2016-01-16, 23:59
Medlem
Precis det vittnesmålet är av inget värde alls.Om man nu kidnappar en kvinna så låter man inte personen sitta fullt synlig vid fönstret. DÅ hade man nog lagt personen i bakluckan eller så.Helt meningslösa iakttagelser. ..
2016-01-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, ja jag tror att han är bitter och hatisk för att hon lämnade honom, lider kanske av att inte träffa sin dotter, vore intressant att se hur exet ser ut, det skulle inte förvåna mig om hon vid tillfället var långhårig och snygg.

Faktiskt, jag tror inte att sperman i ladan har med mordet att göra, besudlingarna har också med förhållandet till exet och dottern att göra men beror på ett överdrivet onanerande för att dämpa sin ångest, han mådde inte bra.

När han jobbade hade han annat att tänka på, men när det var söndag och brist på sysselsättning så kom tankarna igång, inte en slump att mordet skedde en söndag tror jag.

Finns/fanns det inte indikationer på att han var ute efter ett offer dagen innan (eller var det 2 dagar innan?) Har för mig att en annan kvinna sa att en man (han?) försökte få med henne till bilen någon eller några dagar innan?!
2016-01-17, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Vad menar du?är rätt stor skillnad på en stad som Kiruna och ett litet samhälle på landsbygden??

Visst du har rätt. Men långa avstånd är vi vana vid. Dom bara är där. Den mesta av ytan är ödemark.

Men dom hade ritat körvägen på karta och Lisa hade träningskört, hon hade den uppritad på tårtkartongen i fickan ...

Detta är inte föräldrarnas eller Lisas fel alls. Det är en skuldförskjutning.

Detta beror på en sjuk man, NB.

Att det finns en sådan i trakten, kan man inte förutse.

Det kan ingen. Gudskelov är han en sällsynt företeelse.
Senast redigerad av Remark 2016-01-17 kl. 00:05.
2016-01-17, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, och vilka var hans favoriter, och hur visste han att någon av dem skulle bli sist kvar 7 juni så han kunde förbereda brottet? Var Adriana också en favorit?

Vilka dumma frågor du kommer med.
Hur fan ska jag veta vilka hans favoriter var.
Sitter man på ett tak och jobbar så kollar dom troligen in flickorna som ger kunder service utomhus
Lisa kanske var en av hans favoriter, och att det råkade bli hon som blev sist kvar på Söndag.
Om Adriana också var en favorit, kan inte jag svara på.
Har du inga vettigare frågor
2016-01-17, 00:05
Medlem
Nej jag har inte skuldbelägga någon ..Detta är ju en ren slump att en sjuk mördare som NB dyker upp och slår till just då.
2016-01-17, 00:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Vilka dumma frågor du kommer med.
Hur fan ska jag veta vilka hans favoriter var.
Sitter man på ett tak och jobbar så kollar dom troligen in flickorna som ger kunder service utomhus
Lisa kanske var en av hans favoriter, och att det råkade bli hon som blev sist kvar på Söndag.
Om Adriana också var en favorit, kan inte jag svara på.
Har du inga vettigare frågor
Ja, hur kunde han planera brottet utan att veta att en av hans favoriter skulle bli kvar sist. Eller hur genomfördes brottet utan förberedelse? Speciellt intressant är upphängningen av en flicka med obundna händer. Hur gör man?
2016-01-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är fritt val som anhörig, hon kan backa ur helt - men för övrigt är gräddfilen slut om hon säger ja. Vet du om det framkommit i media om nån besökt honom?
Har inte sett något i media om detta. Enligt häktets logga verkar det inte ha varit någon mer än IR ett par gånger.
Medlem
Kan ju vara så enkelt att hon var medvetslös vid upphängningen och då spelar det ingen roll om händerna var obundna.Och blodet under naglarna har kanske uppståt när han stryper henne medvetslös med snaran..
Medlem
Citat:
Nej jag har inte skuldbelägga någon ..Detta är ju en ren slump att en sjuk mördare som NB dyker upp och slår till just då.

Så är det.
2016-01-17, 00:12
Medlem
Själva upphängningen kan varit för att försäkra sej om att hon skulle dö.
2016-01-17, 00:14
Medlem
Citat:
Själva upphängningen kan varit för att försäkra sej om att hon skulle dö.

Jag tror inte han hade så ädla syften.
2016-01-17, 00:15
Medlem
Nej det fanns såklart en sexuell och sadistisk njutning i att se en död flicka hängandes oxå det är jag övertygad om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in