Citat:
Ursprungligen postat av
-Obi-Wan-Kenobi-
Ifall du kränker någon sexuellt med trakasserier eller tafsar någon på bröstet så är inte det våldtäkt.
Det är en kränkning för det fria samhället på det sättet att män helt plötsligt blir anklagad för de grövsta brotten (våldtäkt) och riskerar flera år i fängelset trots att det egentliga brottet egentligen ska klassas som sexuella trakasserier.
Liknande jämförelse kan dras med övriga brott. Bara för att man begår ett brott så måste man vara försiktig med fängelsestraffets längd. Ifall ett land delar ut långa straff lätt då kan de missbrukas lätt i syfta att frihetsberöva folk i politiska syften.
Tack för utvecklandet. Vi vet faktiskt inte vilken typ av sexuella trakasserier som pågick, så vi släpper det då vi även drar OT.
Tillbaka till tråden så ser vi att WAS, enligt deras hemsida
Citat:
har ett stort fokus på att skapa en trygg och trevlig miljö för alla.
På We Are Sthlm jobbar handplockade ordningsvakter i en välutbildad säkerhetsorganisation som har ett nära samarbete med polis, fältassistenter, frivilligorganisationer, brandförsvar och sjukvårdspersonal.
Tillsammans jobbar vi för att festivalen blir en trygg plats att vara på – en ungdomsfestival med närvarande vuxna.
Vilka dessa "handplockade ordningsvakter" är anar man under rubriken
Slasktexter :
Citat:
"Från säk: I år samarbetar vi med: Farsor och morsor på stan, UMV från Sollentuna, Ortens Favoriter från Tensta SAFE."
Vad har
Ortens Favoriter att säga? Såg inga av deras "handplockade vakter" något?
Här, en liten informationsfilm om Unga Mot Våld Sollentuna. Intressant nedslag i dagens Sverige.
Som 14-årig svensk flicka så möts jag alltså av halvkriminella invandrarungdomar som får betalt av kommunen för att inte kaoza, vilka starkt påminner om de som till vardags kallar mig för svennehora, de återfinns också i publikhavet. Under konserterna blir jag upprepade gånger sexuellt antastad utav ensamkommande flyktingvuxna och festivalen samarbetar med Taxi020 som torde ha de mest våldtäktsbenägna förarna. Helvete, sexuellt villebråd de luxe, hela kvällen.
Trygghet. Säkerhet.
Edit:
Polisens sammanfattning, författad av Hesam Akbari, har postats i flera trådar, men tenderar att försvinna.
"Det har varit förhållandevis få brott och få omhändertagande med tanke på deltagarantalet."