem har sagt det? Det kanske lades dit på torsdag kväll?

Så du har haft en stunds frigång igen?
Det syntes inte tydligt alls. Om du inte har fattat det ännu så var det inte lätt att se på baksidan av rishögen på grund av vegetation och annat. Vet du att helikoptrarna har hängt precis över Martorp och att byltet ens sågs ovanifrån? Har du varit på plats och sett exakt var byltet låg? Nej, naturligtvis inte för du kommer ju ingenstans. Jag tror att helikoptrarna som användes i början av söket var där för att hitta offret inte bylten som ligger gömda i rishögar. Dina konspirationsteorier börjar väl spåra ur en hel del vid det här laget? Har du någon som helst aning om varför någon skulle vilja sätta dit din käre vän mördarlitauern för mordet på flickan? Har du en enda teori om detta eller går allt ut på att du fått på nöten av rättsväsendet själv och nu försöker hämnas genom att sitta här och förtala allt och alla. Ge oss ett fullständigt scenario hur det har gått till och vem som har mördat flickan istället för att skriva massa skit.
2016-01-09, 18:10
Medlem
Det finns många kända namn där ute som skulle ta tillfället i akt att visa upp sina gedigna kunskaper i media genom att påtala tvivel i en bristfällig utredning. Men när den samlade eliten är helt eniga och istället berömmer utredningen när FUP blev känd så finns det inte så mycket att orda om. En utredning som höll hela vägen för att en enad rätt skulle döma N till livstids fängelse.

Nu ska den upp en sista gång i hovrätten och vad skulle göra skillnad denna gång ? Jag håller det för helt osannolikt att +4 DNA träff inte skulle vara bevis nog även i hovrätten. Jag hoppas även den köpta DNA "experten" kommer att förklara hur Irinas DNA kunde hamna på Lisa Holm.

Vilken lättnad för Lisa Holms familj när detta är över.
2016-01-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hon fick några dagar på sig att förbereda och läsa fupen /slasken. Nu har hon haft tid och dessutom fått tips från olika expertis. Skaraborgs TR hade liksom lite brått att få rättsprocessen att gå i lås.

Vad yrar du om. Hon bestämmer själv hur lång tid hon behöver. Det gör hon upp med ÅK det är inget som TR lägger sig i.
2016-01-09, 18:34
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha, inte alltid ordning (papphammar-varning) men har ett bra minne iaf.
Det är vissa partier som inte talar för skyddande av brottsling i hennes berättelser samt att hon är spontan och lite naiv. Hon ber ju om att få berätta om hans bekymmer med potensen mitt i allt. Jag tror det är en sanning men i hennes lilla bubbla är det nog ett tecken på att han inte kan ha gjort nåt..

Tror du underskattar IB i det avseendet. Just där ljuger nog IB i avsikt att skydda sin man. I annat fall hade hon inte valt att ta upp den biten.
2016-01-09, 18:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Att hon inte skulle vilja närvara var väntat. Det går helt i linje med hur advokat Rönnbeck arbetar kring detta mål. Ett vidrigt sexualsadistiskt mord på ett barn med besvärande DNA-bevis viftar hon bort. Ett vanligt polisförhör med förhörsledare, advokat närvarande, tolkar vill hon få till tortyrliknande metoder och polisbrutalitet. Irinas hjärtproblem och viljan att lämna sitt barn hemma i Littauen hindrade inte henne tidigare när hon valde att följa med sin make hit till Sverige.
Ja, jag reagerade på det samma och skrev förut typ vilket argument..
Irina lämnade sin son, valde att flytta till NB och har varit från sonen i drygt 2.5 år. Anledningen att hon är med sonen nu är snarare via det som skett.
Citat:
– Hon är rädd efter sina kontakter med svensk polis. Dessutom är hon inte frisk. Hon har en hjärtsjukdom och högt blodtryck och dessutom så har hon ett barn att ta hand om.
2016-01-09, 18:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tror du underskattar IB i det avseendet. Just där ljuger nog IB i avsikt att skydda sin man. I annat fall hade hon inte valt att ta upp den biten.
Jag skriver ju det? Han kan mycket väl ha problem med potensen och hon tar fram detta som ett argument.
Citat:
Jag tror det är en sanning men i hennes lilla bubbla är det nog ett tecken på att han inte kan ha gjort nåt..
Skillnaden ligger i att jag inte tror det är ett påhitt men i hennes värld ett tecken på att han inte kan vara en förövare - och samtidigt ett försök till försvar.
Citat:
Det enda bara, vad som gäller sex, eh ja han har svårt att få det upp, och jag måste, det är jag
som måste jobba ordentligt
Har han svårt och få stånd?
Mmm
Mmm, ja
Ja
Har det alltid varit så eller är det?
Alltid
Mmm
Och första gången var det helt misslyckat
Mmm, mmm
Och det brukar vara så när det går väldigt bra att han dricker och morgonen därpå, brukar han
få stånd, då fungerar det
Senast redigerad av develi 2016-01-09 kl. 18:46.
2016-01-09, 18:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Precis!
Polisen letade efter en saknad flicka.
Nerijus försökte få alibi för flickan han dödat.
Endast han kunde ju veta vad som inträffat just då, endast han behövde alibi.
Alibi för tidpunkten för mordet och färden till Martorp med kroppen.
Alibi hade ej behövts om Lisa bara varit saknad.

Att inte ens förstå att det här tydligt visar att Nerijus är mördaren tyder på förnekelse av fakta.
Hur ska man förstå att det här tydligt visar att NB är mördare, och inte att han har begått ett annat lagbrott och därför vill ha alibi?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in