2016-01-09, 22:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, vi ska vänta och se. Jag tycker fortfarande att NB ska komma med sin förklaring, inte jag. Fråga den som skrev om min hypotes.
Ja, han blir ju ytterst trovärdig med en helomvändning om så skulle ske. Speciellt om mordet ska förklaras med griftefridsbrott som IR frågar om. Är det vad du definierar som förklaring kanske?

Citat:
IR: I Blomberg där det finns väldigt många olika typer av människor, kan det vara så att du blivit tvingad att göra nånting som har med detta att göra? hjälpa någon? Städa upp åt någon?
NB: Jag skulle aldrig i livet gå med på nåt sånt.
2016-01-09, 22:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Är inte ofta man ser någon som postar så mycket text som du, utan att texten har något innehåll.
Enbart upprepningar, ordbajseri och kritik för kritikens skull.
Du ljuger när du skriver att jag påstått att alibitrixandet bevisar mord.
Är EN DEL i ETT STÖRRE SAMMANHANG och för mig så bekräftar NB:s alibitrixande ihop med teknisk bevisning och vittnesbevisning att han är skyldig.
Men, alibitrixandet i sig är ju inget MORDBEVIS, det har jag inte skrivit.

Mitt inlägg såg ut så här

Andra kunde läsa innantill och tolkade mitt inlägg precis som det var menat. Vad du själv är ute efter, det förstår inte jag.
Uppenbarligen inte att vidareutveckla dina insinuationer i LH-fallet och svara på frågor i alla fall.
Har du glömt vad du skrev? Jag kan påminna dig.
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Precis!
Polisen letade efter en saknad flicka.
Nerijus försökte få alibi för flickan han dödat.
Endast han kunde ju veta vad som inträffat just då, endast han behövde alibi.
Alibi för tidpunkten för mordet och färden till Martorp med kroppen.
Alibi hade ej behövts om Lisa bara varit saknad.

Att inte ens förstå att det här tydligt visar att Nerijus är mördaren tyder på förnekelse av fakta.
Det här visar att du anser att alibitrixandet är bevis om att NB är mördaren.
2016-01-09, 22:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu var ju det av polisledningen tilldelat denna militärgrupp ett område 300 meter bortom Martorp. Att dom just råkade stanna i Martorpsbacken för att fördela ut sökinsatsen mellan dom är en slump. Dom skulle avsöka tilldelat område systematiskt.

Ja, dom avsökte tydligen Martorpsskogen under torsdagen. På fredag avsökte de byssjan medels hund. På fredagen användes inte militärfordon men styrkan var delvis den samma.
2016-01-09, 22:25
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Att hon inte skulle vilja närvara var väntat. Det går helt i linje med hur advokat Rönnbeck arbetar kring detta mål. Ett vidrigt sexualsadistiskt mord på ett barn med besvärande DNA-bevis viftar hon bort. Ett vanligt polisförhör med förhörsledare, advokat närvarande, tolkar vill hon få till tortyrliknande metoder och polisbrutalitet. Irinas hjärtproblem och viljan att lämna sitt barn hemma i Littauen hindrade inte henne tidigare när hon valde att följa med sin make hit till Sverige. Även jag hoppas att hovrätten avvisar begäran om telefonförhör, vad skulle det tillföra annat än den tidigare cirkus Irina visat upp.

Irina borde åtalas för falsk ryktesspridning / förtalsbrott så även N advokat såvida de inte ämnar gå vidare med tortyranklagelserna gällande polisförhören samt när de påstår att en läkare med risk för att bli av med sitt läkarlegitimation skulle ha låtit det " brutala" förhören fortgå efter läkarkontroll av den hjärtsjuka Irina. Vittnen saknas ju inte till händelsen, så vad väntar dom på ?

Håller fullständigt med, jävla fjäskande för denna kvinna.
Som kanske inte är inte så oskyldig som vissa tycks tro!
2016-01-09, 22:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vem fjäskar för IB?
2016-01-09, 22:31
Medlem
Citat:
Utveckla gärna
2016-01-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
På det du upprepar nu har jag redan svarat.

Jag behöver inte svara på dina frågor för att visa att du har fel när du påstår att alibitrixandet bevisar mord. Det kan vara vilket lagbrott som helst, t.o.m. griftefridsbrott som du spekulerar om.

Hur visste mördar-Litauern om att det fanns ett lik på gården, som var flickan alla letade efter, om han aldrig hade sett Lisa eller visste vem hon var?

Om han var rädd för att åka dit för något brott i samband med ett mord, när han var den ende som visste att ett mord hade skett, så har han en förklaringsbörda som inte kan viftas bort.

Det var ingen annan än den alibitrixande Nero som visste att Lisa var död, medan sökandet pågick.

Om det i tidigt skede inte är bevis så är det en ledtråd som heter duga, och som räckte för att hitta mördaren. Det räckte som häktningsgrund. Det polisen hade i ledtrådar och misstankar räckte inte för att hålla lillebror och frun häktade. Som tur är behövde inte åklagaren grotta ner sig i indiciekedjor, och svår bevisföring, därför att den tekniska bevisningen var entydig.

Griftefrid är ett absurt brott. Det är bestickande att i de fall någon dömts för griftefrid så har det gått åt helvete med polisutredningen, eller rättsprocessen eller både och. Att ens komma på tanken att någon bara hittar ett lik, och sedan hanterar liket otillbörligt är ett intellektuellt haveri.

Jag tänker styckmordläkarna och Mats Alm, och kan bara säga suck! Griftefrid. Hi. Hi. Jag måste ju le, för det är kul i dessa trådar mellan varven!
2016-01-09, 22:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja du övertolkar!

Jag har uppfattningen att Irina är en enkel kvinna som hamnat i en hemsk situation, när hon som ensamstående mamma träffar en så vidrig karl som Nero. Hon är inte ensam om att ha gått på en mina.

Irina visste väldigt tidigt, men det är för att den mördare hon är gift med betedde sig underligt! Nero bad henne att tvätta skitiga kläder på fel dag, drog med henne och brodern för spionera på sökinsatsen under förevändning, att de skulle leta efter mask och katten; långt innan vi alla andra visste att Lisa var mördad.

Nero hade innan Lisa hittats bett sin fru och bror om alibi, och till och med tutat i lilla mamma i Litauen att han var hemma och fikade under relevant tid. Nero såg till att mamma kom ihåg att de hade haft kontakt samma kväll han mördade Lisa. Långt innan det ens var aktuellt att Lisa skulle vara mördad.

Nero är mördaren, då han visste mer än alla andra, långt innan någon annan ens kommit på tanken att Lisa skulle hittas mördad. Som bevis eller indiciekedja hade det som framkom om Neros beteende och omgivningens iakttagelser, varit gott nog i bevishänseende förr i tiden. Det fanns mördare i fängelserna innan vetenskapen välsignade oss med DNA. För folk blev faktiskt dömda innan tekniken gav oss fingeravtryck, DNA och andra tekniska hjälpmedel. Och de var inte oskyldiga!

Ja detta är din historia!

Men jag tror inte på den.
Och tyvärr tänker jag inte ändra min uppfattning om henne.
Tror inte denna kvinna har mycket till samvete.

Som sagt Jag tror att" Äpplet inte faller långt ifrån trädet" i detta fall.
2016-01-09, 22:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Hur visste mördar-Litauern om att det fanns ett lik på gården, som var flickan alla letade efter, om han aldrig hade sett Lisa eller visste vem hon var?

Om han var rädd för att åka dit för något brott i samband med ett mord, när han var den ende som visste att ett mord hade skett, så har han en förklaringsbörda som inte kan viftas bort.

Det var ingen annan än den alibitrixande Nero som visste att Lisa var död, medan sökandet pågick.

Om det i tidigt skede inte är bevis så är det en ledtråd som heter duga, och som räckte för att hitta mördaren. Det räckte som häktningsgrund. Det polisen hade i ledtrådar och misstankar räckte inte för att hålla lillebror och frun häktade. Som tur är behövde inte åklagaren grotta ner sig i indiciekedjor, och svår bevisföring, därför att den tekniska bevisningen var entydig.

Griftefrid är ett absurt brott. Det är bestickande att i de fall någon dömts för griftefrid så har det gått åt helvete med polisutredningen, eller rättsprocessen eller både och. Att ens komma på tanken att någon bara hittar ett lik, och sedan hanterar liket otillbörligt är ett intellektuellt haveri.

Jag tänker styckmordläkarna och Mats Alm, och kan bara säga suck! Griftefrid. Hi. Hi. Jag måste ju le, för det är kul i dessa trådar mellan varven!
Intressant. Det är alltså troligare att någon dödar en flicka och förgriper sig på kroppen än att någon hittar en död flicka och förgriper sig på kroppen. Nekrofili förekommer, Expressen: Skändade lik i kyrkan, och är klart vanligare än det brott åklagaren beskriver. Och jag antar på goda grunder att nekrofilibrott ofta sopas under mattan, dels för att skona den avlidnes anhöriga, men framförallt för att skona ryktet hos den institution som hanterar den avlidne. Lisa kan ha dödats av någon annan, men hon kan också ha omkommit i en olycka. Personer har strypts av remmar till hjälmar förut.
2016-01-09, 22:44
Medlem
Citat:

Men vem är det som driver fram Irina, det är advokat IR.

Tror Irina själv bara vill att detta med NB skall blåsa över och att hon får återgå till vanligt liv. Vilket hon tydligen försöker nu, hemma hos sin familj och son. Hur kul kan det vara att ständigt finnas på alla löpsedlar?

Att hon möjligtvis undanhållit saker i lojalitet med sin man, må vara. Men inte något med dignitet i vart fall.

Detta är enbart NBs verk. Som är den som är IRs klient, vilket IR verkar totalt glömt bort. Men hans fåtaliga uttalanden, som inte förändrat sig över tid, ger inga rubriker i kvällspressen. Förstås.

IR verkar köra ett helt eget spår som är helt i otakt med klienten.
2016-01-09, 22:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem fjäskar för IB?

Men har du undgått, att det skrivs om att det är "synd" om henne, att hon blivit illa behandlad av polis.
Att hon har varit kuvad av sin man m.m... Är rädd för honom...
Hur kan någon veta det egentligen?

Pekar inte ut någon, säger bara att jag läst sånt.
Oj, vad du lägger vikt vid ord här, är du en perfektionist?

Jag anser att det är fjäsk, av flera. Min åsikt, hoppas att jag får ha den?
För detta är väl Flash back forum?
2016-01-09, 22:56
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Byltet upplevdes som rosa först när man plockat fram det ur rishögen. Det mesta av det rosa syntes inte innan. Titta på bilden! Men detta är inte så intressant eftersom NB kan ha placerat grejerna där i ett sent skede.

Det minns jag inte, men det har påståtts och kan vara möjligt.

NB kan mycket väl ha tänkt göra en brasa strax innan upptäckten, annars bör han väl ha gömt grejerna bättre, tänker jag. Och det kan ha varit de sökandes närvaro på Martorp under torsdagen som skrämt upp honom. Inte undra på att han kände sig tvungen att försöka få bort Sahl och övriga på fredagen.

Grejerna som fanns på Martorp var de som han visste att det kunde finnas DNA och fingeravtryck på. De föremål (som var små) som han kastat ut på vägen verkar han ha torkat av, eftersom inte ens Lisas DNA kunde finnas på dem.

Mitt fetande.

Du har fel!

Här är MB's egen berättelse om när hon hittade jackan:

FUP 436
Mikaela gick upp på en av kullarna och såg då en rishög som hon uppskattade var ca 2x3
meter i diameter. I den vinkel som hon stod och tittade ner i rishögen såg hon tydligt färgen
ljust rosa
och ett märke "Henry Lloyd".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in