Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
LGW var lite frusterad under yppandeförbudets tid och skrev om sina farhågor i sommarens krönikor. Efter att FUP släpptes har han bara öst beröm över utredningen och det gedigna polisarbetet. Inga tvivel om att det är rätt man som sitter har ens andats.
Det är där jag anser att GW har fel, när han samtidigt är väldigt kritisk till motionsspårsmordet så borde han på samma sätt se att det finns obesvarade frågeställningar i Lisa Holmfallet, som att mordet knappt med en person kan utförts på cirka 50 minuter och där måste man räkna in den tid det tog för NB att ta sig hem också.
Sedan detta att det är ett "sexmord" utan att kroppen besudlats sexuellt, det sätter jag som ett väldigt stort frågetecken efter med tanke på verksamheten i grannrummet, det borde GW också gjort, känns lite småsenilt av GW att missa en sådan fundamental grej.
Bara för att NB gör A i ena rummet behöver det inte betyda att han gör B i andra rummet.
Och stämplingen som en sexualsadistisk mördare är för mycket Thomas Quickvibbar för att jag ska tro på det, det känns som svartmålning av en person.
I Qiuck fallet har vi facit i dag, med tanke på detta så är jag säker på att det handlar om något helt annat i detta fall, men vad vet jag inte, skulle inte förvåna mig att det var ett rånförsök som maskerats som sexmord, finns ju massa konstiga typer på landsbygden som går på knark och behöver snabba pengar och den som går sist från ett Cafe kan ju tänkas ha dagskassan.
Ska bli mycket intressant och se om rättegången kommer ge några nya infallsvinklar.