2016-01-13, 13:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Vem har länk till FUP i närheten?

http://www.homokozo.se/lh-fup.php
2016-01-13, 13:09
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Var har du hittat den uppgiften? Källa.

Citat:
Eftersom det finns i Alternativa teorier kan jag inte nämna det i denna tråden. Sådana är reglerna.
Det var även i denna tråden, men det raderades, tyvärr, men eftersom jag hade kommenterat så finns det - (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Hur är det möjligt att uppdelningen med två olika trådar om fallet kan missuppfattas på detta sätt? Givetvis får man i denna tråd nämna att det ska finnas ett vittne som säger sig ha sett Lisa åka moped.

Lika självklart är det att man i denna tråd får spekulera kring att NB kan vara oskyldig, eller att han bara har varit medhjälpare, eller att han bara har begått brott mot griftefriden.

Vad uppdelningen med två trådar handlar om är till den andra tråden hänvisas teorier som exempelvis att rysk militär har varit inblandad, att det hela är en konspiration genom CIA, att konstiga sifferserier på nätet har med mordet att göra, och så vidare.

Vidare hänvisas teorier om att det inte skulle ha rört sig om mord överhuvudtaget till den andra tråden.

Teorier om specifika alternativa GM (förutom AB och IB) hänvisas också till den andra tråden.

Vid tveksamhet kring var man får posta vad kan man PM.a en moderator för besked.

/Mod
2016-01-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, vi säger att han hamnade i en papperskorg så slipper du tjata om det...

Vad jag i sin helhet undrar över är vad IR sysslar med med tanke på Alhems ord. Jag har tidigare ställt frågan kring hennes ospecade tillägg om "Begäran om ytterligare 2-3 vittnesförhör kan tillkomma."
Om denna då finns i slasken (häng inte upp dig!) och AJ fanns i FUP så undrar jag varför de inte åberopades i TR.
Skillnaden är väl om nya vittnesmål tillkommer som har bäring för målet.

Nu förstår jag varför Lars-Göran Wennerholm har tidigare krävt att hovrätten, likt tingsrätten, inte ska tillåta Inger Rönnbäcks polisvittne.
2016-01-13, 13:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Undrar vad han kan ha att berätta?
En polis borde ju om han tycker sig ha något att komma med göra sig tillgänglig betydligt tidigare.
Ja, jag förvånas utifrån vissa aspekter. Vart tog AJ vägen i TR som nu ska prata hux flux.
Citat:
"Vittnet ska höras angående de arbeten Nerijus Bilevicius gjort på godset, förhållandena i ladan vid tiden för Lisa Holms försvinnande, vad han i övrigt känner till rörande Nerijus Bilevicius, dennes broder och hustru och om de kontakter han haft med polisen i ärendet."

"Vittnet har meddelat polisen sina uppgifter men inte blivit förhörd", skriver Inger Rönnbäck.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverig...va-nya-vittnen
Vaknade det andra vittnet hux flux nu mitt i pågående HovR? Hon anger i överklagan att "Begäran om ytterligare 2-3 vittnesförhör kan tillkomma"..
2016-01-13, 13:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, schema blir tajt. Man kan undra hur han kunde utföra detta brott under 18 minut?

Han fick väl hjälp av IB att gömma offret, därav IB:s DNA på trosan. IB inkastad i en snabb händelse, oförsiktig, kan ju vara så enkelt. AB och IB har väl inte varit misstänkta för ingenting?

Det där med pannkakorna kan vara något som AB och IB har kokat ihop tillsammans för att skydda IB.
2016-01-13, 13:20
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag förvånas utifrån vissa aspekter. Vart tog AJ vägen i TR som nu ska prata hux flux.

Vaknade det andra vittnet hux flux nu mitt i pågående HovR? Hon anger i överklagan att "Begäran om ytterligare 2-3 vittnesförhör kan tillkomma"..

Är det desperation från försvarets sida?
2016-01-13, 13:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu förstår jag varför Lars-Göran Wennerholm har tidigare krävt att hovrätten, likt tingsrätten, inte ska tillåta Inger Rönnbäcks polisvittne.
Vad? Pål Johansson handlade det om.
2016-01-13, 13:23
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Se, du kan fortfarande inte bemöta att Adrianas vittnesmål mycket väl kan vara korrekt och att det är bestickande att NB bett om alibi. För i och med detta + lite till blir planteringshypotesen extra idiotisk.

Är ni öststatare så måna om att försvara varandra, att du måste tramsa med en så totalt orealistisk hypotes som plantering med blod?
Du skrävlar ofta om logik fast du tillhör trådens mest ologiska personer. Va f*n har Adrianas vittnesmål för logisk koppling till hur DNA spåren blivit avsatta? Det är inte fråga om vad jag kan bemöta utan att jag inte vill bemöta ovidkommande kommentarer som inte har med den pågående diskussionen att göra.

OT: Ja, jag är öststatare men inte från Litauen. Du borde känna till att alla är öststatare som kommer ifrån länder som har fastnat bakom järnridån efter andra världskriget, det är halva Europa. Medför absolut inte känsla för solidaritet mellan länderna. Ditt uttalande är alltför bred generaliserande. Först tänkte jag rapportera ditt inlägg som trams, men valde att ge dig en chans att reda ordning i dina sneda tankegångar genom att svara.
2016-01-13, 13:25
Medlem
Här finns två vittne som såg LH vid aktuell tidspunkt.
Källa - FUP
s 319 - Ur förhör med Magnus Jansson 2015-06-09 Förhör påbörjat 18:23
(...)Magnus har tidigare ringt in till polisen och lämnat dessa uppgifter som han sätter i samband
med den 17- åriga flickans försvinnande i Blomberg.
(..)
Flickan stod och förberedde sig för att kliva upp på mopeden. Hon stod bredvid mopeden och
det såg ut som att hon skulle åka iväg. Han kom inte ihåg om hon hade hjälmen på sig.
De åkte förbi vid 18.30-18.40 ungefär.

s 312 - Ur förhör med Rundqvist, Jan Arvid 2015-06-12 Förhör påbörjat 11:30

(...)Han borde därför ha passerat Blomberg igen vid 18.37.
Han lade inte märke till något/någon där då. Han såg ingen bil eller någon person vid cafét.
När han passerat cafét och var på väg mot Västerplana kommer han ihåg att han körde förbi
en tjej på moped.
Han kan inte beskriva något kring mopeden eller tjejen i övrigt. Han fick
vänta med att passera henne pga mötande bil.
Han såg inget reg nr eller märke på mopeden.
Han lade märke till att hon hade vindtäta kläder på sig men kommer inte ihåg färg. Han
kommer inte ihåg vad det var för bil han mötte, det som kommer upp i huvudet på honom är
en blå bil men inget märke på bilen.
(...)
2016-01-13, 13:32
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Du skrävlar ofta om logik fast du tillhör trådens mest ologiska personer. Va f*n har Adrianas vittnesmål för logisk koppling till hur DNA spåren blivit avsatta? Det är inte fråga om vad jag kan bemöta utan att jag inte vill bemöta ovidkommande kommentarer som inte har med den pågående diskussionen att göra.

OT: Ja, jag är öststatare men inte från Litauen. Du borde känna till att alla är öststatare som kommer ifrån länder som har fastnat bakom järnridån efter andra världskriget, det är halva Europa. Medför absolut inte känsla för solidaritet mellan länderna. Ditt uttalande är alltför bred generaliserande. Först tänkte jag rapportera ditt inlägg som trams, men valde att ge dig en chans att reda ordning i dina sneda tankegångar genom att svara.
Du får absolut fokusera på DNA-temat, men kom inte och säg att din planteringsidé räcker för att fria NB. Det jag syftade på tidigare med "en sån som du" var alltså den skara här som kör med debattknepet att ignorera helheten för att kunna plöja vidare med en evighetsdiskussion om detaljer.
2016-01-13, 13:32
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Här finns två vittne som såg LH vid aktuell tidspunkt.
Källa - FUP
s 319 - Ur förhör med Magnus Jansson 2015-06-09 Förhör påbörjat 18:23
(...)Magnus har tidigare ringt in till polisen och lämnat dessa uppgifter som han sätter i samband
med den 17- åriga flickans försvinnande i Blomberg.
(..)
Flickan stod och förberedde sig för att kliva upp på mopeden. Hon stod bredvid mopeden och
det såg ut som att hon skulle åka iväg. Han kom inte ihåg om hon hade hjälmen på sig.
De åkte förbi vid 18.30-18.40 ungefär.

s 312 - Ur förhör med Rundqvist, Jan Arvid 2015-06-12 Förhör påbörjat 11:30

(...)Han borde därför ha passerat Blomberg igen vid 18.37.
Han lade inte märke till något/någon där då. Han såg ingen bil eller någon person vid cafét.
När han passerat cafét och var på väg mot Västerplana kommer han ihåg att han körde förbi
en tjej på moped.
Han kan inte beskriva något kring mopeden eller tjejen i övrigt. Han fick
vänta med att passera henne pga mötande bil.
Han såg inget reg nr eller märke på mopeden.
Han lade märke till att hon hade vindtäta kläder på sig men kommer inte ihåg färg. Han
kommer inte ihåg vad det var för bil han mötte, det som kommer upp i huvudet på honom är
en blå bil men inget märke på bilen.
(...)

Det finns ingenting som över huvud taget tyder på att just LH lämnade kafèet på moped.
Särskilt inte 18.37. Då blev hon mördad. Det är någon annan som ses på en moped.
2016-01-13, 13:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Är det desperation från försvarets sida?
Jag skulle vilja fråga IR varför AJ inte kallades som vittne till TR om tyngdpunkt ska ligga där.
Den pensionerade polisen (som lär ha koll på rättsprocesser) skulle jag vilja fråga ungefär det samma dvs hur han nu plötsligt mitt i HovR ansåg sig som ett viktigt vittne.
.. God morgon liksom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in