Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-15, 00:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inkommet PM från skribent som vill vara anonym. Sanningshalt är upp till var och en att bedöma.

Saxat från social media 8 juni 9:27 pm:

"Tipsade precis polisen om en bil som stod parkerad nära ett träd på ladsidan, 40 min innan.. Mellan porten där de gräver och entren till cafeet. Stod parkerad bakom ett träd. De är ju skugga på denna sida av ladan vi denna tiden. Så mörk bil gömd bakom ett träd lite snett bortåt. Uppmärksammar man nog inte när man lämnar cafeet. Samt att den bilen har full uppsikt över entren. Lämnade bilmärke å delar av reg nummer."
------------------------------------------------------------------

Anledningen att jag lägger upp det är att det sammanfaller med annat vittne som kan ha sett samma bil, men senare, och då med LH stående intill.

"40 minuter Innan" innan vaddå?

Och skulle du kunna vara så snäll att dela med dig bilmärke och delar av reg nummer ?

Det står inte heller något om vilken färg bilen hade eller om det var en SUV, kan du bekräfta att det var en svart SUV ?
2016-01-15, 00:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Kommer inte hända så mycket mer än att HR ger försvaret allt hon begär för att det ska vara så att man tömmer ut allt som finns. Så kan ingen säga något sedan. Det tillhör även det som inte tillför något. Det skulle inte förvåna mig om försvaret ska få ihop något med frun berättelse och den svarta SUV, men det blir bara slarvsylta och ett desperat försök att få till rimligt tvivel.
Hoppas dock HR orkar hålla sig vakna under allt som ska läggas fram. Dom såg lite halvtrötta ut i Blomberg på synen.
Har faktiskt funderat på det samma. IR har en märklig strategi jämfört med andra advokater må jag säga - överraska i sista minuten och mycket pladder. Nej, jag tror inte det tillför nåt men förunderligt är det. Läste att AJ ser NB som oskyldig och han ska (förutom tala om ladan) berätta om hans arbete på gården, vad han känner till om dem och argumentet var att vittnesmålet ska syfta till att bevisa att NB inte begått brottet. Verkar bli ett karaktärsvittne.
Jo, jo..
Jag undrar hur det ser ut i denna familj också. Sonhustrun kanske på väg att mördas av fanstyget och de andra ger support till NB.
2016-01-15, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan inte uttala mig eftersom att jag inte vet om det är IR som nosade upp B eller om det var B som spårade upp IR.

Hur som, så fann dom varandra. Tror inte den gemensamma nämnaren är NBs väl och ve.
2016-01-15, 01:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
I em pratade jag med en jag känner som bor i närheten av det caféet Lisa jobbade på.
Hen känner till bröderna, och pratade med dem senast dagen innan hon försvann.
Hen har i det andra polisförhöret när två krim från Göteborg förhörde, sagt att hen absolut inte kunde tro nåt sånt om de häktade bröderna. Men hen upplevde det som att krim verkade väldigt trygga i att ha hamnat rätt i utredningen. (Hen var i första polisförhöret redan första natten Lisa var försvunnen)

Bröderna brukade vara på jobbet (bygget i ladan vid caféet) exakt samma tid varje dag, men hade mån den 8 juni kommit 15 min tidigare än vanligt.

Nåt jag fick höra och häpnade över var att en bekant till hen hade åkt förbi och sett Lisa stå och prata med nån i en svart SUV på andra sidan vägen (vid caféet) efter jobbet 7 juni, och då hade hon hjälmen "uppträdd" på ena armen.

Kan du berätta mer om detta vittnesmål ?

Har denna person som såg Lisa stå och prata med nån i en svar SUV den 7 juni efter jobbet,
kontaktat polisen med sina uppgifter och har personen kallats inn till förhör ?
2016-01-15, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Oavsett otroligt märkligt att B tog kontakt med I efter avslutad rättegång... borde han inte försökt få kontakt när datumet för första rättegången var fastställd? Han väntar alltså till december med att anmärka på utredningen? Hade jag varit han hade jag kollat upp allt redan i augusti, senast!

Det kanske han gjorde? Polisen BB kanske har legat på som en rem hela tiden, men viftades bort dels på grund av att de uppgifter han lämnat är efter kontroll, utan relevans för utredningen, dels för att han är den personen han är.

Men nu har BB knutit näven i fickac. Ingen ska kunna vifta bort honom nu. Så han kontaktar alla. Expressen, Rönnbäck..

Resten vet vi.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I så fall borde det vara med i FUP om polisen vet vem som befann sig vid caféet i en svart SUV strax innan Lisa slutade jobba. Personens iakttagelser är viktiga.

Om man inte vet vem som satt i den svarta SUV:en utanför caféet så borde det vara med i FUP. Det kan ha varit den kriminelle som körde på fyndvägen, i övrigt är det till den misstänktes fördel.

Det är min uppfattning.

Jag förstår hur du tänker.
Varför har inte den svarta SUV och ägare kollats upp närmare. Han är kriminell säger Polisen....men på viket sätt på, saknar jag svar på.
Den som kan tipsa mig om bilnummer som AJ gav till Polisen.
Så ska jag se till att en personutredning görs på den personen.
Det måste klargöras.
Medlem
GilGrissom82s avatar
Intervju med det nytillkomna vittnet, i nlt.se http://m.nlt.se/nyheter/lidkoping/1....a-den-atalade-
2016-01-15, 01:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nähä, du vet inte rubriceringen? Ändå gnäller du för att dom ställer en fråga? Är det möjligen människorov inledningsvis? Oavsett så är det utredning av ett brott, och då frågar dom vad fan dom vill i princip då det gäller personer som har anknytning runt dom här platserna. Har du problem med det så vänd dig till någon organisation som orkar lyssna på rättshaveristiska synpunkter.

Jag tror knappast det va? Det finns inget annat skäl till att fråga om NB jobbar svart än att polisen i fråga har fördomar om balter. Det är en brottsutredning, försvunnen person, om han jobbar svart eller inte är ovidkommande, polisen kränkte NB, som bevis härom anför jag att polisen efter påtalan faktiskt bad om ursäkt.
2016-01-15, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Det kanske han gjorde? Polisen BB kanske har legat på som en rem hela tiden, men viftades bort dels på grund av att de uppgifter han lämnat är efter kontroll, utan relevans för utredningen, dels för att han är den personen han är.

Men nu har BB knutit näven i fickac. Ingen ska kunna vifta bort honom nu. Så han kontaktar alla. Expressen, Rönnbäck..

Resten vet vi.

Ja, kanske, men tror inte det personligen. Varför gick han inte till I direkt då? Varför gick han inte till media direkt?

Det fanns två bilar utanför kaféet men B kan inte säga om den andra bilen var silvrig ens... sådant vet man om man kört förbi sakta pga nostalgitrippar... Väldigt opålitligt vittne, men vi får väl se vart det leder antar jag
2016-01-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intervju med det nytillkomna vittnet, i nlt.se http://m.nlt.se/nyheter/lidkoping/1....a-den-atalade-

Var det inte BB som sa att den svarta SUVen var en BMW eller MB men visade sig sedan vara en KIA?

BB säger nu att han sett en polskregistrerad bil. Om polska skyltar förväxlas på samma sätt som Kia och BMW kan BB lika gärna mött en LT-reggad bil, eller LV...eller BG...

Han är borta från utredningen (igen) imorgon när åklagaren fått fem minuter med honom
2016-01-15, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har faktiskt funderat på det samma. IR har en märklig strategi jämfört med andra advokater må jag säga - överraska i sista minuten och mycket pladder. Nej, jag tror inte det tillför nåt men förunderligt är det. Läste att AJ ser NB som oskyldig och han ska (förutom tala om ladan) berätta om hans arbete på gården, vad han känner till om dem och argumentet var att vittnesmålet ska syfta till att bevisa att NB inte begått brottet. Verkar bli ett karaktärsvittne.
Jo, jo..
Jag undrar hur det ser ut i denna familj också. Sonhustrun kanske på väg att mördas av fanstyget och de andra ger support till NB.

Genom detta fruktansvärda brott av anställda har AJ ett särskilt ansvar.

Och icke minst sitt eget rykte att försvara. Hur gör han det bäst? Naturligtvis genom att framhäva att NB var en synnerligen duktig hantverkare.

Vilket är tvivelaktigt.

AJ var girig och NB var hans dräng samt kostade lite. Det är den trånga skjortan han försöker ta sig ur.
2016-01-15, 01:23
Medlem
Att rätt GM råder inget tvivel om..Han har avsatt 10DNA och det är mycket ovanligt att det finns så mycket.Och att det finns så mycket tror jag delvis beror på hans psoriasis. Att han blöder lätt och det är tyvärr det han åker dit för nu..

En person utan psoriasis hade aldrig avsatt 10 DNA spår i detta fallet så att det är rätt man NB det är bombsäkert..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in