2016-01-10, 14:11
Medlem
Zaedrewss avatar
De som yrar om asylrätt borde läsa på om denna. Finns ingen asylrätt alls som innebär att Sverige måste göra i princip måste göra medborgare av alla som kommer hit. Asylrätt innebär tillfälligt djävla skydd sedan tillbaka dit du kom ifrån. Hur skulle liksom världen funka om de dårar som tror asylrätt innebär medborgarskap och för alltid skydd bara du frågar om det skulle gälla överallt? Du har rätt att fråga om asyl men som land har du rätt att neka det och asylrätt innebär just bara temporär asyl.
2016-01-10, 14:14
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
http://www.dn.se/nyheter/varlden/kvi...n-inte-offras/

Ett 90-tal ensamkommande attackerade kväll efter kväll unga tjejer i Kungsträdgården förra sommaren. Polisen lyfte bort dem, men ingen är dömd, skriver DN nu och sätter ned foten: Unga tjejer ska kunna festa och ha roligt, utan att angripas. Absolut.

Saknar polisen verktyg för att få ordning mer än för stunden? Behöver vi stifta nya lagar? Är det fler överfall som mörkats eller hamnat i medieskugga, som DN uttrycker det?

Vad säger Unni Jerndal, exjournalist, numera ansvarig för vad polisen säger, och inte säger? Är polisen tystad, eller censurerar de själva? Vi vet att det brinner, vilket är helt oacceptabelt. Så hur skyddar polisen vanligt folk från det kaos som omgärdar processerna runt ensamkommande, både på stan, runt boendena med mera?

Hur många ensamkommande finns det i Sverige nu? Om en bråkdel är grisar, vad säger deras kompisar som blir våldtagna…? Den här gruppen, är inte som du och jag. När ska folk förstå?

Märklig rubrik på denna tråd, måste jag säga. På vilket sätt "mörkar" DN händelserna i Kungsträdgården? Det är ju DN som i din länkade artikel drar fram just den händelsen!
2016-01-10, 14:17
Medlem
Signalkabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Obi-Wan-Kenobi-
Ifall du kränker någon sexuellt med trakasserier eller tafsar någon på bröstet så är inte det våldtäkt.

Det är en kränkning för det fria samhället på det sättet att män helt plötsligt blir anklagad för de grövsta brotten (våldtäkt) och riskerar flera år i fängelset trots att det egentliga brottet egentligen ska klassas som sexuella trakasserier.

Liknande jämförelse kan dras med övriga brott. Bara för att man begår ett brott så måste man vara försiktig med fängelsestraffets längd. Ifall ett land delar ut långa straff lätt då kan de missbrukas lätt i syfta att frihetsberöva folk i politiska syften.
Tack för utvecklandet. Vi vet faktiskt inte vilken typ av sexuella trakasserier som pågick, så vi släpper det då vi även drar OT.

Tillbaka till tråden så ser vi att WAS, enligt deras hemsida

Citat:
har ett stort fokus på att skapa en trygg och trevlig miljö för alla.

På We Are Sthlm jobbar handplockade ordningsvakter i en välutbildad säkerhetsorganisation som har ett nära samarbete med polis, fältassistenter, frivilligorganisationer, brandförsvar och sjukvårdspersonal.

Tillsammans jobbar vi för att festivalen blir en trygg plats att vara på – en ungdomsfestival med närvarande vuxna.

Vilka dessa "handplockade ordningsvakter" är anar man under rubriken Slasktexter :
Citat:
"Från säk: I år samarbetar vi med: Farsor och morsor på stan, UMV från Sollentuna, Ortens Favoriter från Tensta SAFE."

Vad har Ortens Favoriter att säga? Såg inga av deras "handplockade vakter" något?

Här, en liten informationsfilm om Unga Mot Våld Sollentuna. Intressant nedslag i dagens Sverige.

Som 14-årig svensk flicka så möts jag alltså av halvkriminella invandrarungdomar som får betalt av kommunen för att inte kaoza, vilka starkt påminner om de som till vardags kallar mig för svennehora, de återfinns också i publikhavet. Under konserterna blir jag upprepade gånger sexuellt antastad utav ensamkommande flyktingvuxna och festivalen samarbetar med Taxi020 som torde ha de mest våldtäktsbenägna förarna. Helvete, sexuellt villebråd de luxe, hela kvällen.

Trygghet. Säkerhet.

Edit: Polisens sammanfattning, författad av Hesam Akbari, har postats i flera trådar, men tenderar att försvinna.

"Det har varit förhållandevis få brott och få omhändertagande med tanke på deltagarantalet."
Senast redigerad av Signalkabel 2016-01-10 kl. 14:44.
2016-01-10, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Obi-Wan-Kenobi-
Dude, lär dig vad våldtäckt är. Såvitt jag vet blev ingen våldtagen utan sexuellt trakasserad och ofredad.

En av målen med invandrningspolitiken är att göra Europeiska länder mindre fria, likt mellanöstern länder. T.ex. finns förslag efter Köln-mobben om att sexuell utpressning ska jämställas med våldtäckt, vilket är en grov inskränkning för det Fria Samhället.

Ja du kan ju inte ens stava rätt. VÅLDTÄKT.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Märklig rubrik på denna tråd, måste jag säga. På vilket sätt "mörkar" DN händelserna i Kungsträdgården? Det är ju DN som i din länkade artikel drar fram just den händelsen!

Det hände i somras, igår skrev DN om saken. När de visste att Chang Frick skulle gå ut med fakta. Vad kallas det i din värld, fördröjning?

Polisen har inte nämnt det överhuvudtaget.
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:

Det har blivit förvirrat för det är flera mörkningar och trådar.

DN skriver nu i januari att polisen mörkar.

Samtidigt avslöjar Nyheter Idag nu att DN tipsades redan i augusti om händelsen i Sthlm men att de inte ville följa upp alls. Dvs DN mörkade då.

Nyheter Idag har ett väldokumenterat case.

Historien briserar vid precis rätt tillfälle! Äntligen får vi en smoking gun som bevisar den korrumperande mörkläggningen inom svenska media. Detta kommer att inte att tas upp av "neutrala" SVT eller av de andra tidningarna som hade kontaktats av ögonvittnet i artikeln. Däremot kommer folk att länka vidare denna artikel från Nyheter Idag. Efter några dagar kommer nog någon norsk, dansk eller finsk tidning att spinna vidare på det. Förhoppningsvis kommer senare också brittiska (och kanske tyska) tidningar att ta upp detta. Vid det laget blir det omöjligt för MSM i Sverige att hindra den passivt mediekonsumerande befolkningen att veta vilken ohygglig medial skandal denna (och all annan mörkläggning) är.

DN:s vidriga skenhelighet kunde inte framstå tydligare.

Fricks artikel är välskriven och verkar väl underbyggd.

Ett genombrott för Nyheter Idags varumärke!

Tillägg: här är den "konkurrerande" tråden:

(FB) Så mörkade DN omfattande sexövergrepp i centrala Stockholm
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2016-01-10 kl. 14:23.
2016-01-10, 14:19
Medlem
Citat:
Märklig rubrik på denna tråd, måste jag säga. På vilket sätt "mörkar" DN händelserna i Kungsträdgården? Det är ju DN som i din länkade artikel drar fram just dejn händelsen!
http://www.friatider.se/dn-m-rkade-s...ungstr-dg-rden
2016-01-10, 14:19
Medlem
Hur man som svensk kvinna och feminist kan ställa sig och säga att det här är normalt beteende även bland vita män är bortom mig. Jag som 20-någonting tjej har aldrig i mitt liv tagit en omväg runt ett gäng svenska killar. Kanske dags att börja uppskatta samhället vi lever i, även om det inte är 100% komplett.
2016-01-10, 14:20
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Den var bra den här bilden! Älskar publikhavet!

http://nyheteridag.se/wp-content/upl...kungsan650.jpg

Ganska mörkt där i mitten. Måste vara svårt för polis/åklagare att se vid ev. brottsgärning mha kameraövervakning. Det kanske finns olika filter etc i och för sig.
2016-01-10, 14:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Moderatorn har ändrat titeln. Ursprunglig titel var:

"DN vaknar: Polisen mörkar att ensamkommande attackerar tjejer i Kungsträdgården"

vilket passar bättre med TS trådstart. Men det har kommit fram ny fakta under dagen. Det visade sig att även DN mörkade i somras. Eller snarare, det var nog DN som mörkade mest, inte polisen.

Det mesta som du behöver veta står här:

Citat:
Så mörkade Dagens Nyheter omfattande sexövergrepp i centrala Stockholm

http://nyheteridag.se/sa-morkade-dag...ala-stockholm/
2016-01-10, 14:52
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Det hände i somras, igår skrev DN om saken. När de visste att Chang Frick skulle gå ut med fakta. Vad kallas det i din värld, fördröjning?

Polisen har inte nämnt det överhuvudtaget.

Jag har inte läst alla inlägg och visste inte att DN hade tipsats tidigare.
2016-01-10, 15:06
Medlem
Vi skall nog vara lite försiktiga trots allt. Psykologen och Polisen kan ha haft en egen agenda.

Låter helt otroligt att 300 ofredanden, varav få förmodligen polisanmäldes, kunnat gå övrig media förbi alternativt "mörkats".

Borde också funnits mer om detta på sociala medier vid tidpunkten - eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in