2016-01-13, 12:34
Medlem
Theforeigners avatar
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...va-nya-vittnen

Lisa Holm-fallet: Bilevicius blixtinkallar två nya vittnen Godsägaren Arne Jönsson ska förhöras om den morddömdes tid som anställd hos honom
.
Publicerad 11:04 Uppdaterad 12:21

Citat:
"Vittnet ska höras angående de arbeten Nerijus Bilevicius gjort på godset, förhållandena i ladan vid tiden för Lisa Holms försvinnande, vad han i övrigt känner till rörande Nerijus Bilevicius, dennes broder och hustru och om de kontakter han haft med polisen i ärendet."

Undrar vad det kan röra sig om?

Kanske att han har berättat för polisen att hans son GJ sagt att det var en vit VW caddy han såg vid ladan då han åkte förbi den 7 Juni kl ca 18:56, men att det av någon anledning inte står i hans förhör i FUP ? (enbart min spekulation, men vi får väl se...)
2016-01-13, 12:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Man kan bara undra varför dom uppgifter inte nämnts i FUP? Passade inte till ÅK?
Det finns ett vittne till som såg Lisa åka moped kl. 18.37.
Det är märkligt varför inte IR plockade upp denna ur slasken inför TR om hon ansåg honom så intressant. Man kan undra vad hon sysslar med då det ter sig som ett väldigt baklänges förfarande. De är heller inte "primär"kallade i hennes överklagan utan ingår i nåt flummigt tillägg på slutklämmen.
2016-01-13, 12:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är märkligt varför inte IR plockade upp denna ur slasken inför TR om hon ansåg honom så intressant. Man kan undra vad hon sysslar med då det ter sig som ett väldigt baklänges förfarande. De är heller inte "primär"kallade i hennes överklagan utan ingår i nåt flummigt tillägg på slutklämmen.
Finns han i slasken?
2016-01-13, 12:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Finns han i slasken?
Tjatas det inte om ett tips, en som inte blev förhörd.
2016-01-13, 12:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej, det tjatas inte och det var inte svar på frågan. Om han inte har förhörts så är det fullt möjligt att han inte finns i slasken.
2016-01-13, 12:48
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Han är inte hörd förrän alldeles nyligen.
2016-01-13, 12:52
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Det var vittnet BB som själv kontaktade advokat IR För någon dag sedan!

Det är ju möjligt att polisen inte har återgivit BBs tipps på rätt sätt och att IR därför inte sett någon anledning att kontakta honom, och det är ju inte änns säkert att BB finns i slasken iom Lars Johansson i dag säger "- Han finns i vår databas. De uppgifter vi har haft sedan tidigare har vi inte bedömt som så intressanta, säger han.

Varför säger LJ inte "Han finns i slasken" om den info om BB nu finns där?
2016-01-13, 12:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, det tjatas inte och det var inte svar på frågan. Om han inte har förhörts så är det fullt möjligt att han inte finns i slasken.
Ok, vi säger att han hamnade i en papperskorg så slipper du tjata om det...

Vad jag i sin helhet undrar över är vad IR sysslar med med tanke på Alhems ord. Jag har tidigare ställt frågan kring hennes ospecade tillägg om "Begäran om ytterligare 2-3 vittnesförhör kan tillkomma."
Om denna då finns i slasken (häng inte upp dig!) och AJ fanns i FUP så undrar jag varför de inte åberopades i TR.
Skillnaden är väl om nya vittnesmål tillkommer som har bäring för målet.
Citat:
tyngdpunkten i processen ska ligga i tingsrätten. Det får absolut inte komma några överraskningar till hovrätten.
Citat:
I en rättsprocess i Sverige har man inga ess i rockärmen, alla uppgifter ska vara kända i förväg. https://www.gp.se/nyheter/sverige/1....sa-holm-fallet
2016-01-13, 12:59
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Vad jag i sin helhet undrar över är vad IR sysslar med med tanke på Alhems ord. Jag har tidigare ställt frågan kring hennes ospecade tillägg om "Begäran om ytterligare 2-3 vittnesförhör kan tillkomma."
Om denna då finns i slasken (häng inte upp dig!) och AJ fanns i FUP så undrar jag varför de inte åberopades i TR.

Undrar vad han kan ha att berätta?

En polis borde ju om han tycker sig ha något att komma med göra sig tillgänglig betydligt tidigare.
2016-01-13, 13:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Nej, vi säger inte att han hamnade i en papperskorg, och jag tjatar inte.

Det intressanta är varför BB:s iakttagelser inte bedömdes som intressanta av polisen, och varför den vill höra honom nu. Är han mer intressant nu när försvaret vill höra honom? Varför kan inte polisen vänta tills han hörs i domstolen? Finns det fler som polisen har bedömt som inte intressanta och därför har hemlighållit för försvaret?
2016-01-13, 13:04
Medlem
Vem har länk till FUP i närheten?
2016-01-13, 13:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, vi säger inte att han hamnade i en papperskorg, och jag tjatar inte.
Det intressanta är varför BB:s iakttagelser inte bedömdes som intressanta av polisen, och varför den vill höra honom nu. Är han mer intressant nu när försvaret vill höra honom? Varför kan inte polisen vänta tills han hörs i domstolen? Finns det fler som polisen har bedömt som inte intressanta och därför har hemlighållit för försvaret?
Är han mer intressant nu? Polis lär förhöra honom först - annars har de vänt på alla turordningar TR vs HovR och jag undrar likaväl om AJ som plötsligt dyker upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in