2016-01-15, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Kan någon ge ett tips om var jag kan läsa mer om det otrevliga som IR hävde ur sig om Lisa lekte i ladan med snören m m.
Jag missade det mesta av detta, men jag vill veta mer för det låter helt hårresande.
Du kan läsa lite här:
http://www.expressen.se/gt/nerijus-a...nte-avsparrad/

"Vår krönikör Britta Svensson skriver att Inger Rönnbäck visar på brister i sin sakframställan:
"Nerijus Bilevicius försvarsadvokat Inger Rönnbäck talar nu, osammanhängande och fullt med irrelevanta detaljer. Hon säger ofta "flickan", i stället för Lisa eller Lisa Holm. Ger ett märkligt intryck. Jag tycker hon kunde ha en mer korrekt och mindre nedlåtande ton.
"

Här är två av IR:s suspekta påståenden i sin sakframställan i HR

Citat:
Mest troligt har flickan varit levande en tid, i några dagar
.
Citat:
Hon föreslog, att Lisa Holm kunde ha varit inne i ladan "och lekt", och att det är därför hennes DNA och hårstrå har säkrats på snöre och rör.
2016-01-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har skrivit DNA från "OKÄNDA" personer i/på Lisas kropp. Hennes familj, arbetskollegor, de som jobbat i ladan eller andra som kunde ha fysisk kontakt med henne, räknas inte som okända. Polisen har redan kollat dem!

Menade du att på Lisas kropp fanns dna från familj, arbetskollegor, de som jobbat i ladan eller andra som kunde ha fysisk kontakt med henne?
2016-01-15, 11:14
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag känner inte till någon kriminell SUV-ägare i sammanhanget. I övrigt hänvisar jag till inlägget som du citerade. Tipset är inte utrett, det ansågs ointressant.

Här är info angående när Claes-Göran Bennhage i Tingsrätten uttalar sig om den svarta Kia SUV:

Tingsrättförhör med AJs kamrer Claes-Göran Bennhage:

38:50 CB berättar om att Lena Svedung sagt att Lisa setts vid svart Kia SUV vid stängdags den 7 Juni

39:50 CB berättar att föraren av en svarta Kia, som setts köra på fyndvägen, var kriminell
2016-01-15, 11:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Hans tips kan vara ointressant om polisen redan vet vad suvföraren hade för ärende genom andra tipsare eller att suvägaren själv hört av sig och blivit förhörd. Då är den svärande polisen inte intressant för något mer förhör.

I så fall hade ÅK/lars Johansson nog sagt det i pressen när BBs vittnes mål blev mer eller mindre känt häromdagen i Expressen etc.

Vi vet ju heller inte om BB sagt alt han iaktagit den 7 Juni, det kanske finns mer info vem vet?
2016-01-15, 11:19
Medlem
Tamborinos avatar
Vilket trams med dessa vittnen som inte kommer att tillföra ett skit!
MYSTISK svart suv HA HA.
Är den MYSTISK för att den är svart eller för att det är en suv?
2016-01-15, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har skrivit DNA från "OKÄNDA" personer i/på Lisas kropp. Hennes familj, arbetskollegor, de som jobbat i ladan eller andra som kunde ha fysisk kontakt med henne, räknas inte som okända. Polisen har redan kollat dem!

På vilka sidor hittar du info om arbetskollegor och familjs topsningar?
2016-01-15, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Menade du att på Lisas kropp fanns dna från familj, arbetskollegor, de som jobbat i ladan eller andra som kunde ha fysisk kontakt med henne?
Nej! Jag menade att de personer räknas inte som okända personer för polisen (i LHs fall).
2016-01-15, 11:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
MYSTISK svart suv HA HA.
Det är tidningar som kallar bilen mystisk. Gör det att vittnena inte kommer att tillföra ett skit, eller varför drar du den slutsatsen?
2016-01-15, 11:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
MYSTISK svart suv HA HA.

Den är mystisk därför att vittne har sett Lisa stå, vid ladan efter stängningsdags, och prata med föraren (som satt i förarsätet) av en svart SUV Kia.

Det berättar AJs kamrer Claes-Göran Bennhage, att Lena Svedung har sagt, i förhör i Tingsrätten.

Här är info angående när CB i Tingsrätten uttalar sig om den svarta Kia SUV:

38:50 CB berättar om att Lena Svedung sagt att Lisa setts vid svart Kia SUV vid stängdags den 7 Juni

39:50 CB berättar att föraren av en svarta Kia, som setts köra på fyndvägen, var kriminell

Mystiskt är det ju också att LS inte har förhörts om detta varken i FUP och i Tingsrätten blev hon ju inte alls hörd.

Och när nu BB dyker up och berättar att han har kontaktat polisen någon dag efter att Lisa försvann och berättat att han sett en svart SUV på P-platsen där Lisa försvann från kl 18:10, och polisen då ignorerar hans tipp ja då blir mystiken ju fullkommen.
2016-01-15, 11:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
MYSTISK svart suv HA HA.

Ja, precis, hahahaha, precis som när ledaren för MPS vittnade, vilket trams, tillförde ju inte något av värde precis.

Han tyckte att det var märkligt att bröderna undrade och frågade hur det gick med söket, i nästa andetag sa han att bröderna inte var som folk var på alla andra gårdar de besökte, där kom folk fram och undrade hur det gick med söket.

Vittnet tyckte att det var märkligt att NB säger att det hade varit en massa militärer med jeepar och sökt i området dagen innan, i nästa andetag, när IR frågar hur militärbilarna ser ut som vittnet färdades i under torsdagen, då säger han, ja det är jeepar, ehh, mm, ja, det är ju ganska hög markfrigång.

Det är inte ordagrant citerat, men väldigt underhållande trots allt.
Senast redigerad av OY 2016-01-15 kl. 11:37.
2016-01-15, 11:33
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Du kan läsa lite här:
http://www.expressen.se/gt/nerijus-a...nte-avsparrad/

"Vår krönikör Britta Svensson skriver att Inger Rönnbäck visar på brister i sin sakframställan:
"Nerijus Bilevicius försvarsadvokat Inger Rönnbäck talar nu, osammanhängande och fullt med irrelevanta detaljer. Hon säger ofta "flickan", i stället för Lisa eller Lisa Holm. Ger ett märkligt intryck. Jag tycker hon kunde ha en mer korrekt och mindre nedlåtande ton.
"

Här är två av IR:s suspekta påståenden i sin sakframställan i HR

.

Tack för hjälpen, jag skrev häromdagen att jag började tro att det är NB som hittar på all galenskap som försvaret lägger fram.
Men det här var nog det vidrigaste som man kan tänka sig, IR kan ju inte vara riktigt klok.
Får en Advokat bete sig så här?
2016-01-15, 11:40
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Den är mystisk därför att vittne har sett Lisa stå, vid ladan efter stängningsdags, och prata med föraren (som satt i förarsätet) av en svart SUV Kia.

Det berättar AJs kamrer Claes-Göran Bennhage, att Lena Svedung har sagt, i förhör i Tingsrätten.

Här är info angående när CB i Tingsrätten uttalar sig om den svarta Kia SUV:

Mystiskt är det ju också att LS inte har förhörts om detta varken i FUP och i Tingsrätten blev hon ju inte alls hörd.

Och när nu BB dyker up och berättar att han har kontaktat polisen någon dag efter att Lisa försvann och berättat att han sett en svart SUV på P-platsen där Lisa försvann från kl 18:10, och polisen då ignorerar hans tipp ja då blir mystiken ju fullkommen.

OK, jag förstår resonemanget och det är mycket som är intressant men det riktigt intressanta vore om NB började berätta.
För det är han som har mördat Lisa och ingen annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in