2016-01-15, 01:25
Medlem
Lisa har självklart gjort motstånd och säkert kommit åt hans psoriasis och därav allt blödande från NB...
2016-01-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Att rätt GM råder inget tvivel om..Han har avsatt 10DNA och det är mycket ovanligt att det finns så mycket.Och att det finns så mycket tror jag delvis beror på hans psoriasis. Att han blöder lätt och det är tyvärr det han åker dit för nu..

En person utan psoriasis hade aldrig avsatt 10 DNA spår i detta fallet så att det är rätt man NB det är bombsäkert..
Vet inte vart jag läste det, borde varit här. Men hade inte lille Nero "väldigt" lite psoriasis, som blommade upp när han satt häktad. Du vet psoriasis kan lätt blomma upp vid stress. Dessutom så innehåller inte hudflagor från psoriasis dna. Så nu vet du det.
2016-01-15, 01:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror knappast det va? Det finns inget annat skäl till att fråga om NB jobbar svart än att polisen i fråga har fördomar om balter. Det är en brottsutredning, försvunnen person, om han jobbar svart eller inte är ovidkommande, polisen kränkte NB, som bevis härom anför jag att polisen efter påtalan faktiskt bad om ursäkt.

Vilken datum ställer dom frågorna?
Rubriceringar -Olaga frihetsberövande 8 juni 03.30 ca.
Människorov den 10 juni.
2016-01-15, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag svamlar inte om blodtrycksfall. Jag säger att om hon ströps till medvetslöshet så hårt att det blödde så hade hon blodtryck och blödde ymnigt. När hon ströps till döds blödde hon lite, och det var då hon började blöda och fick blod under naglarna. Hon hade fria händer och var vid medvetande när hon dog.

Jag tror inte på handfängsel eller fångknop runt handlederna. Jackan krängd bakåt är en klassiker för att köpa lite tid. Kanske förbättrat med bindning utanpå jackan i höjd med armbågarna. Poängen för NB var dödskampen. Alltså Lisas utsiktslösa försök att få av snaran. Därav blod under naglar och på snaran. Snaran var väl dessutom utanpå håret. Bara snara som dras åt på det sättet borde inte ge blödningar.
2016-01-15, 01:34
Medlem
Han hade mycket och tog medicin för det och att det blommar upp vid stress tyder ju på att han var väldigt stressad under mordet och då har vi svaren på alla blodbesudlingar.
Han har lätt för att blöda pga psoriasis har han själv sagt i förhören..
2016-01-15, 01:38
Medlem
Citat:
Han hade mycket och tog medicin för det och att det blommar upp vid stress tyder ju på att han var väldigt stressad under mordet och då har vi svaren på alla blodbesudlingar.
Han har lätt för att blöda pga psoriasis har han själv sagt i förhören..
Hehe, vad han själv säger i förhör så länge han inte erkänner och förklarar sig saknar betydelse.
2016-01-15, 01:43
Medlem
Citat:
Lisa har självklart gjort motstånd och säkert kommit åt hans psoriasis och därav allt blödande från NB...

Då skulle det funnits under hennes naglar. Det gör det inte.

Jag har haft grav psoriasis under många år. Jag tycker IR "spelar upp" hans problem till hisnande höjder. Som knappast har någon förankring i verkligheten. Läkarintyg på det, tack.

Med den (helt osäkra grund) tar IR ändå som intäkt för både blodförekomst och DNA.

Hudflagor från en psoriasis sjuk person innehåller ingen DNA kärna alls. Går bort.

Blod. Nja. Ytterst tveksamt.
2016-01-15, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då skulle det funnits under hennes naglar. Det gör det inte.

Jag har haft grav psoriasis under många år. Jag tycker IR "spelar upp" hans problem till hisnande höjder. Som knappast har någon förankring i verkligheten. Läkarintyg på det, tack.

Med den (helt osäkra grund) tar IR ändå som intäkt för både blodförekomst och DNA.

Hudflagor från en psoriasis sjuk person innehåller ingen DNA kärna alls. Går bort.

Blod. Nja. Ytterst tveksamt.

NB ska ju ha haft ett skärsår på fingret, handlar inte om hans psoriasis (s 1271 i FUP).
Finns som du säger inget under hennes naglar, vilket betyder att det inte förekommit någon direkt "fight" fast hon hade handskar iofs. Troligt om det förekommit en "fight" att hon haft handskar på sig och därför inte har något under naglarna.
2016-01-15, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag tror inte på handfängsel eller fångknop runt handlederna. Jackan krängd bakåt är en klassiker för att köpa lite tid. Kanske förbättrat med bindning utanpå jackan i höjd med armbågarna. Poängen för NB var dödskampen. Alltså Lisas utsiktslösa försök att få av snaran. Därav blod under naglar och på snaran. Snaran var väl dessutom utanpå håret. Bara snara som dras åt på det sättet borde inte ge blödningar.

Efter snaran kom 3 meter silvertejp.
2016-01-15, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
NB ska ju ha haft ett skärsår på fingret, handlar inte om hans psoriasis (s 1271 i FUP).
Finns som du säger inget under hennes naglar, vilket betyder att det inte förekommit någon direkt "fight" fast hon hade handskar iofs. Troligt om det förekommit en "fight" att hon haft handskar på sig och därför inte har något under naglarna.

Korrekt. Ett sår som NB hävdar kommer från arbete på Blomberg10. Dagen efter mordet på Lisa.
2016-01-15, 02:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Genom detta fruktansvärda brott av anställda har AJ ett särskilt ansvar.
Och icke minst sitt eget rykte att försvara. Hur gör han det bäst? Naturligtvis genom att framhäva att NB var en synnerligen duktig hantverkare.
Vilket är tvivelaktigt.
AJ var girig och NB var hans dräng samt kostade lite. Det är den trånga skjortan han försöker ta sig ur.
Ja, det bottnar nog i nåt att ha anställt skitstöveln, men grattis till att försvara honom som misstänkt mördare - då lär han falla från piedestalen i samma andetag när domen isf vinner laga kraft.
RPU kommer kanske begäras innan påföljd vid fällande dom. Det vore nog bra då de väl är grundlurade hela högen av Nerijus dubbelnaturvicius och med tanke på det vidriga mordets utförande.
2016-01-15, 02:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vilken datum ställer dom frågorna?
Rubriceringar -Olaga frihetsberövande 8 juni 03.30 ca.
Människorov den 10 juni.
Ställer dom ens den ena av frågorna?
Nerijus var så ledsen, han hade blivit hårt ansatt av en polis som topsade honom på tisdag. Det hade CB hört av AJs fru, som hört det av IB som hört det från NB. Han sa att han fått frågan om personnr och om han jobbade svart. Stackarn. Undrar om det sista var ett tillägg från honom själv i hans versioner. Den där som alla jagar för att han är balt...
Hur som haver traskade CB ner och ifrågasatte detta med id-kontrollen eftersom de redan hade den uppgiften så NB fick en ursäkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in