Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Polisen ska inte avgöra om försvarets vittne är intressant.
Självklart avsåg jag att inte ens IR kanske värderar upp resultatet av hållet polisförhör, (eftersom hon själv bläddrat i slasken) men i slutändan är det rätten som avgör om det är relevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Mitt fetade: nu verkar det som att han
kommer att kallas:
"Sent under torsdagseftermiddagen meddelade Göta hovrätt att man låter både Arne Jönsson och den pensionerade polisen vitttna". http://www.skovdenyheter.se/article/...der-torsdagen/
Intressant, för det bör ju betyda att båda nya vittnen enligt HR har någonting av värde att tillföra målet.
Ser där ja, dubbelfel av mig. Han kallas och han förhördes igår.
Expressens artikel ger en skaplig sammanfattning av vad BB´s tips består av, men han är inte unik med dessa uppgifter.
Men jag kan instämma i att han åtminstone borde hörts, i syfte att ge ytterligare en nyans till vad som skett vid vägen innan Lisa försvann, såvida hans bägge tips inte var uttömmande till den grad att polisen fick nyansen utan att anse det nödvändigt att hålla förhör.
Jag skulle inte vara förvånad om en fd. polis har förmågan att lämna en beskrivande uppgift, som blir lättbehandlad i en polisutredning, men för ordningens skulle borde han hörts redan då.
Johansson i Expressen:
Citat:
Men bilarna: att det står en svart SUV och en annan bil utanför?
– De uppgifterna hade vi sedan tidigare också.
(avser inte Flashback, även om uppgiften dök upp här tidigt)
Ordet "mörka" är veckans ord, men i detta fallet ska man nog beakta att BB nog inte tagit del av slasken.
Just "svart SUV" nämns även i FUP om jag inte minns helt fel nu, men BB´s andra uppgifter vågar jag inte värdera. Där kanske IR har fog för sitt visade intresse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
"40 minuter Innan" innan vaddå?
Och skulle du kunna vara så snäll att dela med dig bilmärke och delar av reg nummer ?
Det står inte heller något om vilken färg bilen hade eller om det var en SUV, kan du bekräfta att det var en svart SUV ?
Det enda jag kan bekräfta är att det rör sig om en svart SUV av nyare modell, iakttagen av minst tre vittnen däribland BB, vilket nu framgått.
Polisen har fått in regnr via annat vittne.
Bilen är med största säkerhet utredd och finns i slasken. Därav Johanssons uttal om att BB´s tips redan är avhandlat redan i tips-form.
Det hela klarnar nog vid vittnesmålet.
Vidare går det inte att undgå att reflektera över hur många fler tipsare som potentiellt lämnat likvärdiga uppgifter.