Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 22:41
  #112489
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så NB:s spekulation läggs honom till last. Om någon hade kletat ner skåpet var det planterat, men eftersom ingen hade gjort det så är det inte planterat.
Vart vill min herre att resonemanget ovan ska leda? Är det av vikt för utgången i Hovrätten?
2016-01-13, 22:42
  #112490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så NB:s spekulation läggs honom till last. Om någon hade kletat ner skåpet var det planterat, men eftersom ingen hade gjort det så är det inte planterat.

Han får väl förklara sig ,han säger ju bara "verkligen inte" till allt
2016-01-13, 22:52
  #112491
Medlem
hasselmuzs avatar
God advokatsed: citat


advokaten skall kunna ge klienten de råd och det biträde som objektivt sett är bäst för klienten och inte de råd och det biträde som klienten vill ha.
2016-01-13, 22:53
  #112492
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
http://www.lidkopingsnytt.nu/2016/01...as-som-vittne/
Är det han här? Det är samma foto i bägge artiklarna. Han kallas Billy Batong:
http://www.lidkopingsnytt.nu/2014/11...ly-bertilsson/

Ja, det ska vara han. I den andra artikeln, där vi lär känna honom lite mer, finns det flera nya foton. Han verkar vara en skön figur, en driftig karl som alltid kört egna projekt och haft polisjobbet liksom vid sidan av. Han gjorde aldrig karriär. Detta minne från polisjobbet var lite roligt ändå:
Citat:
Under alla sina år som polis frågar jag om han någon gång har blivit skadad i tjänsten?

- Endast en gång och det var när vi skulle köra ett kvinnligt psykfall till Falköping. Hon ville absolut röka innan färden, men det fick hon inte och jag fick då en riktig uppercut och såg stjärnor en bra stund, minns Billy.
2016-01-13, 22:53
  #112493
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NB är trolig ingen skicklig hantverkar, däremot tillskriver jag AB den kunskapen. Han hade gått yrkesskola i Litauen och var förman på det jobb han hade innan han kom till Blomberg. AB hade faktiskt jobbat i stort sett (-6 mån) hos Blomberg och i den ladan. Rimligen borde hans och de tre andra som jobbade där lämnat DNA avtryck efter sig?
Han har renoverat Blomberg 10 - i år verkar de få riva hela fasaden för det är inte tillräckligt med luftspalt, nåt med ventilationen (underkänd besiktning).
NB:
Citat:
Citat:
Jag har renoverat det här huset där jag själv bor… sen, det nya huset som är på väg mot Källby, på vänster sida…
Citat:
Ehh, det är förra året så att säga han är redan fullständigt byggt och klart och inrett… och, och idag dom tänkte sälja den men det alltid dyker upp nånting, nå, nånting smått du vet,
ventilation eller nånting
AB:
Citat:
Den här väggen så att säga vi avslutade eller han säger stängde in från utsidan. Svensken har tänkt sig och sälja huset. Och då någon expert sa ju att minst dom virke måste komma ifrån
väggen minst tolv millimeter. Då när vi … för, för ett tag sen vi har ju öppnat den här väggen.
Och denna måndagmorgon då tänkte vi göra färdigt den, stänga in där .
2016-01-13, 22:54
  #112494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Håller med!

Det finns naturligtvis massor av DNA från AB, "svensken" och andra, dock finns dom inte där man har anledning att kontrollera utifrån vad som hänt.

Hur det verkligen ligger till får vi tyvärr antagligen aldrig veta....

När krimteknikerna började samla in material, när det var trolig brottsplats, visste man inget om hur LH avlidit eller vetskap om NBs existens.

Man bara samlade in slumpmässigt vad man trodde kunde vara intressant för analys. Det skickades til NFC.

Resultat

Jackpot NB.
__________________
Senast redigerad av Remark 2016-01-13 kl. 23:00.
2016-01-13, 22:55
  #112495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
God advokatsed: citat


advokaten skall kunna ge klienten de råd och det biträde som objektivt sett är bäst för klienten och inte de råd och det biträde som klienten vill ha.

IR vill bara dra ut på tiden, många timmar= stor faktura , som bekant
2016-01-13, 22:56
  #112496
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SR P4 Skaraborg: Familjen Holms målsägarbiträde kritisk till nya vittnen
Citat:
Försvarsadvokaten vill i övrigt inte kommentera de nya vittnena och när vi kontaktat Arne Jönsson och Billy Bertilsson så avböjer de också att kommentera.

Brukar det komma in nya vittnen så här under pågående förhandling?

- Det är ovanligt vill jag påstå. Det ställer till det att polisen måste hålla förhör, säger målsägarbiträdet Tore Brandtler.

Nu återstår att se hur hovrätten ställer sig till försvarets begäran. Även om Brandtler är kritisk så tror han att de tillåter att de nya vittnena hörs:
- Det här är inte bra, det är dålig respekt gentemot hovrätten, åklagarsidan och min sida.
2016-01-13, 22:59
  #112497
Medlem
Ta bort panelen på villan där NB utförde sitt sista jobb så kanske byggplatsen som Lisa sveptes in i hittas
Och finns plasten där så ..förklara det NB
2016-01-13, 23:01
  #112498
Medlem
IR är desperat som vanligt. Kallar in 2 nya vittnen i sista miuten igen.Hon har haft 8 veckor på sej att förbereda efter överklagande. Hoppas HR inte godkänner. Men vad ska dom tillföra kan jag inte se nånting..
2016-01-13, 23:02
  #112499
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
SR P4 Skaraborg: Familjen Holms målsägarbiträde kritisk till nya vittnen
Tack - identiskt vad jag frågar förvånat - varför ramlar de in först nu mitt under hovrättsförhandlingen:
Citat:
- I tingsrätten kom det sista dagen att hustrun skulle höras. Nu har försvaret haft åtta veckor på sig sedan överklagandet och jag skulle vilja ha en förklaring till varför allting kommer så sent, säger Tore Brandtler.
Citat:
- Arne Jönsson kunde väl hörts i tingsrätten om han skulle tillfört någonting. Det måste styrkas något med förhöret och det har inget med den besvärliga dna-bevisningen, inte ett dugg, säger målsägarbiträdet.
Citat:
Brukar det komma in nya vittnen så här under pågående förhandling?

- Det är ovanligt vill jag påstå. Det ställer till det att polisen måste hålla förhör, säger målsägarbiträdet Tore Brandtler.
2016-01-13, 23:04
  #112500
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Ta bort panelen på villan där NB utförde sitt sista jobb så kanske byggplatsen som Lisa sveptes in i hittas
Och finns plasten där så ..förklara det NB
Ja, hehe, väggen som vänder mot åkern har jag ifrågasatt. Är den inspikad där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in