2016-01-11, 19:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Åklagare Lars-Göran Wennerholm får Pål Johansson att medge att han inte själv har hållit så många förhör sedan 1988.
Du har inte lyssnat på de här förhören eller sett inspelning på video?
– Nej, svarar Pål Johansson.

http://www.expressen.se/gt/nerijus-a...nte-avsparrad/

Samma visa som sist med den gamla pensionerade kriminalaren. Har dom inte fattat att denna åklagaren biter dom i röven?
Jag tycker att åklagaren i sig varit tam då det gäller att uttrycka sig, men jag kan inte anklaga honom för att inte sätta åt vittnen till den gräns att dom blir bortgjorda.
Adios Pål!

Instämmer till fullo! Åklagaren må vara lite "tam" men han är en riktigt lurig jäkel! Mkt duktig.
2016-01-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men det visste vi ju, Lisa har varit inne och lekt med snören, kanske hon funderade på att binda sig en midsommarkrans

Advokaten uteslöt midsommarkransen, där gick visst en gräns även för henne. Allt övrigt har skrivits här på FB. T.o.m mjölkpaketet inkluderades. Sjukt!

Mopeden fick hon också med.

Jag tycker hon skjuter sig i foten hela tiden. Rent bedrövligt att beskåda.
2016-01-11, 19:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Kan det finnas någon särskild anledning till denna (ytterligare ) fadäs tro?

Det ända jag kan tänka mig är att polisen/ÅK misstänkte starkt att dödstidpunkten skulle visa sig att vara senare än den 7 Juni och att det därför skulle förstöra deras "handlingsförlopp" och därmed tvingna dom att se sig om efter en annan GM...why let the truth spoil the situation !
2016-01-11, 19:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lisas upptäckarglädje kanske - lekfullt plockade hon med snörena som äcklet snarare bundit henne med. Fy fan så nedvärderande för föräldrarna att lyssna på.

Jag har absolut aldrig hört nåt så långsökt komma nån gång från en profession. En 17 åring som vill leka i en skitig lada - lekt så hennes hårstrå sitter 2 meter upp på väggen?!

Ja , mitt i all sin tragik och vidrighet så kan man inte annat än att garva - åt hennes absurditeter. Jag förstår, påfyllt allvar, inte att en sån värdelös advokat ens får lov att utöva ett så pass ansvarsfullt yrke.

Jag vet såklart att det är hennes uppgift som försvarare. Jag har hängt på fb krimforum i minst 10 år, följt otaliga kriminalfall och läst massvis av fupar. Men - detta är i mina ögon ett ..."unikt försvar"... men det är tyvärr inte positiv mening :-( Skandal!
2016-01-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tack Moosky.
Man har givetvis, och i viss mån använt IB´s förhörsdelar som spade till att gräva i NB´s förhör.

Hur detta material "står sig" är dock godtyckligt i stora lag, och bör i vissa delar sättas i sitt sammanhang, men det finns ett par poänger.
Slarvigt uttryckt ska det ställas mot hur FhL handhar ärendets beskaffenhet, men det kan bara FhL svara på.

Mycket märkligt att sätta likhetstecken mellan att hota och beskriva en hotbild. Stackars de poliser som har till uppgift att skydda Lars Vilks. Varje gång han skall göra ett framträdande kommer skyddsstyrkan att kunna beskyllas för hot. Troligtvis olaga.
2016-01-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Många svar på den frågan.
1: Sätter sin klient ännu djupare i skiten (som om det ens var möjligt)
2: Smutskastar alla instanser hon kan komma på att nämna
3: Framställer sig själv som förvirrad, opåläst och ostrukturerad
4: Anklagar klientens bror
5: Framställer Lisa (eller "flickan" som hon helst benämner Lisa) som ett barn
6: Avpersonifierar Lisa (se punkt 5)

Jag har säkert glömt hälften, men det är en början till svar på din fråga i alla fall.

Hon kanske bäddar för att få rättegångarna ogiltigförklarade utifrån försvarets inkompetens.
2016-01-11, 19:43
Medlem
Säkrat av kriminaltekniker i byssjan det klädbylte som täckte offret; en jacka, ett par jeans och en overall. Vems DNA finns/fanns på dessa kläder, det är ej undersökt....
2016-01-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Tore Brandtler anförande låter närmast som om han försvarar Lisas heder.

Visst är det förskräckligt. Mycket mer hedervärt då att nullifiera det Lisa faktiskt råkat ut för. Liksom att ifrågasätta de motiv som driver dem som vill ge henne rättvisa.
2016-01-11, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbitgirl
Säkrat av kriminaltekniker i byssjan det klädbylte som täckte offret; en jacka, ett par jeans och en overall. Vems DNA finns/fanns på dessa kläder, det är ej undersökt....
Källa på att dessa kläder ej är undersökta.
2016-01-11, 19:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men det visste vi ju, Lisa har varit inne och lekt med snören, kanske hon funderade på att binda sig en midsommarkrans
Advokaten uteslöt midsommarkransen, där gick visst en gräns även för henne. Allt övrigt har skrivits här på FB. T.o.m mjölkpaketet inkluderades. Sjukt!
.. det hade blivit för uppenbart. Bevare mig väl. 17 år och leker med snören.. nej, där passerade det alla gränser.

Stackars tjej - må du få uppträttelse bland allt trams som sägs om dig!
https://i.ytimg.com/vi/mC-czcP1klI/hqdefault.jpg
2016-01-11, 19:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Källa på att dessa kläder ej är undersökta.
Det framgår av FUP vad som är undersökt. Dessa kläder är ej undersökta.
2016-01-11, 19:52
Medlem
Kläderna i byssjan är undersökta men inget DNA har hittats och det troliga är
Att GM använt handskar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in