2016-01-13, 12:10
Medlem
Theforeigners avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6343864

Polisen Billy Bertilsson kan höras i Lisa Holm-rättegången

Billy Bertilsson, pensionerad polis från Lidköping, kallas in som vittne i Lisa Holm-rättegången. Det är han själv som tagit kontakt med försvarets advokat Inger Rönnbäck för att berätta om sina iakttagelser.

Det här ska bli intressant.

Man undrar ju varför polisen inte har förhört BB, iom han tydligen har meddelat polisen att han sett något vid ladan vid tiden Lisa försvann ???
2016-01-13, 12:12
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Har någon länk till direktraporteringen?
Du har massor med länkar på denna sida om hovreättsförhandlingarna
2016-01-13, 12:12
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur många ansikten har den här mannen. Han ser olika ut på varenda bild.
http://cdnmo.coveritlive.com/media/i...a4tnerijus.jpg

Ja man skulle nästan kunna tro att dom släppt iväg fel broder. Liknar mer AB nu.
2016-01-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Går man då på den av bröderna som åtminstone har lite minne av kvällen ifråga, Henrik alltså, han hävdar med bestämdhet att han passerar ladan 19.10. Vilket i så fall betyder att GJ åker förbi ladan 19.05. Och då blir det ett väldigt tajt schema.

Ja, schema blir tajt. Man kan undra hur han kunde utföra detta brott under 18 minut?
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6343864

Polisen Billy Bertilsson kan höras i Lisa Holm-rättegången

Billy Bertilsson, pensionerad polis från Lidköping, kallas in som vittne i Lisa Holm-rättegången. Det är han själv som tagit kontakt med försvarets advokat Inger Rönnbäck för att berätta om sina iakttagelser.

Det här ska bli intressant.

Man undrar ju varför polisen inte har förhört BB, iom han tydligen har meddelat polisen att han sett något vid ladan vid tiden Lisa försvann ???

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6344033

Vittnet, den pensionerade polisen Billy Bertilsson från Lidköping, lämnade tidigt uppgifter till polisen i samband med att Lisa Holm försvann.

- Han finns med i tipsflödet men de iakktagelser han gjorde under söndagen bedömdes inte som intressanta, men vi kommer höra honom nu, säger chefen för grova brott Lars Johansson.

Johansson vill inte gå in på vad mannen lämnat för uppgifter eftersom han ska höras, men uppger att Bertilsson var en av de gäster som besökte cafeet under söndagseftermiddan.

Om det visar sig att denna fd polis värkligen har intressanta upplysningar, ja då kommer Lars Johansson och ÅK ju att stå i ett mycket dårligt ljus.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja man skulle nästan kunna tro att dom släppt iväg fel broder. Liknar mer AB nu.
Tittar man på helbilden är han fet till skillnad från 15 september. Han är inte ett dugg likt AB.
2016-01-13, 12:18
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Tråden kommer att leva vidare i sin egen värld även om Nerijus blir fälld i HR. Det finns en oändlig mängd detaljer som kan nagelfaras och ältas och människor som vill göra det.

Intressant om du kan återkomma med en idé om Neros förmodade känsloliv.

Du har naturligtvis rätt. Det här är den första tråd jag fördjupat mig i en smula pga det bestialiska mordet som tar priset i alla avseenden. Jag återkommer som sagt.
2016-01-13, 12:26
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tittar man på helbilden är han fet till skillnad från 15 september. Han är inte ett dugg likt AB.

Nu har jag inte någon helbild på AB att jämföra med. Utan bara fotot från konfrontationen. Och i mina ögon är han lik AB. Åtminstone mer lik än sig själv.
2016-01-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6344033

Vittnet, den pensionerade polisen Billy Bertilsson från Lidköping, lämnade tidigt uppgifter till polisen i samband med att Lisa Holm försvann.

- Han finns med i tipsflödet men de iakktagelser han gjorde under söndagen bedömdes inte som intressanta, men vi kommer höra honom nu, säger chefen för grova brott Lars Johansson.

Johansson vill inte gå in på vad mannen lämnat för uppgifter eftersom han ska höras, men uppger att Bertilsson var en av de gäster som besökte cafeet under söndagseftermiddan.

Om det visar sig att denna fd polis värkligen har intressanta upplysningar, ja då kommer Lars Johansson och ÅK ju att stå i ett mycket dårligt ljus.

Man kan bara undra varför dom uppgifter inte nämnts i FUP? Passade inte till ÅK?
Det finns ett vittne till som såg Lisa åka moped kl. 18.37.
Senast redigerad av Sudharma 2016-01-13 kl. 12:30.
2016-01-13, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det finns ett vittne till som såg Lisa åka moped kl. 18.37.
Var har du hittat den uppgiften? Källa.
2016-01-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Var har du hittat den uppgiften? Källa.

Eftersom det finns i Alternativa teorier kan jag inte nämna det i denna tråden. Sådana är reglerna.
Det var även i denna tråden, men det raderades, tyvärr, men eftersom jag hade kommenterat så finns det - (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Senast redigerad av Sudharma 2016-01-13 kl. 12:42.
2016-01-13, 12:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu har jag inte någon helbild på AB att jämföra med. Utan bara fotot från konfrontationen. Och i mina ögon är han lik AB. Åtminstone mer lik än sig själv.
Jag pratar om samma bild där man även ser benen. Mer likt AB än sig själv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in