Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Hur vet du det? Första berättelsen kan vara en överenskommelse mellan IB och AB.
Om du tänker till, så bad Nero sin fru och bror att ljuga, långt innan man hade hittat Lisa. Bara den omständigheten att Nero skulle som oskyldig spekulera i att en flicka han inte känner är mördad och att han riskerar bli misstänkt, är befängt.
Är det inte märkligt att Nero utgår från värsta scenario om en flicka han aldrig haft att göra med, innan vi andra, ens kom på tanken att Lisa skulle hittas lustmördad och dessutom i ett skåp? Ingen annan än mördaren hade ens kommit på tanken att ha en sådan fantasi. Just för att det var det som hade skett, och Nero var den enda som hade anledning att frukta sökinsatsen.
Om en flicka skulle vara borta i mitt bostadsområde skulle jag tänka, typ att jag hoppas hon hittas snart och att hon är hos en kompis. Just för att jag inget vet om familjen, och inte känner dem.
En sak är säker, jag skulle aldrig komma på tanken att jag eller någon i min familj skulle kunna bli misstänkta för mord, på en flicka vi inte känner, när jag inte ens vet om hon på rymmen eller kanske grälat med sin mamma! Skulle jag ana efter några dagar att något hemsk har hänt, skulle jag utgå ifrån allt annat än det hemska brott denna sak handlar om.