Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-10, 22:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Som vanligt har du inte förmågan att se till helheten.

"Visst är det möjligt, men är det sannolikt", som någon skrev tidigare. Nej inte särskilt. LH placerades i skåpet strax före 19.30 den 7:e juni, att påstå annat är bullshit!

Förklara då det nedtrampade gräset om du kan
2016-01-10, 22:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jo det är 100% korkat, 5 dagar är ju snabbt särskilt för ett planerat sexual sadistiskt lustmord, om det nu är det
Dessutom, även en total idiot vet med 100% säkerhet att när en vacker blond teenage flicka försvinner och utan tvivel snabbt kommer att misstänks mördad, ja DÅ blir det ett fall som hela landet följer och polisen med.
Så korkat det är det...otvivelaktigt!
Men här har vi allt en som rör ordentligt med begreppen.

1. En sexualsadist - vilket mordet helt klart indikerar på iom flera meter silvertejp runt huvudet, snara, strypning, hängning och naken - planerar genom sin fantasi.
Han kan således ha gått i månader eller år och blivit kåt på denne sjuka fantasi.

2. Han beslutar sig för att iscensätta sin fantasi. Han börjar planera om hur det ska ske på bästa sätt i hans sjuka värld.

3. Platser, genomförande, dumpningsplats samt hur han inte ska upptäckas. Dvs upptäckas mer än normalt och som inte är uppseendeväckande.

4. Han inväntar sen rätt tillfälle. Det optimala, det möjliga utifrån tid, plats, offer.

5. Han slår till. Resten kan du läsa i FUP eller via TR.
2016-01-10, 22:17
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Förklara då det nedtrampade gräset om du kan

Ja du......boden har stått oanvänd sen 2006, de som jobbar där vet att ingen rör sig vid den platsen dagligdags.

På tisdagen ser en anställd på gården att, när han letar efter något som kan ha med LHs försvinnade att göra, att gräs är klämt i dörren. En dörr som ingen, vad han vet, har använt på åratal. Han ser även att gräs är nertrampat där ingen borde ha gått. Alltså tror han att någon annan har varit där och letat. Han öppnar dörren till boden och ser inget annat än det han förväntar sig att se. Samma syn ser HA 3 dagar senare. Inte heller hon reagerar på skåpen.
2016-01-10, 22:17
Medlem
Citat:
Jo det är 100% korkat, 5 dagar är ju snabbt särskilt för ett planerat sexual sadistiskt lustmord, om det nu är det
Dessutom, även en total idiot vet med 100% säkerhet att när en vacker blond teenage flicka försvinner och utan tvivel snabbt kommer att misstänks mördad, ja DÅ blir det ett fall som hela landet följer och polisen med.
Så korkat det är det...otvivelaktigt!

Sökinsatsen bestod i att hitta en levande Lisa.
2016-01-10, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja du......boden har stått oanvänd sen 2006, de som jobbar där vet att ingen rör sig vid den platsen dagligdags.

På tisdagen ser en anställd på gården att, när han letar efter något som kan ha med LHs försvinnade att göra, att gräs är klämt i dörren. En dörr som ingen, vad han vet, har använt på åratal. Han ser även att gräs är nertrampat där ingen borde ha gått. Alltså tror han att någon annan har varit där och letat. Han öppnar dörren till boden och ser inget annat än det han förväntar sig att se. Samma syn ser HA 3 dagar senare. Inte heller hon reagerar på skåpen.
.
Citat:
Vi har trott hela tiden att någon haft henne, gömt henne. Vi har letat jätte mycket. Känns väldigt obehagligt nu när jag vet att hon hittats därinne att jag var där inne och letade. Christoffer uttrycker frågor kring utifall han skulle hittat henne där, skulle han kunnat rädda henne då. Han känner ångest över att han inte letade mer noggrant.
2016-01-10, 22:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men här har vi allt en som rör ordentligt med begreppen.

1. En sexualsadist - vilket mordet helt klart indikerar på iom flera meter silvertejp runt huvudet, snara, strypning, hängning och naken - planerar genom sin fantasi.
Han kan således ha gått i månader eller år och blivit kåt på denne sjuka fantasi.

2. Han beslutar sig för att iscensätta sin fantasi. Han börjar planera om hur det ska ske på bästa sätt i hans sjuka värld.

3. Platser, genomförande, dumpningsplats samt hur han inte ska upptäckas. Dvs upptäckas mer än normalt och som inte är uppseendeväckande.

4. Han inväntar sen rätt tillfälle. Det optimala, det möjliga utifrån tid, plats, offer.

5. Han slår till. Resten kan du läsa i FUP eller via TR.
Eller så har vi en man som av en tillfällighet hittar en död, vacker flicka, klär av henne, njuter av åsynen och flyttar kroppen till Martorp där den inte kommer att hittas så länge han är i Sverige. Resten kan du läsa i FUP.
2016-01-10, 22:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller så har vi en man som av en tillfällighet hittar en död, vacker flicka, klär av henne, njuter av åsynen och flyttar kroppen till Martorp där den inte kommer att hittas så länge han är i Sverige. Resten kan du läsa i FUP.
..och så vaknade du alldeles kallsvett med näsan mitt i bröderna Grimms sagor. Jag utgår från FUP, gärningsbeskrivning, slutplädering, sakframställan och TR dom.
Så de extremt korkade scenario som du framfört i alla de varianter bortser jag från helt.

Men jag ska vara den första att gratulera dig om HovR skulle köpa nåt så långsökt.

# Förklaringsbörda
# Förtroendekapital (nekat in i kaklet i 6 månader)
# Rimlighet
Senast redigerad av develi 2016-01-10 kl. 22:30.
2016-01-10, 22:29
Medlem
Citat:

Det tycker du verkar rimligt?

Jag tror att dom finner ÅK utredning rimligare och fastställer TR domslut.
2016-01-10, 22:29
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ja, MPS startade onsdag och sökområdet utvidgades till att omfatta Martorp på torsdag. Det finns inga uppgifter om sök nattetid må-on, och sök görs bäst dagtid, oavsett hur många poliser, vänner, släkt, militär och andra styrkor som håller på. Alla måste vila en gång per dygn, och det görs bäst nattetid.

JA han kunde ju flytta henne då på natten, IB och AB skulle ju inte undra något ellerhur?
2016-01-10, 22:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
..och så vaknade du alldeles kallsvett med näsan mitt i bröderna Grimms sagor. Jag utgår från FUP, gärningsbeskrivning, sakframställan och TR dom.
Så de extremt korkade scenario som du framfört i alla de varianter bortser jag från helt.

Men jag ska vara den första att gratulera dig om HovR skulle köpa nåt så långsökt.

# Förklaringsbörda
# Förtroendekapital (nekat in i kaklet i 6 månader)
# Rimlighet
FUP motsäger inte mitt scenario. Sakframställan är åklagarens teori. TR skriver att den saknar förklaring.

Det behöver inte vara osant det man säger efter att ha nekat i sex månader, och scenariot är mer rimligt än att han mördade Lisa innan han skändade kroppen.
2016-01-10, 22:34
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:

JA det verkar ju sannolikt, ska vi ta den där sannolikhetsberäkningen igen?

osannolikt*osannolikt*verkligenotroligt= 1/100 miljarder, tänk för fan LOGISKT nån gång!!!
2016-01-10, 22:36
Medlem
develis avatar
Citat:
FUP motsäger inte mitt scenario. Sakframställan är åklagarens teori. TR skriver att den saknar förklaring.
Det behöver inte vara osant det man säger efter att ha nekat i sex månader, och scenariot är mer rimligt än att han mördade Lisa innan han skändade kroppen.
Rabbla på du. Du kommer ändå komma tillbaka i cirkelresonemang och bita dig själv i svansen:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in