2016-01-09, 18:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur ska man förstå att det här tydligt visar att NB är mördare, och inte att han har begått ett annat lagbrott och därför vill ha alibi?
Diskussionen utgår från att han beter sig extremt suspekt - men för övrigt i din griftefrid kan du väl berätta för oss?
2016-01-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LGW var lite frusterad under yppandeförbudets tid och skrev om sina farhågor i sommarens krönikor. Efter att FUP släpptes har han bara öst beröm över utredningen och det gedigna polisarbetet. Inga tvivel om att det är rätt man som sitter har ens andats.

Det är där jag anser att GW har fel, när han samtidigt är väldigt kritisk till motionsspårsmordet så borde han på samma sätt se att det finns obesvarade frågeställningar i Lisa Holmfallet, som att mordet knappt med en person kan utförts på cirka 50 minuter och där måste man räkna in den tid det tog för NB att ta sig hem också.
Sedan detta att det är ett "sexmord" utan att kroppen besudlats sexuellt, det sätter jag som ett väldigt stort frågetecken efter med tanke på verksamheten i grannrummet, det borde GW också gjort, känns lite småsenilt av GW att missa en sådan fundamental grej.

Bara för att NB gör A i ena rummet behöver det inte betyda att han gör B i andra rummet.

Och stämplingen som en sexualsadistisk mördare är för mycket Thomas Quickvibbar för att jag ska tro på det, det känns som svartmålning av en person.

I Qiuck fallet har vi facit i dag, med tanke på detta så är jag säker på att det handlar om något helt annat i detta fall, men vad vet jag inte, skulle inte förvåna mig att det var ett rånförsök som maskerats som sexmord, finns ju massa konstiga typer på landsbygden som går på knark och behöver snabba pengar och den som går sist från ett Cafe kan ju tänkas ha dagskassan.

Ska bli mycket intressant och se om rättegången kommer ge några nya infallsvinklar.
2016-01-09, 18:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Diskussionen utgår från att han beter sig extremt suspekt - men för övrigt i din griftefrid kan du väl berätta för oss?
Att han beter sig extremt suspekt är inte mordbevis.
2016-01-09, 18:58
Medlem
JV som anklagades för mordet av halva internet står anklagad för 3 misshandel, 2 skadegörelse, 4 ofredande, 2 sexuellt ofredande, 1 stöld, 3 olaga hot och 3 snatteri
2016-01-09, 19:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Att han beter sig extremt suspekt är inte mordbevis.
Jag skrev ju att du kan förklara dig, varsågod - annars blir det bara ett irrationellt instick. Ingen påstår att detta är ett mordbevis, TR gick knappast via denna del - eller hur? Utöver detta så var det ett extremt suspekt beteende att begära alibi.
2016-01-09, 19:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag skrev ju att du kan förklara dig, varsågod - annars blir det bara ett irrationellt instick. Ingen påstår att detta är ett mordbevis, TR gick knappast via denna del - eller hur? Utöver detta så var det ett extremt suspekt beteende att begära alibi.
Den jag svarade påstår att det tydligt visar att NB är mördare. Påstår denne då inte att det är bevis?
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Precis!
Polisen letade efter en saknad flicka.
Nerijus försökte få alibi för flickan han dödat.
Endast han kunde ju veta vad som inträffat just då, endast han behövde alibi.
Alibi för tidpunkten för mordet och färden till Martorp med kroppen.
Alibi hade ej behövts om Lisa bara varit saknad.

Att inte ens förstå att det här tydligt visar att Nerijus är mördaren tyder på förnekelse av fakta.
2016-01-09, 19:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Den jag svarade påstår att det tydligt visar att NB är mördare. Påstår denne då inte att det är bevis?
Hahahahaha - jag har varit med hela den diskussionen från start. Ingen har problem att veta vad domen utgår från. Däremot är det så extremt talande - via att yra om DNA, spår, begära alibi, be dem att inte säga att han tvättat kläderna - att det pekar mot NB alltihop. Mer nöjd så?
Skilj på reflektioner och juridiska domslut - den förmåga har folk i diskussionen.
Du gör en höna av en fjäder. Såtillvida du inte vill diskutera nåt annat kring ämnet?
2016-01-09, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det har polisen sett till, att det blivit så ja.
Först utövas skrämsel och kränkningar mot en skör människa - sedan vänds det mot den sköra människan.
Det är en rättsskandal i sig.

Ja i dina fantasier har du fått för dig att det utövas skrämsel och kränkningar mot Hustrun.
Hon tycks ju lida av dåliga nerver och kanske blir rädd om en vanlig person talar med henne.
Men allt handlar om ett mord på en lite flicka, och då måste Polisen ställa frågor.

Om hon har något att dölja, så kanske hon tycker frågorna är otrevliga.

Att du ska sitta och förtala Polis m.m. tycker jag tyder på att du själv kanske har dåliga erfarenheter av att sitta i Polis-förhör, och att dina fantasierar kommer därifrån.
Men Du sitter ju och försöker skydda mördar litauern, genom att hitta på saker som inte är sanna.
Ang. Jackan och hjälm som låg i rishögen så låg de inte rakt fram efter maskin spår.
Sakerna låg mer på baksidan av rishögen, och för att se dessa var man tvungen att kliva upp
på en jordhög med nässlor så man först då kunde se jaka och hjälm. Se FUP.

Att du nu i 7 månader vägrar att inse Fakta, talar sitt tydliga språk.

Du har ju ingen skam i kroppen, och ingen respekt heller för offer och hennes familj.
Det finns inte ord....jag skulle vilja säga om ditt omdömeslösa uppträdande i ett mord på en liten flicka, av en galen sexlitauern-mördare.

Med alla bevis-Fakta-Teknisk undersökning-VITTNEN-m.m. och även broderns berättelse om att NB
inte var hemma den aktuella tiden, då NB själv påstod att han var hemma. (Lögn av NB).
Det spelar ingen roll hur folk försöker förklara för dig om alla fakta, du vill ändå försvara en Mördar-litauern, så man måste ju undra om det kan vara en kompis till dig.

Polisen har gjort ett utmärkt jobb, att Hustrun inte vill/törs komma till Sverige tyder på att hon inte har rent mjöl i påsen.

Skämmas och åter Skämmas tycker jag Du bör göra, som förtalar folk på det sätt du hela tiden gjort.
De sista orden jag vill säga till dig avstår jag ifrån.....Då dessa ord är inte lämpliga på den här tråden.
Senast redigerad av HYDRA2016 2016-01-09 kl. 19:15.
2016-01-09, 19:21
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag har sett. Och? Det syns tydligt på håll.
Vet du vad militären som parkerade i Martorpsbacken gjorde kvällen innan med alla sina bilar?

Det var väl då det gick ett billarm?

Jag ser att ni diskuterat fynden i rishögen, dvs hjälm och jacka.

Det betyder säkert inget men det är ändå ett konstigt sammanträffande att den 11/6 Kl 09:20, dagen innan sakerna i rishögen och Lisa hittas, så ringer pappa Holm till polisen och ändrar uppgifterna om hjälmen.

Citat:
Ursprungligen postat av FUP s. 424
Stefan ringde och meddelade att han lämnat fel uppgifter om lisas hjälm.
Den hjälm som Lisa hade på sig på söndagen var en spräcklig silverhjälm med svart och vitt mönster. På framsidan på hjälmen stod texten: HJC HELMET.
2016-01-09, 19:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hahahahaha - jag har varit med hela den diskussionen från start. Ingen har problem att veta vad domen utgår från. Däremot är det så extremt talande - via att yra om DNA, spår, begära alibi, be dem att inte säga att han tvättat kläderna - att det pekar mot NB alltihop. Mer nöjd så?
Skilj på reflektioner och juridiska domslut - den förmåga har folk i diskussionen.
Du gör en höna av en fjäder. Såtillvida du inte vill diskutera nåt annat kring ämnet?
Just nu vill jag diskutera det du citerade, inte det du svarade. Har du något svar på det du citerade?
2016-01-09, 19:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Jag ser att ni diskuterat fynden i rishögen, dvs hjälm och jacka.

Det betyder säkert inget men det är ändå ett konstigt sammanträffande att den 11/6 Kl 09:20, dagen innan sakerna i rishögen och Lisa hittas, så ringer pappa Holm till polisen och ändrar uppgifterna om hjälmen.

Hur ser den första beskrivningen av hjälmen ut då, är det en väsentlig skillnad eller glömde han en bokstav i texten bara?
2016-01-09, 19:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Just nu vill jag diskutera det du citerade, inte det du svarade. Har du något svar på det du citerade?
Du har fått svar. Ha ett bra liv för övrigt. Svara gärna varför frågan om domslut berör dig? Felaktig dom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in