2016-01-10, 13:21
Medlem
CatTheHunters avatar
Är det fastställt datumen på avföringen i ladan NB:s? Mördare blir ju skitnödiga efteråt sägs det och han själv påstod väl att det var sen långt tidigare?

Mordoffer brukar också avge avföring/urin när de stryps eller hängs.
2016-01-10, 13:23
Medlem
Intressant att HA säger att hon "kände omedelbart att något var fel". Varför då?
Hon såg också några "klämda grenar" i dörren.

Varför säger hon så när vi vet att militären Björn Sahl tittat in i boden några timmar innan och inte känt något alls trots sin militära träning? Stoppade han in några "grenar" också för säkerhets skull då? För att visa något?

Hur skumt som helst. Ju mer som sägs i media desto mer känns det som om något verkligen är mörkat i det här fallet.

Vill påpeka att det är 87 cm upp till dörren i boden.
2016-01-10, 13:24
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Att inte du är rättsläkare då som vet bättre än expertisen i detta fall.

Att undersökningen i och omkring boden kvällen och natten den 12-13 juni tog tid beror på den oerhört gedigna försiktighet som personal arbetade efter. Vilket framgår av förhör med HA.

Torde väl sunt förnuft säga när ett lik är insparkat i ett skåp på 24 cm brett. Jaa, sparkat för du kan aldrig få in LH död där annars som svar på dumma kommentarer som alltid följer. FUP blånader på höger underben bland annat av trubbigt föremål.
2016-01-10, 13:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Och varför fick NB livstid då? För att han arbetat i ladan och i närheten av mordplatsen eller.....
För att han hade förklaringsbörda. Det var inte domstolens sak att förklara DNA:t, det kunde han göra själv.
2016-01-10, 13:29
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Intressant att HA säger att hon "kände omedelbart att något var fel". Varför då?

Varför säger hon så när vi vet att militären Björn Sahl tittat in i boden några timmar innan och inte känt något alls trots sin militära träning? Stoppade han in några "grenar" också för säkerhets skull då? För att visa något?

Hur skumt som helst. Ju mer som sägs i media desto mer känns det som om något verkligen är mörkat i det här fallet.

Brukar växa upp sly där inte man använder byssjan och syntes väl att dörren använts öppnats. Polis går ofta på magkänsla. Kanske inte LH var där när Björn tittade in, låg i närheten... nä glöm det inte vet jag inte, gissade filosoferade kring vad du sa.
2016-01-10, 13:29
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Att inte du är rättsläkare då som vet bättre än expertisen i detta fall.

Att undersökningen i och omkring boden kvällen och natten den 12-13 juni tog tid beror på den oerhört gedigna försiktighet som personal arbetade efter. Vilket framgår av förhör med HA.

Fattar du inte hur korkat och risikabelt det är att skicka samma läkare, som just har kropsundersökt och skrapat sår-blod mm på dom misstänkta mördarna, direkt över och undersöka mord-offret ?
2016-01-10, 13:34
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
För att han hade förklaringsbörda. Det var inte domstolens sak att förklara DNA:t, det kunde han göra själv.

Han har inte levt upp till sin förklaringsbörda; han har ju inte ens "träffat" Lisa ....... slutade tro på tomten när jag var 5 år.

Vad säger du om det här med avföringen, alltså den de hittade i ladan? Har sökt men inte hittat något datum, en del mördare blir skitnödiga efter ett mord vad jag hört? NB själv påstod att det var tidigare på våren han gjort det i rännan (varför man nu gör det när det fanns toalett, för mig obegripligt, men men men.... stämmer bättre att han farit ut där efter mordet och det stod ju en toarulle där inne i slakthuset/byggnaden på bänken.
2016-01-10, 13:37
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Fattar du inte hur korkat och risikabelt det är att skicka samma läkare, som just har kropsundersökt och skrapat sår-blod mm på dom misstänkta mördarna, direkt över och undersöka mord-offret ?

Du drar felaktiga slutsatser av informationen.
2016-01-10, 13:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Det är ju liklukten hon avser när hon säger att hon kände att något var fel. Hon känner igen lukten av död kropp, hon är ju polis så det är inget märkvärdigt med det vet du.
2016-01-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nej du har inte tolkat mitt inlägg rätt.

Rättsläkare Lena Ström Leerech kan ha konatminerat Lisa's tillhörigheter med NBs blod och DNA iom att hon 1 timme och 40 minuter innan hon undersöker Lisa i boden på Martorp, undersökte NB's kropp spårsäkrade och skrapade hans sår (blod)

På samma sätt kan Lena Ström Leerech ha kontaminerat Lisa's trosor med IBs DNA iom hon 1 timme och 50 minuter innan hon undersöker Lisa i boden på Martorp, undersökte IB's kropp och spårsäkrade från IB's kropp.

Och det är, som du vet, inte jag som skal föra bevis i HR utan det är IR, och med IRs nya DNA expert vittne, ja så får vi väl se vad dom kan använda mina uppgifter till.

Om du läser mina tidigare inlägg och inlägget efter det du svarade på, var det ett exempel på hur en vansinnig diskussion kan framstå som seriös, när en seriös person (jag) diskuterar med en alternativteoretiker (dig). Denna diskussion mellan dig och mig är ett exempel på hur knäppt det blir när stolligheter får ett seriöst bemötande.

Kan du analogt tänka dig att det kommer i en skrivelse till en hovrätt med allt det du framför och att de måste överväga hur de ska ta ställning till olika yrkanden och bevis? Göra avvägningar om fri bevisföring i relation till avvisning av nonsensbevis? Med en massmedial advokat som klagar till media, där inte en enda jurist jobbar på en tidning när olika fall ska bevakas.

Jag har faktiskt läst i tidningen att dessa utspel tolkas som att mördar-Nero har en advokat som ger allt för sin klient…

För att ha kvar fokus på rättssäkerhet, så vill jag framföra att Mördar-Nero får en rättvis rättegång trots att han inte har ett försvar. I detta fall har systemet ett fundament som gör att alla vi andra som inte tror på konspirationer mot Nero, kan sova gott om nätterna. Men det beror på att alla andra sköter sig, och bemöter dig eller Inger Rönnbäck, så som ni förtjänar.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-01-10 kl. 13:45.
2016-01-10, 13:43
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Kanske OT men man kan ifrågasätta NBs påstådda yrkesskicklighet och arbetsmässiga nogranhet när man ser bild av aktuellt fönsterbläck i FUP. Den monteringen av bläcket hade inte klarat en besiktning.

HA HA ja det har jag tänkt på också vilken jävla klant ! Katten hade gjort det bättre
Dessa balter kommer hit och kallar sig för Hantverkare ! men dom kan inte ett skit .
Jag har en hel del erfarenhet av odugliga balter från mitt jobb , men dom är BILLIGA !!!
2016-01-10, 13:44
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Brukar växa upp sly där inte man använder byssjan och syntes väl att dörren använts öppnats. Polis går ofta på magkänsla. Kanske inte LH var där när Björn tittade in, låg i närheten... nä glöm det inte vet jag inte, gissade filosoferade kring vad du sa.

LH var i skåpet sen söndag kväll. KB såg skåpet på tisdagen och reagerade inte. Inte heller HA trodde att LH fanns i skåpet. Hon kände dock liklukt i boden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in